Anoniem schreef:Mijn stalhouder zal niet eerder opstaan om ze buiten te zetten
Nee, dat snap ik.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Bij ons op stal blijft een hoestje hangen, en gaat een beetje iedereen af, al is het niet allemaal hetzelfde euvel alsdus de DA. Mijn merrie had gisteren 3 kuchen, en eergisteren 2 en dat vind ik teveel. Tijdje terug waren mijn twee dames wat aan het kuchen zo af en toe en heb ik ze een supplement gegeven (fenegriek of iets was het). Daarna ging het goed. Maar nu dus weer die hoesten, en ik vind dat teveel. Maandag haal ik sputolysin, dat heeft mijn merrie al meerdere keren goed geholpen. Beter dan ventipulmin en brochoford toen van de DA. Ik probeer eerst dat even, en als het meer wordt toch de DA.
Alle paarden hebben het kuchje te pakken gehad, vraag mij af of het toch van elkaar over springt. Want huishouding en voeding zijn niet allemaal hetzelfde (staan er een aantal dag en nacht buiten, aantal snachts binnen, de ene krijgt kuil, de andere weer hooi afgenomen van stal, en weer een ander heeft zijn/haar eigen hooi voorraad).
Ik wil het hooi wel weken, maar dat wordt nu een grote ijsbende. Ik heb 'hooispray' gemaakt wat ik in stal besprenkel en iets over het hooi.
bertine37 schreef:Ik ben gisteren niet geweest. De dag daarvoor gaf hij bij longeren, nog 1 kuch.
Dus al met al beter. Toch ga ik hooispray proberen en wat kruiden voor zijn weerstand. Hij heeft ook jeukende sokken en dat staat ook in verband met weerstand.
Hoe is het bij jou?
maikeltje schreef:bertine37 schreef:Ik ben gisteren niet geweest. De dag daarvoor gaf hij bij longeren, nog 1 kuch.
Dus al met al beter. Toch ga ik hooispray proberen en wat kruiden voor zijn weerstand. Hij heeft ook jeukende sokken en dat staat ook in verband met weerstand.
Hoe is het bij jou?
Voor zijn weerstand zou ik de swartzkummel olie geven. Is erg goed ook tegen allergieën en gevoelige luchtwegen. Zie mijn linkje een paar posten terug.