Er zijn er nog bezig met uploaden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:inderdaad vrij duidelijke ribbels,maar wel evenwijdig...wat kan duiden op voedselveranderingen.
Ben je er bij als de hoefsmid er is?
Neem eens een foto van de onderkant als de hoef net bekapt is,ik ben erg benieuwd naar de witte lijn.
Een pony met de kenmerken van insuline resistentie hoeft het nog niet te hebben.
Als de witte lijn mooi dun is is ze niet of iedergeval niet ernstig bevangen geweest ooit.
Vorige eigenaren kunnen je vanalles wijsmaken![]()
Het is wel goed dat je haar nu wat slanker wilt hebben,dat is altijd beter natuurlijk!
russel schreef:Balou, ik heb ook een paardje wat ernstig moet afvallen, en die gaat nu alleen nog maar om 08.00 voor anderhalf uur de wei op omdat er dan heel weinig suiker in het gras nog zit en van die suikers worden ze natuurlijk dik. Ik zou tijdens het afvallen nog even wachten met lang op de wei zetten en wachten tot de zomerperiode..en elke dag gecontroleerde beweging, dus niet echt flink laten lopen, maar juist relaxed, bv elke dag een uur stappen en even tussen door kort draven, dan verbrandt ze het meeste vet.
russel schreef:Nee kreupel niet, maar dat is weer wat anders. Ik denk dat je aan het begin van iets staat...kan je niet een stuk afzetten waar ze vernblijft? Dat stuk wordt vanzelf zanderig en dan kan je haar bijvoeren met hooi en gecontroleerd op een vollere wei zetten.
maar ik zou even heel erg op gaan passen met een nieuw paard, je weet nog niet wat voor vlees je in de kuip hebt. Ze kunnen ineens doorschieten naar bevangen of andere vervelende dingen.
ellepel schreef:nou, ik heb een vraagje!!!
ik heb jannepauli al 2x een berichtje gestuurd met de vraag of ze me meer kan vertellen over die "adipose tissue"
maar of zij/hij wil niet met me pratenof er gaat wat anders fout,maar ik krijg dus geen antwoord?
ik ben heel nieuwsgierig en misschien wil iemand anders me dan wel vertellen wat dat is?
de link die ik van flosje kreeg gaat over mensen,dus daar heb ik niet zoveel aan.
zou graag meer info willen!!!!
russel schreef:Ik verwacht geen ondervoeding bij deze paarden en als hun voedingspatroon niet goed is, verwacht ik dat het nu geen zin heeft. Die magnesium geloof ik, kan geen kwaad. Als je nog moet bemesten, kan je het in je kunstmest, van pavo, kopen.
Goed hooi, vers gras en buiten met liksteen, moet genoeg zijn voor ze.
Flosje446 schreef:ellepel schreef:nou, ik heb een vraagje!!!
ik heb jannepauli al 2x een berichtje gestuurd met de vraag of ze me meer kan vertellen over die "adipose tissue"
maar of zij/hij wil niet met me pratenof er gaat wat anders fout,maar ik krijg dus geen antwoord?
ik ben heel nieuwsgierig en misschien wil iemand anders me dan wel vertellen wat dat is?
de link die ik van flosje kreeg gaat over mensen,dus daar heb ik niet zoveel aan.
zou graag meer info willen!!!!
Wat wil je dan precies weten? Als je op google scholar zoekt op termen zoals horse insuline hormones adipose, dan kan je op zich best veel vinden. Het principe dat vetweefsel hormonen aanmaakt die invloed hebben op de suikerspiegel zal bij paarden en mensen niet echt anders zijn.