Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piffgek

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:21

Zo dat ziet er echt goed uit!
Zie je het ook niet aan de vorm van de hals?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:33

Jeeeeeeeee Renaaaaaat!!!! Ik ben écht verbaasd! Meeeeeeen wat ziet het er goed uit!

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:46

Dat ziet er echt ongelooflijk mooi uit, geen wonder dat je dan wel ff een uitje hebt verdiend met de kids ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:13

Onwijs Gaaf Renaat!!

Ik kom ook hoor als je een feestje geeft :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:20

Geweldig.... wat een vooruitgang weer +:)+

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:21

Ongelooflijk hoe snel het blijft gaan.
Helemaal geweldig!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 10:49

Er werden nog wat vragen gesteld....aan de halsvorm zie je het wel iets terug ja, er zit een knik in en de linkerkant die dus nog niet echt mooi sluit bovenin daar zal de huid uiteindelijk wel iets de manenkam naar beneden trekken..maakt niet uit ze was al uniek en dit maakt haar nog veel unieker!!!

Vraag 2 die gesteld werdt was is ze nou drachtig ja of nee....Lieve bokkers daar kan ik nog geen echt antwoord op geven...we hebben haar wel weer hengstig gezien, en na overleg met de arts besloten om niet te scannen om haar gewoon de rust te gunnen die ze in dit process zo hard nodig had en heeft.

Wij gaan er dus vanuit dat er GEEN dekking heeft plaatsgevonden...misschien naief dat mag, dat is onze keuze.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:57

Waterlelie48, ik heb vanaf het begin je topic gevolgd en heb echt bewondering dat je het helemaal zelf hebt aangedurft +:)+
Super hoe de wonden aan het genezen zijn en dat je paardje zich zo happy voelt!!

Op naar de champagne :D

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:09

Wow.. meer kan ik eigenlijk niet zeggen.
Vind je inzet naar de merrie toe echt super !
Heb in een uur tijd het hele topic (naja voornamelijk alleen jou updates) doorgenomen en stond er echt van te kijken !

Ik heb zelf een mini shet en een mini appaloosa. Beide hengsten, en staan gewoon bij de merries in. Heb nog nooit meegemaakt dat zij bij de merries iets hebben gedaan, andersom juist weer heel vaak :P
Heb zovaak weer allemaal wondjes moeten behandelen bij mijn hengsten.
Maar ik moet wel zeggen, zou 1 van mijn hengstjes ooit een merrie toetakelen, dan nooit meer los in de weide gooien en zeker minstens de helft, al dan niet helemaal, de kosten betalen !!
Is toch het minst wat je als hengstenhouder kan doen???

Nogmaals, top van jou en je merrie, hoe jullie je hier doorheen slaan. Aan elkaar heb je natuurlijk mega veel steun !

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:59

Geweldig hoe het geneest! Echt helemaal toppie!
En bewondering voor je beslissing niet te laten scannen. Je merrie heeft nu even genoeg doorstaan. Dan maar een beetje naief, prima keuze! +:)+

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:07

waterlellie heb je een pdtje ghestuurd maar je reageerd niet

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:11

Waarom naief? Nu opnieuw laten dekken is - neem ik aan - toch niet aan de orde, mocht ze niet drachtig zijn, dus ik zie sowieso de noodzaak niet om nu te scannen. Dat kan over een tijdje, als ze weer helemaal de oude is, ook nog wel. 't Is handig om te weten of ze drachtig is met oog op extra voeren en voorzorgsmaatregelen, maar dat is 3 maanden voor uitgerekende datum vroeg genoeg (mocht je dan nog twijfelen, kans is groot dat je't tegen die tijd zelf al wel weet), voor die tijd is het niet interessant. Enige waarom je nu wel zou willen scannen is kijken voor tweelingdracht. Maar die gok nam ik dan maar gewoon.
Nee hoor, niks naief, gewoon logisch nagedacht. Scannen moet je alleen doen als er een noodzaak voor is en die is er niet.
Dat ze hengstig is geweest zegt overigens niets, er zijn merries die gedurende hun hele dracht hengstigheidsverschijnselen laten zien (ze zijn niet echt hengstig omdat er geen eisprong is maar laten wel de 'uiterlijke kenmerken' zien).
Lekker laten herstellen en tot rust laten komen en aansterken, dan zie je vandewinter wel of ze dikker wordt. Twijfel je, dan scan je eventueel maar je kunt de natuur ook gewoon z'n gang laten gaan, dan merk je't ook vanzelf wel.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 12:46

@ Deugenietje: ik heb jou nu maar een PB gedaan ik had de jouwe niet gehad (reageer nl altijd!)

@ Francis: Ja je verwoord het hier precies zoals de arts het ook gezegd had...en idd sommigen houden wel de uiterlijke kenmerken (weet ik van me ouwe merrie die deed dat ook de gehele dracht door) maar ja wat er in zit komt er ook weer uit, waren de woorden van de arts net voor hij wegging (hihi)

Nou nu dan de plaatjes waar er veel naar gevraagd werdt...de gehele pony zodat je kan zien hoe de wonden er enigzins in verhouding uitzien.
Let wel heb ik vanmorgen in de wei gemaakt en waren dus nog niet afgespoeld...zit een beetje zand ed aan de zijkanten en het ziet er wat vettig uit van de zalf waar dan ook weer zand aan geplakt zit van al het rollen.
Komen ze!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

**We zijn er toch echt hard over aan het nadenken om idd maar een soort borrel te gaan houden voor een ieder die zoooo enorm heeft meegeleefd in deze periode...en mocht het doorgaan dan horen jullie dat later nog!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:49

Oo wat geweldig opgeknapt! Petje af hoor, dat heeft ze zeker aan jouw goede zorgen te danken!

Ik denk trouwens dat de deuk in de manenkam ook nog wel een stuk bijtrekt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:04

Aggos, kijk nou wat een lekker smoeltje. E1kel van een hengst had gewoon echt geen smaak!
En het verschil met in't begin is nu echt wel goed te zien, je hebt ergens voorin het topic ook 'hele' foto's geplaatst en toch schrok ik echt omdat je toen pas echt de grootte van de wond kon zien.
Nu zie ik dus ook echt het verschil met toen.

Dat deukje in d'r nek zul je idd wel blijven zien, maar dat moet je dan maar gewoon als een overwinningsteken zien, een ere(lit)teken voor wat jullie samen doorstaan hebben.

Wat een lief oog heeft ze zeg...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:41

Hmm ik denk dat de hengst wel smaak had, maar de merrie de hengst niet zag zitten ;) En de hengst dat niet kon hebben.
Maar het ziet er natuurlijk gewoon super uit! Wat moet dat voor jou als eigenaar toch een heerlijk gevoel geven dat alle ontberingen zowel voor de merrie áls voor jou niet voor niets zijn geweest. Want ik kan me goed voorstellen dat het in het begin behoorlijk moedeloze taferelen gegeven moet hebben, met het telkens wat verder afsterven van huid en weefsel.
En verder denk ik ook, dat mocht ze drachtig zijn, dit helemaal gewoon perfect gaat, deze merrie krijgt tenslotte de beste zorg die een paardje zich maar kan bedenken, wat kan je dan nog meer doen?!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:44

wauw die is echt super opgeknapt!
Ziet er echt goed uit! Petje af hoor!

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:49

Ik zou me ook niet druk maken om te scannen, je merkt het vanzelf wel toch ;)
Het valt nu inderdaad nog beter op hoe het is genezen, echt gaaf.
Jullie hebben dit echt verdiend na zoveel inzet van beide kanten.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:05

Wat een lekker smoeltje heeft ze toch en volgens mij zit ze ondanks alles lekker in haar vel. Als haar manen weer gaan groeien heb je best kans dat de deuk in haar nek niet eens meer opvalt en als dat wel zo is: So be it!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:08

Wat leuk om te zien hoe goed die pony is opgeknapt :j.
Ik heb veel respect voor jullie aanpak! Knap gedaan!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:13

wow waterlelie :oo
Wat ziet ze er goed uit. Ik heb toen die beginfoto's gezien en daarna de door en doorfoto's maar als je die nu allemaal naast elkaar legt is het bijna niet te bevatten.

Mn pet (zet snel pet op) af voor jou en de hulp die je hebt mogen ontvangen
+:)+

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:17

Wat een leuke pony toch he! Het ziet er toch wel een beetje gek uit zo, hopelijk trekt de vorm nog wat bij! Maar het zal wel minder opvallen als de manen er over heen groeien oid.
Voor de rest vind ik het ook nog steeds echt top!!!!
Wat Indianlady zegt vind ik ook, het is bijna niet te bevatten!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:29

Hè wat heerlijk om te zien dat ze het zo naar haar zin heeft en dat het zo goed met haar gaat.

Als ze drachtig zou zijn, dan merk je dat vanzelf en net wat er al eerder gezegd is, wat er in zit komt er vanzelf ook weer uit. Zou me daar nu niet zo druk om maken.
En mocht ze een veulentje krijgen, dan wordt die door haar mams opgevoed, wat een sociaal paard is. Daarnaast is het jullie ook wel toe vertrouwd om een paard manieren te leren en sociaal op te voeden!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:13

Oh! Wat fijn om te zien dat de wonden nu al zo 'klein' zijn!!
Het doet me ook echt goed om haar zo lekker te zien staan in het land met de oortjes naar voren :j. Fijn dat ze toch weer lekker de oude word.

En wat betreft de scan, ik ga met Francis (en dus ook de DA) mee :j.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:17

Wow wat ziet het er goed uit zeg :oo Hersteld echt super!