Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cil schreef:Gisteren had mijn paard weer dikke benen toen ik op stal kwam...En haar vrijwel verdwenen mok is weer een beetje aan het opkomen. Er is weer een nieuw plekje ontstaan aan de binnenkant van haar voet..
Weet nu niet zo goed wat ik nu weer moet proberen om te voorkomen dat het wéér zo erg wordt.
Gelukkig was na het rijden de zwelling wel weer iets minder.
Richtje schreef:Cil schreef:Gisteren had mijn paard weer dikke benen toen ik op stal kwam...En haar vrijwel verdwenen mok is weer een beetje aan het opkomen. Er is weer een nieuw plekje ontstaan aan de binnenkant van haar voet..
Weet nu niet zo goed wat ik nu weer moet proberen om te voorkomen dat het wéér zo erg wordt.
Gelukkig was na het rijden de zwelling wel weer iets minder.
De kleine plekjes direct behandelen alsof het al heel erg is
Succes!
Richtje schreef:Ik heb mijn merrie ook gelijk weer heel fanatiek behandeld![]()
Op een gegeven moment bleef het steeds 1 dag weg en kwam het dan weer terug. Toen dacht ik aan iets dat de VA mij destijds verteld had....
"Ik had een merrie die het ook vreselijk had, na maanden lang behandelen, bleef het heel licht terugkomen elke keer. Toen heb ik gezegd, bekijk het maar ik kijk er een tijdje niet naar en doe er niets aan. En het verdween!"
Dus dat heb ik ook gedaan nuHet lijkt aardig goed te gaan tot nu toe!
Richtje schreef:Hier komt donderdag de VA maar weer.... ik wil de mok nu toch eens op kweek laten zetten
Daf schreef:Hoi, kom even kijken bij dit interessante topic en heb een vraagje mbt Cure-Mok, ik geef dit nu ong 3 wkn en dan 4 pilletjes per keer. Hoe lang duurde het bij jullie voor er resultaat kwam, want er komen nu gewoon weer plekken bij. Zaterdag wil ik het weer losmaken met betadine shampoo en ik smeer elke dag sudocreme erop om het te beschermen tegen de nattigheid.
Cil schreef:Richtje schreef:Hier komt donderdag de VA maar weer.... ik wil de mok nu toch eens op kweek laten zetten
He richtje vervelend zeg..Jouw paardje wil ook maar niet goed genezen he.. Laat je even weten wat de uitslag is??
Ben wel benieuwd eigenlijk![]()
Met mijn merrie gaat het goed nu.. Athans..Het breidt niet verder uit, en haar benen zijn ook wat minder dik. Maar ja het is erg slecht weer geweest dus de paarden staan weer veel binnen, is ook niet echt bevordelijk voor dikke benen. Zaterdag gaat ze verhuizen dus kan ze hopelijk weer vaker naar buiten en niet in de modder!
Karin_deB schreef:Misschien dat het al eens is genoemd, maar ik heb even de tijd net om 63 blz door te lezen.
Maar is er ook iets wat je ter preventie van mok kan geven of smeren?
Jewel staat 24/7 in een stal met betonnen uitloop, maar staat 2 tot 4 uur per dag op de wei. Het is echt een varkentje dus ze is altijd ontzettend vies. Ik hou het nu wel dagelijks in de gaten, maar dacht misschien is er ook iets wat ik ter preventie kan doen.
Tot nu toe heeft ze het nooit gehad *klopt af* en dat wil ik graag zo houden.
Karin_deB schreef:Misschien dat het al eens is genoemd, maar ik heb even de tijd net om 63 blz door te lezen.
Maar is er ook iets wat je ter preventie van mok kan geven of smeren?
Jewel staat 24/7 in een stal met betonnen uitloop, maar staat 2 tot 4 uur per dag op de wei. Het is echt een varkentje dus ze is altijd ontzettend vies. Ik hou het nu wel dagelijks in de gaten, maar dacht misschien is er ook iets wat ik ter preventie kan doen.
Tot nu toe heeft ze het nooit gehad *klopt af* en dat wil ik graag zo houden.