[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:54

Ik heb idd ook hele goede ervaringen met TopHorse Haha!

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:44

Hallo,
mijn pony is ook een luchtzuiger, waar wij zelf geen problemen mee hebben.
Het is een zeer goede sportpony, maar we gaan hem verkopen ivm overgang paard.
Maar telkens als mensen komen kijken knappen ze op het luchtzuigen af en gaat de verkoop niet door.. of men wilt niet komen omdat wanneer ik vertel dat het een luchtzuiger is.
Hoe kan ik ze er van overtuigen dat het echt geen kwaad kan?
& hoe blijft men toch steeds bij die gedachte hangen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:48

Tja dat is moeilijk, een hoop mensen hebben nu eenmaal iets tegen luchtzugers en daar kom je maar moeilijk doorheen.
Je zult merken dat als je flink met de prijs daalt dat er ineens een stuk minder problemen mee zijn.

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:52

Ik kom ook nog even met een vraag, hoop dat jullie het neit vervelend vinden, maar wil het beste voor mijn luchtzuiger.

Heeft er iemand ervaring met nexium? een maagzuurremmer voor mensen. Werkt dit ook bij paarden, iemand dit wel eens heeft geprobeerd of weet wat de ervaringen hier mee zijn? En hoeveel er dan gegeven word?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:05

Waarom wil jee maagzuurremmer voor mensen geven als er ook middelen voor paarden op de markt zijn?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:35

krackertje schreef:
melaniepk schreef:
ik denk dat iedereen prutsmuts wel proefkonijn wil worden Haha!

Erg blond misschien maar ik kan dit niet volgen.
Proefkonijnen zijn er al geweest dus zijn niet meer nodig in dit stadium.
Zogauw wij de middelen gebruiken zal het veilig zijn volgens alle normen en is het hooguit aanvullend materiaal naar de gebruikers toe.
Wij hebben dus een zuiger staan en ook jonge paarden en vandaar dat wij een interessant testadres zijn.
Natuurlijk is het zo dat het ook nog ontwikkeld is in onze kennissenkring maar dat is alleen maar winst voor iedereen, wij komen achter alle procedures aan en zijn dus aanvullend bezig.

Wij leggen onze paarden niet in de waagschaal, kennissen of niet.

*zucht* het woord proefkonijn was bij wijze van spreken, ik bedoelde dat het een goede zaak is en dat iedereen hier waarschijnlijk het product wel zal willen proberen....
zo duidelijk ?????

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:57

Ik kan geen echte maagzuurremmers voor paarden vinden, maagcompocitum en pronitrun zijn beschermend voor de maag maar er staat neit dat het maagzuurremmers zijn....

En kan deze pillen gratis krijgen.......

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:02

Mijn pony was een luchtzuiger. Lachen
Ik kreeg hem toen hij 4 was, hij beet daar altijd zijn voerbak kapot (bij de vorige eigenaren), maar bij ons heeft hij een ijzeren voerbak.. Dus werd het luchtzuigen.

Ik heb toen Cribox geprobeerd, en wonder boven wonder hielp het! Hij probeerde het nog wel op andere plekjes te doen, zoals op de zijkant van zijn stal, maar die werden toen ook ingesmeerd.. Whoosh!
Daarna deed hij het alleen in andere stallen, en na een tijd daar ook niet meer.
Ben er dus hartstikke blij mee, hij is nu 8 jaar en zie hem nooit meer zuigen, ook niet in andere stallen. Lachen

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:18

wauw ! dat is bijzonder Ja

en ik kan niet helemaal uit krackertje haar post opmaken wanneer en of het product dat ze nu gebruikt, binnenkort op de markt komt ?

en annenna welke pillen gebruik jij ? edit gevonden, las niet goed Knipoog

thobias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 01:04

eindelijk goed nieuws!
na 8 keer koliek, 1400 euro verder(onderzoeken, spuiten,kliniek, bloedonderzoek, consulten enz.), heb ik denk ik ook de oplossing gevonden!
heb de stal ook ingesmeerd met cribox, en heb haar nu al 3 dgn niet meer zien zuigen!!!!!!!!!!!!!!!!!
hoop dat dat het nu goed gaat!
ze word er wel even zenuwachtig van omdat ze nu niet kan doen wat ze altijd doet!
mischien dat het nu toch goed komt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:50

Thobias, waarschijnlijk is het luchtzuigen niet de oorzaak van de koliek... Er zal ook echt iets mis zijn met t maagdarmkanaal dat zorgt voor de koliek.

Annenna: maagcompositum en Pronutrin werken voor zover ik weet ook zuurremmend, maar leggen idd ook een beschermlaagje tegen de maagwand, dit voorkomt maagzweren of helpt ze genezen.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:07

@ Skippy, ik las dat jij onderzoek hebt gedaan naar het luchtzuigen..
Mijn dierenarts en nog een andere hebben mij ook bevestigd dat het geen kwaad kan, en dat koliek ook niet het gevolg is van luchtzuigen.. ik heb mijn pony al 3 jaar & nog nooit problemen gehad.
Nu willen wij hem verkopen, maar mensen knappen hier erg op af.
Is er ergens een artikel te vinden met wetenschappelijk bewijs wat dit tegen gaat?

& als er al zoveel onderzoek naar is gedaan, en meerdere dierenartsen bevestigen dat het geen kwaad kan hoe kan het dan zo zijn dat de verzekering het nog steeds blijft uitsluiten?
Denk dat hier de oorzaak vooral ligt dat men nog steeds blijft denken dat het kwaad kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:18

Idd Larissa, vooralsnog hebben de oude conventionele denkbeelden nog de overhand. Helaas... En verzekeringsmaatschappijen, tja die veranderen pas als iets onomstotelijk bewezen is...
Er is nooit een link gevonden tussen luchtzuigen en koliek, wel tussen luchtzuigen en maagdarmproblemen en koliek en maagdarmproblemen.
Er zijn erg veel artikelen te vinden, maar dan moet je wel naar een wetenschappelijke [naam]. Bijv. de universiteits [naam] van de faculteit diergeneeskunde. Er zijn zeker artikelen geschreven over de maagdarmproblemen etc. Eigenlijk over alles wel, erfelijkheid, of lucht wordt doorgeslikt (dus niet!!!) etc.

Je zult helaas altijd last blijven houden met de verkoop van een luchtzuiger. Gelukkig zijn er ook mensen die t niet erg vinden, maar eerlijk is eerlijk, men koopt nou eenmaal liever een paard zonder 'stalgebrek'. Het zal helaas neerkomen op hopen dat de juiste koper een keer langskomt. Misschien moet je in je advertentie al zetten dat t een luchtzuiger is en dat daarom de prijs lager is of zo.
Mocht er een geïnteresseerde zijn die meer wil weten, dan mogen ze me wel mailen...

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:25

Maar wat zijn dan bijvoorbeeld de symptonen van maagdarmproblemen? Uiteindelijk zal een paard hiervan koliek krijgen als ik het goed begrijp, maar als ik bij ons op stal kijk.. Staan er 2 paarden wat doen luchtzuigen en heel verwonderlijk is dat bijna elk dier wel eens koliek heeft gehad behalve deze 2 Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:51

Dat kán ja. Ze kunnen er koliek van krijgen. En er zijn antuurlijk altijd paarden die gevoeliger zijn voor koliek dan anderen.
Maar niet álle luchtzuigers hebben maagdarmproblemen en niet alle koliekers hebben maagdarmproblemen en niet alle maagdarmproblemen leiden tot luchtzuigen en koliek.
Feit is dat veel luchtzuigers last hebben (gehad) van problemen met t maagdarmkanaal. Maar dus ook niet allemaal.

Luchtzuigen is uiteindelijk vaak een littekengedrag. Het gedrag is er nog maar de directe oorzaak (bijv. een maagzweer en/of hele slechte managementsomstandigheden) is al weg. Paarden beginnen met luchtzuigen vanwege pijn in de maag en/of slechte managementsomstandigheden (die overigens op hun beurt ook voor maagproblemen kunnen zorgen), als dit te lang aanmoddert, dus echt een paar maanden, dan vindt er een permanente verandering in de hersenen plaats. Áls de oorzaak dan weg is, blijft t paard toch luchtzuigen. Dit is echter vaak toch nog te verminderen met producten die een positieve werking hebben op het maagdarmkanaal.

Het beste wat je kunt doen als een paard begint, is direct álles veranderen, mits dat mogelijk is en echt tot positieve verandering leidt. Veel weidegang, veel ruwvoer, weinig krachtvoer enz enz enz...is goed. Het voorkomen dat een paard kán luchtzuigen draagt niet bij aan het welzijn, hij kan niet aan zijn behoeften voldoen. Zaak is dus te proberen zn behoeften aan luchtzuigen te verminderen, voorkomen dat ie het kan doen, is zelfs een risico... Het kan zijn dat ze dan een ander stereotiep gedrag gaan vertonen. En ik heb nog altijd liever een luchtzuiger dan de boxloper. Knipoog

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:29

en ik kan niet helemaal uit krackertje haar post opmaken wanneer en of het product dat ze nu gebruikt, binnenkort op de markt komt ?

Wij gaan de producten zo snel mogelijk in gebruik nemen, en de ontwikkelaars zijn er mee bezig om het zo snel mogelijk op de markt te brengen, ik houd jullie op de hoogte.

skippy1: ook wij hebben onze luchtzuiger naar een heel andere omgeving gebracht met zeer veel weidegang en de mogelijkheid om op stal alles goed te zien en een soort halve deur als boxdeur.
Voerwisseling ook naar veel ruw voer en niet te vergeten rust en regelmaat.
Het zuiggedrag is zeker gehalveerd dus echt winst geboekt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 17:19

Mijn luchtzuiger heeft op veulenkoliek (veulen drukte teveel) na, nooit maar dan ook nooit koliek gehad. De andere luchtzuigers op stal ook niet. De vier keer dat op stal koliek was ging het om een zandeter en twee keer de darm op het bandje. De andere was gaskoliek en geen luchtzuiger.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:21

Ook onze luchtzuiger heeft nog nooit koliek gehad.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:13

Mijn luchtzuigerster heeft ook nooit koliek gehad Lachen
*klopt af*

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:19

Mijn (nu ex) luchtzuiger heeft wel eens gaskoliek gehad, maar ik betwijfel of dit kwam door het luchtzuigen..

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:08

Nou morgen komt hier de DA, eens zien of ze haken op de kiezen heeft, dat zou ook al kunnen helpen (ik heb deze merrie nu zo'n 2 maanden) en dan kan ik hem eventueel vragen naar maagproblemen.

Ben ook benieuwd naar het middel van Krackertje, hou het even in de gaten.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:42

ook mijn zuigertje heeft nog nooit geen koliek gehad

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:11

Inmiddels een update van United.
Ik heb hem nu bijna 2 weken, vanaf het begin geef ik hem nu maag compositum... en ik merk werkelijk verschil.
Vlak na het eten staat hij nog wel te zuigen en soms wat tussendoor. Maar niet meer zo veel als daarvoor. Haha!
Hij deed het zelfs continu op de touwen als hij er tussen stond om te poetsen, dit is bijna helemaal verdwenen. Enkel wanneer hij langer moet staan... en hij zich echt gaat vervelen Lachen
Verder staat hij nu op minder krachtvoer en als vervanging meusli erbij.
Zal even in de gaten blijven houden hoe het gaat, en blijven melden in dit topic Lachen

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:54

@XchantjuhX: Fijn dat het zo goed gaat met United, dan heeft het iig wel zin.

Nou, hier is de DA langs geweest, Kiezen zijn weer haakvrij, ze had dus wel wat haken erop, die zijn nu dus weg. Heb nog gevraagd naar de maag ivm het luchtzuigen en deze DA zei dat dat er inderdaad goed mee te maken kon hebben alleen dat ze het niet aanraadde om een maagonderzoek te doen. Zo'n onderzoek is vrij stressvol en aangezien Tes al zeer hoog nervositeitsgehalte heeft zou dat voor haar een zeer beangstigende ervaring zijn, daar komt nog eens bij dat ze drachtig is. Dus dat doen we iig niet. Wel gaat ze nu Pronuntrin krijgen, dat leek de DA de beste optie. Wat wel grappig is dat ze zei dat dat helemaal niet zo duur was. Wie weet valt dat hier ook wel mee, de prijzen in Duitsland liggen hier voor veel dingen lager. Zou wel leuk zijn. Ga het deze week dus nog even bij de kliniek ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:57

Ik hoop t voor je Myrdal, hier is t rond de €80 per 3 weken...