Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Waratje schreef:SR is seasonal rise, in de nazomer hebben alle paarden een hogere ACTH-waarde en is het voor ons met cushies nog scherper oppassen met ze.
Vorig jaar heb ik mijn merrie (waar je met haar halve pil niets meer aan merkt) een kwart meer gegeven in september. Daar werd ze dus wel wat narriger van. Het is dus niet zo dat je bijwerkingen moet zien wil het voldoende dosering zijn. Naar het eind van deze maand ga ik denk ik maar eens kijken of 1/8 erbij wel kan zonder gedoe, want ik vertrouw die periode van het jaar echt niet (diagnose was in september dankzij hoefbevangen en hoefzweren).
AaronYve schreef:Mijn paard had weinig tot geen bijwerking en is ontzettend opgeknapt.
Enige bijwerking was het niet willen eten van brok/muesli, hij ging veel hooi eten dus heeft niks geleden.
Ik heb de ijzers eraf gehaald, liep voor nog op ijzers ivm een gat in de hoefwand wat maar niet overging. Is nu helemaal verdwenen maar hoelang duurt het ongeveer voordat hij niet meer gevoelig is op de steentjes? Is er nu sinds 2 weken pas af.
KootMiraDrum schreef:Dizzy schreef:Inderdaad Cynthiar! Op Facebook van de Paardendrogist. Daar reageerde iemand dat Laarakkers ook met iets bezig is.
Weet iemand hier meer van? Heb geen FB dus kan het ook niet opzoeken.
Waratje schreef:Jessica, een pil per dag is wat de fabrikant graag heeft dat je geeft, maar is vaak teveel. Wat voor soort paard heb je?
Als je paard pijn heeft, moet je pijnstillers geven. Pijn geeft stress en stress geeft meer gedoe in het lijf van een ppid-er. De pergolide (prascend) is niet een pijnstiller, maar een middel om de hormoonhuishouding te beinvloeden. Begin altijd met een lage dosis en bouw het rustig op, dat geeft het minste risico op bijwerkingen.
Fortuna22 schreef:Mag ik ook jullie advies?
Mijn paard staat nu 4 maanden op de medicatie en hij krijgt 1 pil per dag. Ik merk er niet veel verschil van eerlijk gezegd. Alleen dat hij misschien wat slomer is dan anders. Wat zouden jullie doen? Dosis verlagen of eerst testen?
Dizzy schreef:Solistar, ik las in de beschrijving van de Prascend dat je het middel niet mag verdunnen?
cynthiar schreef:Fortuna22 schreef:Mag ik ook jullie advies?
Mijn paard staat nu 4 maanden op de medicatie en hij krijgt 1 pil per dag. Ik merk er niet veel verschil van eerlijk gezegd. Alleen dat hij misschien wat slomer is dan anders. Wat zouden jullie doen? Dosis verlagen of eerst testen?
Wat voor paard is het? Wat waren zijn klachten? Hoe oud is je paard?