Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Met de TRH test test je het prolactine niveau ........ Dus ook bovenstaande mensen zien dat verband of misschien ook subgroepen !?
SuperRoos schreef:Ik vind het maar ingewikkeld allemaal
Ben benieuwd of de glucose bij Fiek nog normaal is. Die uitslag zullen we gelijk hebben.
Insuline laat even op zich wachten..
Paarden stonden er net aardig bij in ieder geval.. Als het zo doorgaat ga ik vrijdag naar een halve tablet denk ik... Dan is het vanaf maandag goed gegaan..
IMJ schreef:Maar wat zegt deze vervetting over de staat van de rest van zijn lichaam?
Als je bijv een bepaalde kleur/ring bij mensen om de iris ziet, dan weet je dat ze een hoog chol hebben. Wat betekent het voor jou paard en kun je/ moet je daar wat mee? Kan er ook vervetting om andere organen zitten?
Jannepauli schreef:Maris schreef:Met de TRH test test je het prolactine niveau ........ Dus ook bovenstaande mensen zien dat verband of misschien ook subgroepen !?
Ik kan de relatie met prolactine niet vinden..?
http://nl.wikipedia.org/wiki/TRH
(in de engelse wiki is de beschrijving uitgebreider)
Maris schreef:Over prascend : http://www.prascend.com/Prescribe Met tabellen over bijwerkingen etc. Zo krijgt bijna 33% van de paarden last van minder trek hebben in eten.
Marjo89 schreef:Ik had een vraagje,,
Iemand die ik ken sprak ik vanmiddag haar paard heeft cushing, niet heel erg. Paard krijgt 0,25 tablet.
En heeft die medicijnen sinds mei ongeveer en is nog steeds erg depressief ,ik schrok hiervan is dat iets wat blijvend is ? Of hoort dat niet..
Mijn pony wordt de 2e week na januari geprikt op cushing. Ze is nu erg goed te pas.
Maar ik zou niet willen dat zij de rest van haar leven depressief moet zijn van de medicijnen.
fargo schreef:Marjo89 schreef:Ik had een vraagje,,
Iemand die ik ken sprak ik vanmiddag haar paard heeft cushing, niet heel erg. Paard krijgt 0,25 tablet.
En heeft die medicijnen sinds mei ongeveer en is nog steeds erg depressief ,ik schrok hiervan is dat iets wat blijvend is ? Of hoort dat niet..
Mijn pony wordt de 2e week na januari geprikt op cushing. Ze is nu erg goed te pas.
Maar ik zou niet willen dat zij de rest van haar leven depressief moet zijn van de medicijnen.
In principe zijn de paarden juist depressief door de cushings en de hormonale problemen die daarachter zitten. Het klinkt mij een beetje toe dat het paard misschien te weinig medicijnen krijgt want juist doordat cushings onder controle komt wordt het paard weer vrolijker en frisser en niet meer depressief.
De medicijnen hebben in principe niet die bijwerking maar juist de ziekte zelf..
bijoekimmie schreef:hallo,
Ik meld mij hier ook even, 2 maanden geleden cushing vastgesteld en zie nu al resultaten door de prascend.
Ze wordt weer levendig en ontdeugend hihihihihi ze gaat weer kattekwaad uithalen en daar ben ik zo blij mee, jihoeeee.
In maart gaat ze weer getest worden om te kijken of het beter is of niet zodat we de medicijnen desgewenst aan kunnen passen of dat het zo blijft, ze krijgt nu 1 pil per dag.
groetjes diana