'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:09

Ben benieuwd naar updates, ook over je derde "projectje".

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:11

Je houdt het topic wel bezig met steeds een nieuw project :=. Maar je doet t geweldig!

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 08:52

Even een korte update tussen de drukte door
We hebben nu een hoefsmid die ons gaat helpen met Cassis, hij heeft nog goed contact met de leermeesters van de opleiding in Anderlecht en Cassis gelijk even besproken daar.
Ook daar waren ze het eens met onze visie eerst even zonder ijzers en regelmatig bekappen tot hij een wand heeft waar we een ijzer op kunnen zetten.
Wel vinden ze dus dat hij uiteindelijk weer op een speciaal ijzer moet.
Op zich groeit zijn hoef wel goed dus denk/hoop dat we snel er een ijzer onder kunnen doen.

En dan Fay, volgende week gaan we terug op controle met haar in Merelbeke , om precies te zijn donderdag 19 dec om 11 uur.
We zijn reuze benieuwd, vooral omdat ze vorige keer serieuze vooruitgang geboekt hadden, dus nu zien wat er open gebleven is.

Dan Twinkie, de nieuwe aanwinst...de naam gaan we nog veranderen :+ alleen iets vinden wat iets stoerder is maar wel beetje dezelfde klank heeft :D
hij doet het goed, is helemaal gewend al terug aan ons , hij staat nu op de kleine wei bij Pasja de moeder van ons andere veulen en Felice , een shetlandermerrie.
De dierenarts is ook nog geweest , zalfje voor de ontstoken oogjes en mestonderzoekje gedaan( nu denk ik er gelijk aan om nog ff te bellen voor de uitslag :+ ) , en verder denkt hij ook dat eten en aandacht al veel gaan doen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:55

ik zeg: GOED BEZIG +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:56

Hey, super !?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:06

We willen nog wel een foto'tje zien van Twinkie natuurlijk!
Voor de rest helemaal super bezig *\o/*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:07

Haha, heel goed! :D

Ben benieuwd naar twinkie!

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:32

Allemaal positief tot nu toe dus, gelukkig!
Fay ziet er geweldig uit, mijn duimen blijven draaien voor lieve Cassis...
_Inge schreef:
Dan Twinkie, de nieuwe aanwinst...de naam gaan we nog veranderen :+ alleen iets vinden wat iets stoerder is maar wel beetje dezelfde klank heeft :D

Tja, dat is een inkoppertje: Binkie :D !

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:39

Of Dinky :Y)

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:41

Een nieuwe aanwinst: ik ken een paard welke ook Twinkie heette, hij heet nu Tubby! Klinkt stoer en toch met een zelfde klank! Afgekort bekt het ook lekker!

Fotootje?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:59

Goed nieuws over de drie zorgenkindjes, da´s fijn.

Lijkt mij ook dat Twinkie een Binkie wordt..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:47

pinkie? :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:18

Alleen als ie heeeel klein is ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:18

Spannend, de 19e!

Mooi, een plan voor Cassis +:)+

Ik hoop voor jullie dat de modder nog lang zacht blijft en er geen scherpe aangevroren punten voor in de plaats komen :=

Dat valt nog niet mee om daar een minder kinderachtige naam voor te verzinnen met een beetje dezelfde klank...zal toch al snel een heel stukje anders "moeten" om van dat twinkie-dinkie-pinkie af te komen :P Misschien iets van Ricky ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:19

Stinkie? Echt super wat je doet!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:09

Of kinky _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:27

LukieBradley schreef:
Of kinky _O-

:D :D :D
Tricky?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:29

Tricky is leuk :j !

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 22:44

pmarena schreef:
Spannend, de 19e!

Mooi, een plan voor Cassis +:)+

Ik hoop voor jullie dat de modder nog lang zacht blijft en er geen scherpe aangevroren punten voor in de plaats komen :=

Dat valt nog niet mee om daar een minder kinderachtige naam voor te verzinnen met een beetje dezelfde klank...zal toch al snel een heel stukje anders "moeten" om van dat twinkie-dinkie-pinkie af te komen :P Misschien iets van Ricky ofzo?

Dat hopen we ook ... nu is het in de ochtend wel wat bevroren maar is snel zachter terug.
Maar als het te erg wordt gaat hij naar de kleine wei, daar is bijna geen modder, is meer een droog en vlak stuk.
Gras staat er op beide niet veel meer dus dat blijft hetzelfde, ze krijgen dan ook volledig hooi bijgevoerd nu.
Bij ons lopen de paarden de hele winter in de weides( gaan wel op stal in de nacht) en in het voorjaar dan sluiten we delen af om het terug te laten groeien en evt bemesten indien nodig.
We vinden het belangrijker dat ze winter en zomers vrije beweging krijgen dan een vette zomerweide te hebben, hou ik sowieso niet van, zo geven wij ook zomers en winters hooi bij.
Onze Welsh merrie is bij de vorige eigenaar hoefbevangen geweest en hier nooit last van gehad, terwijl ze toch ook in de weide net als de rest loopt.

Maar goed, daar ging het niet over :+

Morgenochtend komt de hoefsmid om Cassis zijn voetjes een beetje bij te werken.
Cassis is zo vrolijk <3 , mijn andere ruin staat nu ook bij hun en daar heeft Cassis helemaal een klik mee, en zo lief want Top( mijn andere ruin) laat normaal niemand van zijn toegeëigende hooibult eten maar van Cassis laat hij het wel toe :j

Wij noemen Twinkie vaak Tinkie Winkie , of Stinkie Winkie :+ , maar wat het vooral is, ik denk dat het een leuke pony voor mijn dochter is om wedstrijdjes mee te doen, gewoon fijn samen lol hebben, alleen is Twinkie zo'n knullige naam om mee te starten :D
Hoop eigenlijk dat ze nog lang klein blijft mijn dochter, ze is nu 11 maar echt nog maar een ukje , want we hebben heel wat pony's voor haar, zou leuk zijn als ze met Sofie over 4 jaar kan rijden nog :j .
Want anders hebben wel veel nutteloze pony's staan...en zou niet weten wie ik weg zou moeten doen :o , ze hebben allemaal op zich typische karaktertjes.
Nu komen ze niks te kort qua beweging , ze kunnen heerlijk paard zijn in een kudde dus niemand zit op de schopstoel als het aan mij ligt ;) .

Morgen even kijken om wat foto's van Twinkie en de rest te maken, zal proberen elk paard afzonderlijk eens :j , alleen moeten jullie wel door de de modder kijken :+ , zeker in de winter poetsen we ze alleen als het te erg is of als we wat speciaals gaan doen, ze hebben allemaal een lekker berenvachtje en houden van modderbadjes nemen, vooral als ze net gepoetst zijn -O-
Ow nee, alleen Fay niet, dat is een anti modder prinsesje, die zoekt alle paadjes op waar zo min mogelijk modder ligt en rollen in de modder, nee bah dat is vies :+
Laatst bijgewerkt door _Inge op 13-12-13 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:47

agh, een moddervacht staat bij mij juist voor het lekker paard kunnen zijn :) ben benieuwd naar foto's van je hele paardenbende!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:12

Heb je gedacht over hoefschoenen voor Cassis voor als de grond hard is zodat hij fijn zonder pijn naar buiten kan?
Ik ben weleens exemplaren tegen gekomen met gel pads erin... weet niet of dat wat zou zijn, beschermd als het moet, blootvoets als het kan.
Scheelt ook slijtage van zijn hoeven op de harde grond.

Wellicht is dit wat om met de smid te overleggen?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:27

_Inge schreef:
Wij noemen Twinkie vaak Tinkie Winkie , of Stinkie Winkie :+ , maar wat het vooral is, ik denk dat het een leuke pony voor mijn dochter is om wedstrijdjes mee te doen, gewoon fijn samen lol hebben, alleen is Twinkie zo'n knullige naam om mee te starten :D

En Binkie dan? :D Stoere Bink!

Ben een stille meelezer hoor, ben benieuwd hoe het met Cassis is en vind het fantastisch om te lezen wat je allemaal voor je paarden over hebt! Respect!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:19

Ik ben erg benieuwd naar de foto's :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:57

Fijn weer een update! Leuk dat Tinky Dinky Binky er nu ook bij is.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 19:05

Foto'tjes nog niet gelukt, elke keer beseffen we weer, ow ja fototoestel vergeten :+

Verder gaat alles hier zijn gangetje wel.
Cassis is afgelopen zaterdag bekapt , gewoon normaal bekapt ;) er kon nog niet zo veel aan gedaan worden maar vooral beetje veilen en de teen is wat korter gezet.
En nu maar hoefjes laten groeien zodat er een net ijzer op kan.
De leermeester van deze hoefsmid bekapt en beslaat ook meerdere beroemde belgische paarden en ook hij vond eerst laten groeien die wand en daarna pas aan ijzers gaan denken.

Faytje is morgen weer aan de beurt, om 11.00 uur moeten we op controle in Merelbeke.

En Twinkie is goed gewend al, had gelukkig geen wormen volgens mestonderzoek maar toch gaan we ze volgende week allemaal ontwormen weer dus kan hij ook mee.
Wilde dat nog niet gelijk doen omdat het een flinke aanslag op zijn lijfje kan zijn.
Verder nu alleen nog aankomen in gewicht :j

Andere paardjes gaan ook goed , behalve Serentje ons oudere Welsh merrietje.
Die is de laatste tijd zo enorm boos tegen iedereen , dat we het niet compleet vertrouwen.
Dus de dierenarts ook nog geweest voor haar, op zich klonk alles goed, geen gekke dingen in ieder geval.
Maar het is zo niet Seren, ze is een kattekop af en toe maar nu en erg boos op alles.
Nu zitten we te denken om haar eens naar Merelbeke te brengen voor een paar onderzoekjes, ze heeft afgelopen nazomer een paar dagen achtereen vage koliek gehad, dus heftige koliek aanvallen icl zichzelf echt laten vallen maar wel met darmgeluiden.
Net toen we twijfelde om haar naar de kliniek te gaan knapte ze zo enorm op en had ze nergens meer laast van dat we niet meer gegaan zijn.
Nu hebben we zelf de twijfel of er misschien zand in de darmen zit, de mest laat geen zand zien maar toch..
Ook is ze erg gevoelig op de plek van de darmen, ze gaat dan erg boos met de staart slaan, dit is ook totaal niet hoe ze normaal is.
En haar tandvlees is redelijk licht steeds.
Probleem met Seren is dat ze echt een bikkel is, die laat het liefste niks merken , ook met die koliek toen, ze deed alsof ze gras stond te eten en we draaiden ons om en liepen weg en ze liet zich vallen.
Dus ook nu voor de dierenarts is het vaag, want als hij komt doet ze alsof ze nergens last van heeft.
Maar hij steunt ons wel in alles :j
Ze is dan wel al 22 maar zo heel oud is dat ook weer niet voor zo'n kleine pony, we willen gewoon niet te laat zijn als er toch iets zou zijn... :o