Maar ik ben bang dat ze in verkeerde handen komt. Bij een handelaar ofzo of mensen die er toch mee gaan rijden.
Dus blijft ze maar hier lopen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ijssnuiver schreef:Maar wat Femo ook zegt, het blijft wel een leven waar je een einde aanmaakt... En dat is enorm heftig.
En wat jij ook zegt heb ik ook. Calypso had altijd pijn, kon niet meer opstaan en had echt pijn op het land. Maar ik had eigenlijk alles al opgegeven, we deden alleen nog wat zij aankon en als onbelast weidegang was geweest wat ze nog kon, dan was ze er nu nog geweest en waren we lekker wandelingen blijven maken.
Ik zou er alles voor over hebben als dat nog zou kunnen...
Op moment dat je het financieel echt niet meer kan dragen, dan heb ik daar zeker respect/begrip voor. Maar je paard in laten slapen omdat je ermee wil sporten en dat niet kan, vind ik ronduit egoïstisch. En nee een vriendin kost mij geen 400 euro per maand, maar dat heeft mijn paard mij ook nooit gekost. Je kunt natuurlijk een plekje zoeken met stalling en weidegang. Dingen als een overdekte rijbak ed heb je dan niet meer nodig en hoef je dus ook niet bij je stalling te hebben. Imo kan het dan altijd goedkoper.
femo schreef:. Ook ik wil zo goed mogelijk presteren, maar nooit ten koste van mijn paard.. Ik snap dat mensen zo'n keuze maken, maar ik kan hetniet, ik ga een veel te goede band aan met mijn paarden. En ze zijn zoveel meer dan een sportpaard..
Joolien schreef:En wat heeft het paard eraan als hij staat te staan op een weide?
R12312 schreef:ijssnuiver schreef:Maar wat Femo ook zegt, het blijft wel een leven waar je een einde aanmaakt... En dat is enorm heftig.
En wat jij ook zegt heb ik ook. Calypso had altijd pijn, kon niet meer opstaan en had echt pijn op het land. Maar ik had eigenlijk alles al opgegeven, we deden alleen nog wat zij aankon en als onbelast weidegang was geweest wat ze nog kon, dan was ze er nu nog geweest en waren we lekker wandelingen blijven maken.
Ik zou er alles voor over hebben als dat nog zou kunnen...
Op moment dat je het financieel echt niet meer kan dragen, dan heb ik daar zeker respect/begrip voor. Maar je paard in laten slapen omdat je ermee wil sporten en dat niet kan, vind ik ronduit egoïstisch. En nee een vriendin kost mij geen 400 euro per maand, maar dat heeft mijn paard mij ook nooit gekost. Je kunt natuurlijk een plekje zoeken met stalling en weidegang. Dingen als een overdekte rijbak ed heb je dan niet meer nodig en hoef je dus ook niet bij je stalling te hebben. Imo kan het dan altijd goedkoper.
Jij vind het egoistisch dat iemand een paard heeft, er goed voor zorgt, maar er mee wil rijden, maar je liet je Calypso wel leven tot ie niet meer kon opstaan en altijd pijn had?
R12312 schreef:femo schreef:. Ook ik wil zo goed mogelijk presteren, maar nooit ten koste van mijn paard.. Ik snap dat mensen zo'n keuze maken, maar ik kan hetniet, ik ga een veel te goede band aan met mijn paarden. En ze zijn zoveel meer dan een sportpaard..
Precies en er zijn dus mensen die afscheid van hun paard nemen omdat ze juist niet ten koste van een paard door willen gaan.
Ik heb respect voor beide partijen, maar IJssnuiver vind dat men dan bijzonder egoistisch is. Daarom wordt de toon vervelend!
Mijn mening erover, laat ik heel bewust buiten dit topic.