Biies schreef:Kidde schreef:Ik begrijp dat je net de diagnose hebt gehad, zijn er ook al röntgenfoto van de tanden gemaakt?ik vind persoonlijk dat je bij EORTH wel moet ingrijpen door een operatie. Dan neem je ook de pijn weer weg. Ik heb een keer een paard van een stalgenoot gezien waarbij niet geopereerd werd en dat vond ik toch wel heelsneu eerlijk gezegd...
Maar ik weet niet wat jouw plan was om te gaan doen?
Dit klopt inderdaad. Wij hebben gister meteen zijn hooinetten in ieder geval weg gehaald(dus nu kan hij zijn hooi al los eten) en maandag komt de dierenarts bloedonderzoek doen en kijken of hij misschien PPID heeft omdat hij nog meer andere klachten heeft.
Daarna ben ik van plan röntgenfoto's te laten maken. Ik denk dat ik dan met de behandelende arts verder moet overleggen wat wij dan gaan doen.
Ik kan het maandag dus allemaal bespreken met de dierenarts maar ik ben gewoon heel benieuwd naar ervaringen van jullie met het rijden van een bit. Ik ben toch wel van plan dit niet te doen zolang hij pijn in zijn mond heeft.
@kidde kunnen ze de aangetaste tanden ook meteen verwijderen ook al zitten deze tanden nog niet los of het is in een begin stadium?
Ik spreek hier even voor mijn beurt, maar ja dat kan. Bij mijn pony was (nog) niet alles aangetast maar ik heb wel alles laten verwijderen omdat de tanden om-en-om aangetast waren en anders de snijtanden de maalbeweging zouden belemmeren.