[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:51

de haflinger van essie heeft het ook heel erg gehad en appie ook.
heb er ooit een veearts bij gehad en die zei toen dat het een schimmel was en ik moest behandelen met een middel daarvoor.
het trok toen weg,maar het jaar daarop kreeg hij het weer en een aantal fjorden op stal ook.
heb er toen alleen maar sweet-itch op gesmeerd en mijn stalgenoot ook en toen trok het ook weg.
dus geen diee wat het nou is.
kan van de vliegen komen, dat het huidirritatie is, kan hormonaal zijn door het verharen.
schimmel...kan van alles zijn

Klasien

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:58

Vorig jaar heeft ze bij de ogen ook wat plekjes gehad, maar niet zo erg als nu.
Het regent hier de laatste dagen, vliegen zijn er niet, maar toch jeukt het blijkbaar. Ze wrijft er ook wel mee tegen de voerbak aan.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:26

Ik kwam een topic tegen met het spul wonderolie. Iemand heeft het uitgeprobeerd op haar wenkbrauwen en wimpers en het hielp echt. Nu was er ook iemand die het probeerde op de manen van haar eczemer, en daar groeide 3-5 cm bij per week!
Kijk zelf maar in het topic. Onderaan in de openingspost staat het ook over de paarden.

[MW] Goede ervaring Wonderolie wbt (wimper)haargroei!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:33

5cm per week!!!
wauw! dat is echt bijzonder aangezien een haar meestal maar 1cm per MAAND groeit :D ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:41

Maar is het ook jeukstillend? :=

Helaas is Heaven in d'r manen begonnen, het kan zijn dat het verveling is geweest van binnen staan v/d week, maar ga gewoon uit van eczeemjeuk. :(:)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:55

Ik kan niet garanderen dat het helpt, ik geef jullie alleen een link & dan mogen jullie zelf kiezen of je er wat mee doet of niet. ;)

Jeukstillend zal het niet zijn. Normaal gebruiken ze dit spul volgens mij voor darmproblemen of om de weeën op gang te helpen. Maar het schijnt ook voor haargroei goed te helpen! Op je gezicht wel mee opassen, als je het op een andere plek smeert komt daar ook haar. :=

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:57

WHAH! Weeën op gang helpen, is het dan ook uitkijken met drachtige paarden? :+

Maargoed, wil eerst m'n beestje jeukvrij. :j

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:03

Hahaha. Nee dat werd volgens mij toen gewoon ingenomen ofzo. :P Ik weet het ook niet precies hoor. :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:27

ik heb die wonderolie een week geprobeerd bij Wisse en zag geen verschil. Ben ermee gestopt omdat hij irritatie kreeg op die plek, hij was toen ook net geent dus weet niet wat de oorzaak was maar wilde geen risico lopen.
Het is een vieze vette smeerboel trouwens!!! bah

Heb de deken afgedaan vanmorgen. De deken was heel nat en zwaar maar Was drog eronder :D
Maar hij had op zijn neus een striem van de hoofdkap en achter de oren had hij ook al een warrige plek va de hals.
Dus heb de deken nu even af (toch rotweer) zodat dat even lekker bloot kan liggen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:43

Sanet schreef:
Wie heeft een goede "oren-in-RSIH-deken-zit-blijf-tip" ???
Mijn merrie staat helaas dus regelmatig met de oortjes buiten de deken.. Opzich blijft de hals dan wel netjes liggen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling.

Iemand een ander idee dan een hoofdkap eroverheen, want dat wil ik dus liever niet :)

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:58

Misschien met een halster eroverheen, desnoods halster met (vliegen-)frontriem?
Bij mijn oude bucas vliegendeken was er aan de hals (zonder kap wel) een elastiekje om voor de oren te trekken, maar dat kwam natuurlijk ook steeds los, dus maakte ik het vast aan het halster.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:59

Kan ik je helaas niet mee helpen Sanet. Auke wurmt ook zijn oren uit de hoody, maar zolang het verder blijft zitten, maakt het me niet veel uit.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:04

ireika schreef:
Misschien met een halster eroverheen, desnoods halster met (vliegen-)frontriem?
Bij mijn oude bucas vliegendeken was er aan de hals (zonder kap wel) een elastiekje om voor de oren te trekken, maar dat kwam natuurlijk ook steeds los, dus maakte ik het vast aan het halster.

Overdag staan ze in het land en dan zit er dus een halster overheen...

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:10

Misschien kan je dan vooraan een extra elastiekje innaaien dat je kan vastmaken langs de zijkanten aan het halster (dus als een soort van aanspanbare frontriem) maar dan best wel redelijk laag vastzetten, aan de zijringen ofzo?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:25

ireika schreef:
Misschien kan je dan vooraan een extra elastiekje innaaien dat je kan vastmaken langs de zijkanten aan het halster (dus als een soort van aanspanbare frontriem) maar dan best wel redelijk laag vastzetten, aan de zijringen ofzo?

Ik heb slechte ervaringen aan dekens vast maken aan het halster.. dus dat wil ik liever ook niet. En ik wil het graag ook voor de staleigenaren zo makkelijk mogelijk maken :o

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:35

hmm het enigste wat ik dan nog kan bedenken is er een luchtzuigband overheen doen (zo het model met een bandje voor en een bandje achter de oren) maar dat lijkt me nogal euhmmm drastisch voor een paard dat niet eens luchtzucht...
Je kan natuurlijk ook gewoon proberen een elastiekje in te naaien zonder het ergens buitenaf aan vast te maken, maar ik denk dat dat niet zo veel zal helpen...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:49

ireika schreef:
hmm het enigste wat ik dan nog kan bedenken is er een luchtzuigband overheen doen (zo het model met een bandje voor en een bandje achter de oren) maar dat lijkt me nogal euhmmm drastisch voor een paard dat niet eens luchtzucht...
Je kan natuurlijk ook gewoon proberen een elastiekje in te naaien zonder het ergens buitenaf aan vast te maken, maar ik denk dat dat niet zo veel zal helpen...

Ja, ik zal eens gaan kijken, of misschien nog een extra bandje erbij ofzo, zodat hij wat strakker trekt? Dus wel het idee van een luchtzuigband, maar dan niet zo "extreem" zeg maar :)

Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het halster niet afgaat, maar de oren wel uit de hoody gaan. Dat moet toch haast niet kunnen, dus dat zal dan wel op stal gebeuren als ze zonder halster staat? Ik zal de staleigenaren nog wel eens vragen...

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:13

Ik heb zelf geen RSIH maar aan de foto's op google te zien, kan ik me wel voorstellen dat het snel van de oren afkomt, bv als ze eens met hun hoofd tegen hun benen/tegen een boom/tegen een ander paard aanwrijven ofzo
(ik ken paarden die een compleet, netjes vastgemaakt hoofdstel uitkrijgen met één veeg tegen de muur dusja...)

Als je er een gewoon bandje omheen doet, wel letten dat het de luchtpijp enzo niet afknelt, en gemakkelijk genoeg loskomt mocht je paard ergens aan blijven hangen hé ;), allesinds succes ermee, lijkt me nogal een lastig probleem

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:18

ireika schreef:
Ik heb zelf geen RSIH maar aan de foto's op google te zien, kan ik me wel voorstellen dat het snel van de oren afkomt, bv als ze eens met hun hoofd tegen hun benen/tegen een boom/tegen een ander paard aanwrijven ofzo
(ik ken paarden die een compleet, netjes vastgemaakt hoofdstel uitkrijgen met één veeg tegen de muur dusja...)

Als je er een gewoon bandje omheen doet, wel letten dat het de luchtpijp enzo niet afknelt, en gemakkelijk genoeg loskomt mocht je paard ergens aan blijven hangen hé ;), allesinds succes ermee, lijkt me nogal een lastig probleem

Nou ja, ze heeft haar halster nooit af, en dan zouden de oren dus wel uit de openingen moeten van de hoody, maar niet ook uit het halster gaan. Dus dat is wel knap.. Ze schuurt op het moment niet, dus dat kan het ook niet echt zijn.
De deken zit natuurlijk op vele plaatsen vast met klittenband, wat dus niet losschiet als ze vast zitten, maar ik hou er in ieder geval rekening mee. Ik ga kijken wat we eraan kunnen doen. Zonder de deken dus ergens anders aan vast te maken.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:23

Blomke heeft ook een RSIH en de oortjes blijven goed zitten. Heb nog niet gehad dat d'r oortjes eruit waren. Heb dus geen tip voor je Sanet ;)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:32

gillian schreef:
Blomke heeft ook een RSIH en de oortjes blijven goed zitten. Heb nog niet gehad dat d'r oortjes eruit waren. Heb dus geen tip voor je Sanet ;)

Aan jou heb ik ook niets :Y)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:16

Ik zou de oren aan de deken vastplakken, floepen ze er ook niet uit :P

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:21

Klittenband of drukknoopjes eraan maken :D
Tja, weet het ook niet hoor. De mijne heeft niet van die enorme flappers dus dat past wel :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:51

Ik heb op de plaats van het halster een klittebandje genaaid (bovenop) blijft goed zitten en in geval van nood trekt een klittebandje wel los.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:54

opisop_shop schreef:
ik heb die wonderolie een week geprobeerd bij Wisse en zag geen verschil. Ben ermee gestopt omdat hij irritatie kreeg op die plek, hij was toen ook net geent dus weet niet wat de oorzaak was maar wilde geen risico lopen.
Het is een vieze vette smeerboel trouwens!!! bah

Heb de deken afgedaan vanmorgen. De deken was heel nat en zwaar maar Was drog eronder :D
Maar hij had op zijn neus een striem van de hoofdkap en achter de oren had hij ook al een warrige plek va de hals.
Dus heb de deken nu even af (toch rotweer) zodat dat even lekker bloot kan liggen.

Na een week zal je denk ook niet persee metteen verschil zien. :) Maar als hij er iritaties van krijgt zou ik ook stoppen ja. :j