Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sanet schreef:Wie heeft een goede "oren-in-RSIH-deken-zit-blijf-tip" ???
Mijn merrie staat helaas dus regelmatig met de oortjes buiten de deken.. Opzich blijft de hals dan wel netjes liggen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling.
ireika schreef:Misschien met een halster eroverheen, desnoods halster met (vliegen-)frontriem?
Bij mijn oude bucas vliegendeken was er aan de hals (zonder kap wel) een elastiekje om voor de oren te trekken, maar dat kwam natuurlijk ook steeds los, dus maakte ik het vast aan het halster.
ireika schreef:Misschien kan je dan vooraan een extra elastiekje innaaien dat je kan vastmaken langs de zijkanten aan het halster (dus als een soort van aanspanbare frontriem) maar dan best wel redelijk laag vastzetten, aan de zijringen ofzo?
ireika schreef:hmm het enigste wat ik dan nog kan bedenken is er een luchtzuigband overheen doen (zo het model met een bandje voor en een bandje achter de oren) maar dat lijkt me nogal euhmmm drastisch voor een paard dat niet eens luchtzucht...
Je kan natuurlijk ook gewoon proberen een elastiekje in te naaien zonder het ergens buitenaf aan vast te maken, maar ik denk dat dat niet zo veel zal helpen...
ireika schreef:Ik heb zelf geen RSIH maar aan de foto's op google te zien, kan ik me wel voorstellen dat het snel van de oren afkomt, bv als ze eens met hun hoofd tegen hun benen/tegen een boom/tegen een ander paard aanwrijven ofzo
(ik ken paarden die een compleet, netjes vastgemaakt hoofdstel uitkrijgen met één veeg tegen de muur dusja...)
Als je er een gewoon bandje omheen doet, wel letten dat het de luchtpijp enzo niet afknelt, en gemakkelijk genoeg loskomt mocht je paard ergens aan blijven hangen hé, allesinds succes ermee, lijkt me nogal een lastig probleem
opisop_shop schreef:ik heb die wonderolie een week geprobeerd bij Wisse en zag geen verschil. Ben ermee gestopt omdat hij irritatie kreeg op die plek, hij was toen ook net geent dus weet niet wat de oorzaak was maar wilde geen risico lopen.
Het is een vieze vette smeerboel trouwens!!! bah
Heb de deken afgedaan vanmorgen. De deken was heel nat en zwaar maar Was drog eronder
Maar hij had op zijn neus een striem van de hoofdkap en achter de oren had hij ook al een warrige plek va de hals.
Dus heb de deken nu even af (toch rotweer) zodat dat even lekker bloot kan liggen.