[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:23

als het heel warm is met felle zon zou ik een paard gewoon bij de bomen zetten hoor.
met deken om zijn ze toch wel beschermd tegen de vliegjes dus maakt dat toch niet zoveel uit?

ap heeft vorig jaar de hele zomer buiten gelopen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:24

ja zeker dat ik de manen gevlochten houdt straks als de deken er op gaat.

ik gebruik ook alleen maar in de zomer een deken. swinters mag ze naakt. ik vind dekens onzin, maar een eczeemdeken helpt mijn paard. dan maar niet natuurlijk.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:27

De eczeemdeken helpt bij mijn paard dus niet. Ze blijft sávonds rondjes lopen. Ze had vorig jaar een complete volte gemaakt.

Mirjam

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:45

maar wordt het ook niet NOG erger als je hem af laat?

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:52

Ja dat zal waarschijnlijk wel, maar daarom kan ik haar denk ik s'nachts niet meer buiten laten. En vandaar mijn vraag of het scheelt dat ik haar niet zo dicht bij de bomen of sloot zet.

Vorig jaar stond ze dicht bij een sloot. Niet ernaast met het landje daarnaast.

Mirjam

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:07

mirtje27 schreef:
De eczeemdeken helpt bij mijn paard dus niet. Ze blijft sávonds rondjes lopen. Ze had vorig jaar een complete volte gemaakt.

Mirjam

wel gewoon oplaten hoor, je hebt die deken toch nog wel?
alles wat tegen de mugjes beschermt helpt een beetje.
en met deken kan ze toch ook binnen staan?

ap heeft vorig jaar buiten gelopen maar het jaar daarvoor snachts op stal.
gewoon met deken om, dat ging prima

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:19

De mijne staat altijd buiten. Hele jaar door dag en nacht. Het is aan de bosrand dus ik kan niet echt uit de buurt van bomen blijven, maar heb wel verschillende weitjes dus ook een paar wat van de rand af, daar zitten inderdaad minder mugjes. Die plekjes zoekt ze ook zelf al op.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:45

Mijne staat altijd buiten ! maar de deken afdoen echt niet !

mirtje staat zij soms in een klein land waardoor ze rondjes gaat lopen of staat ze alleen ?
mijn pony heeft dat ook tijd lang gedaan ze verveelde zich dat was de enige reden en niet de vliegjes, nu heeft ze vriendjes en doet ze dat niet meer..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:46

appie heeft trouwens ook aan ijsberen gedaan bedenk ik me net.
toen stond hij ook alleen (weidegenootje was overleden)

hij doet het nu alleen nog als hij op kale weide staat en zijn hooi op is.
dan gaat hij dus heen en weer lopen omdat hij gefrustreerd is :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:10

Pony is gister verhuist, maar begin nu al te twijfelen. Die mensen denken/zeggen er verstand van te hebben en informatie over zomereczeem opgezocht te hebben.
Desondanks (ook na mijn uitgebreide uitleg + alles op papier gezet) blijven ze zeuren erover, ook over de deken.
Vraag me nu al af of ik wel een juiste keus qua stalling heb gemaakt ;(

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:21

CarolShadow schreef:
Pony is gister verhuist, maar begin nu al te twijfelen. Die mensen denken/zeggen er verstand van te hebben en informatie over zomereczeem opgezocht te hebben.
Desondanks (ook na mijn uitgebreide uitleg + alles op papier gezet) blijven ze zeuren erover, ook over de deken.
Vraag me nu al af of ik wel een juiste keus qua stalling heb gemaakt ;(

dat is heel vervelend! maar ja je kan een paar dingen doen :
een andere stal zoeken
er vol tegen in gaan
of het langs je heen laten gaan en je eigen behandel wijze kiezen

zelf kies ik altijd hier voor want mensen bedoelen het altijd wel goed. Het is wel soms heel lastig om niet boos te worden dan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:26

vreselijk he van die mensen die gaan zeuren over dekens -O-

het is JOUW dier he?
en trouwens , bij ons zie je het gewoon ,alles met deken staat lekker te eten in de zomer en die zonder rennen zich een ongeluk om van die dazen af te komen.
dus ze moeten niet zeuren.

hebben ze bij mij in het begin ook gedaan,maar dan zocht ik gewoon iets wat zij hadden en dan ging ik daar over zeuren.
dan zeiden ze van goh wat zonde, heb je zo'n mooie pony en dan zit hij verstopt onder zo'n stomme deken.
dan zei ik:
goh wat zonde.. heb je zo'n mooi hoofd en dan zit het verstopt onder zo'n pak stro, verf je haar toch es paars,staat je veeeeel beter!!!!!

paar keer,en toen snapten ze het wel.
MIJN dier dus mijn wil is wet
~~}>

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:34

Ja, dat snap ik. Maar deze lui zijn heel tactisch volgens mij. Zo'n gevoel heb ik. Daar komt bij dat het uiteraard mijn eigen dier is, waar ik natuurlijk bepaal wat er wel/niet gebeurd. Gelukkig (nou ja gelukkig) komt het seizoen er al langzaam aan, dus dan weet ik sneller of hun echt blijven doorzeuren of niet.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:36

Ze staat met heel veel paarden, dus van verveling kan ze het niet doen. Ze doet het ook echt alleen bij de schemering. Haar land is ook niet klein dus daar kan het ook niet aan liggen.

Vroeger stond ze altijd in de zomer dag en nacht buiten i.v.m eczeem. Maar nu lukt dat dus niet meer.

Mirjam

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:45

carol:
maar hebben zij een goed argument dan waarom jouw dier zonder deken kan??

tja je kunt het proberen he...maar als het dan fout gaat en hij toch gaat jeuken dan heb je dus wel een probleem

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:12

ik zou niet een deken zomaar af doen omdat anderen het zeggen. wel kun je kijken wat zij aan oplossingen weten. op de site www.paardnatuurlijk.nl staan ook voorbeelden van paarden zonder dekens die dmv betere voeding van de zomer eczeem af kwamen. toch zou ik dan eerst beginnen met voeding veranderen EN deken. en dan langzaam proberen of de deken misschien toch af kan. zodra het lijkt van niet: gelijk weer op doen!

maja dat is mijn idee ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:27

Het punt is: hun zijn 'zogenaamd' op de natuurlijke toer. Dit streven ze na, terwijl de rest van hun handelswijze er ook niet helemaal op aangepast is, maar goed dat maakt niet uit.
Heb het idee dat hun zo op me willen inpraten dat ik hun mening ga volgen. Dan zeggen ze internet afgestruind te hebben voor informatie, ok maar dat begint en eindigt bij de site van paardnatuurlijk (dat weet ik gewoon, aan hun te merken).
Echter heb ik mijn pony al 10 jaar, waarvan de vele jaren ze mijn verzorgpony was. Met de jaren mee heb ik eindelijk de oplossing gevonden waar ze het heel goed op doet. Haar voer + deken. Dit heb ik hun ook gezegd, maar ze luisteren gewoon niet naar me. Wat ik ook zeg en welke voorbeelden ik ook geef. Vanmiddag gingen ze in de voerbak kijken toen ik heel even weg was, om te kijken of haar voer erin zat, (dat zat erin want ze had nog niet alles op) en toen begon die er weer over. Dan heb ik zoiets van:"heb het nu vaak genoeg en duidelijk genoeg aangegeven hoe en wat, het is wel goed, dus heb er niet meer op gereageerd.
Ik baal behoorlijk! En dat na 1 dag!!
;(

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:33

Vervelend joh. Ik zou daar ook niet blij van worden. Is er een reden dat je op je oude stal weg gegaan bent dan?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:46

@Carolshadow, zeg ze dat je alleen bij hun op pension staat en dat ze je best info mogen geven, maar dat JIJ beslist wat er met jouw paard gebeurt. Kunnen ze dat niet, dan zou ik op zoek gaan naar een andere stal. Dat gezeur iedere keer wordt je toch stapel van....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:49

kun je niet zeggen dat ze je de link mogen geven, dat jij zelf rustig kijkt wanneer het JOU uitkomt, maar dat je er verder liever niets meer over hoort omdat je het vervelend vind en zelf het beste met je paard voor hebt?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:50

Ja, ik heb dat dus ook gezegd. Maar ze luisteren gewoonweg niet.
Ik heb al zoveel gezegd hierover, maar ze blijven het proberen.
Ik sta er net 1 dag!

De reden is dat ze bij de vorige weg moest (bij een boer in het land)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:52

dan zou ik verder zoeken. als je er nu al gek van wordt, en blijkbaar vaak genoeg dingen hebt aangegeven...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:07

carol:
bij mij op stal zijn ze ook op de natuurlijke manier hoor!!!
staan een heleboel dieren altidj buiten zonder deken en minimaal krachtvoer

maar bijvoorbeeld appie heeft dus wel een voedingstekort waardoor zijn eczeem misschien erger is he?
en als ze dan internet zo goed afstruinen op zoek naar info over eczeem..stuur ze dan hierheen?( dit topic dus)

paardnatuurlijk is een hele leuke site,maar bevat niet 100% betrouwbare informatie..

tja weet je?
ik denk als ik jou was dan had ik gezegd van oke, doen we het op jullie manier.
maar dan had ik zwart op wit laten vastleggen dat ALS de pony dan gaat jeuken zij dus volledig aansprakelijk zijn voor de kosten daarvan..

niet elk dier is gelijk,simpel zat, en een eczemer heeft gewoon meer zorg nodig en aangepaste voeding.

tja denk net als wat agnes zegt dat als ze stug zijn in hun opvattingen je denk ik toch verder moet kijken naar wat anders??

wat willen zij precies dan?
kun je dat uitleggen?
misschien kan ik met je mee denken naar een oplossing

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:01

Hun willen dat ik haar van het voer afhaal. Dus alleen gras en hooi.
En dat ze zonder deken buiten staat.

Beide punten heb ik juist ingevoerd 2 jaar geleden en heel veel resultaat mee geboekt. Ze is nu dan z.g.a. eczeemvrij.
Ik wil dit niet veranderen, omdat de verhuizing op zich al een hele impact op haar heeft en als ik dat ook nog eens moet veranderen.

Daar komt bij, ze kan gewoon niet zonder die 2 dingen, maar dat snappen ze niet.
Heb al vastgesteld dat als ze zo blijven doen, ik op zoek ga naar een andere stal.
Want na 1 dag al zulk gezeur maakt mij al behoorlijk pissig.
Helemaal als mensen dan ook niet luisteren!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:15

aha, oke ik snap het al. :D

een paard kan dus niet van gras alleen leven.

hebben zij gras van eigen land?
hebben ze via het laboratorium ruwvoer onderzoek laten doen zodat ze weten wat de voedingswaarde van hun gras /hooi is?
hebben ze bodemonderzoek laten doen en bemesten zij goed?

vast niet, want bijna niemand doet dat namelijk ;)

algemeen bekend dat in de nederlandse bodem de mineralen verhoudingen vaak erg scheef zijn ten gevolge van verkeerd of niet bemesten.
vooral tekorten van koper, selenium en magnesium ,natrium en kobalt komen veel voor.
en die mineralen zijn nou net nodig voor functioneren van de afweer,imuunsysteem.

ik geef je wat sites door waar hele goede info op staat.
als zij paardnatuurlijk kunnen nalezen dan kunnen ze deze sites ook wel even doorlezen.

even geduld hoor, zoek even wat goede sites voor je op.
kan zijn dat als ze dat gelezen hebben hun idee veranderd over paard en voeding