Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:46

ehmmm zijn website ligt er uit

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:48

Wind schreef:
Bedankt voor dit overzicht, Ravel. Ook ik had nooit gedacht dat mijn verslagje van deze merkwaardige lezing zo'n gevolg zou hebben.

Tsja Wind, je hebt heel wat losgemaakt met je openingsverhaal destijds en nog steeds komt het iedere keer weer bovendrijven............

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:53

Mijn posts uit het andere topic.

Ik dacht dat Subli ondertussen wel was gaan nadenken.

Mistic schreef:
http://www.subli.nl/Subli_Semit_Speciaalmix.pdf

Dit vond ik overigens op internet.
Zou Subli dan nog steeds niet weten wat deze man doet?

Voor mij een reden om alles van Subli te laten staan.

Mistic schreef:
http://www.asg.wur.nl/NR/rdonlyres/F81D8745-6596-4296-A292-8553950E2B98/42667/45.pdf

Een onderzoek onder koeien, waar de methode van dhr. Taal ook gebruikt werd. Ik heb niet alles gelezen, maar er staat wel het volgende in:

Citaat:
De referentiewaarden van de alternatieve bloedparameters zijn afgeleid van humane waarden. Uit de metingen
blijkt dat het merendeel van de koeien afwijkt van deze waarde, ofwel niet gezond is. In een ander onderzoek
waarin bij koeien en zogende kalveren dezelfde parameters zijn bepaald bleken nog minder dieren aan de
referentiewaarden te voldoen. Het is de vraag of deze referentiewaarden voor runderen correct zijn. Ook de te
controleren typeringen van de koeien (leeftijd, kreupel) op basis van uitslagen zijn vaak niet in overeenstemming
met de waarnemingen aan het dier zelf. Ernstig zieke dieren worden wel als zodanig herkend op basis van de
HIPP.
De parameters van zieke koeien blijken wel significant te verschillen van die van gezonde koeien. Dit betekent dat
deze methode een rol zouden kunnen spelen bij verder onderzoek naar weerstand van koeien. Meer inzicht in
betrouwbaarheid en referentiewaarden is dan gewenst.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 10:59

ravel schreef:
Wind schreef:
Bedankt voor dit overzicht, Ravel. Ook ik had nooit gedacht dat mijn verslagje van deze merkwaardige lezing zo'n gevolg zou hebben.

Tsja Wind, je hebt heel wat losgemaakt met je openingsverhaal destijds en nog steeds komt het iedere keer weer bovendrijven............

Ik ben ook erg blij dat ik het heb geschreven. Ja Hoe meer mensen dit weten hoe beter.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:59

ravel schreef:
Voor alle duidelijkheid onderstaand overzicht over alle punten die bij het onderzoek naar Leen Taal op Bokt, destijds naar voren zijn gekomen.

Bijna 2 jaar geleden heb ik in de 'Bit' en in "De paardenkrant" mijn onderzoek naar de geloofwaardigheid van de heer Leen Taal laten publiceren.

Daarom was ik ook een beetje pissig dat Horses deze week trots meldde dat Bit c.q. De Paardenkrant ooit een artikel over Taal gepubliceerd heeft, alsof zij het verzonnen hadden, inplaats dat zij de reden waren dat mensen in de paardenwereld Taal geloofden.
Ik was diep onder de indrup van het werk dat je verzet hebt en dat zoveel reacties losgemaakt heeft bij mede gedupeerden.

Laten we hopen dat hij eindelijk gestopt kan worden.
Gezien de manier waarop hij leeft is er financieel best wat terug te halen voor al die gedupeerden, wellicht een gezamelijke civile procedure staren Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:01

Ik heb toen naar aanleiding van deze discussie iemand kunnen overtuigen om het niet te gebruiken. Diegene had (heeft) 3 ijslanders met exceem.
Dat zijn in ieder geval 3 die dhr Taal niet gespekt hebben.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:08

Mistic schreef:
Mijn posts uit het andere topic.

Ik dacht dat Subli ondertussen wel was gaan nadenken.

Mistic schreef:
http://www.subli.nl/Subli_Semit_Speciaalmix.pdf

Dit vond ik overigens op internet.
Zou Subli dan nog steeds niet weten wat deze man doet?

Voor mij een reden om alles van Subli te laten staan.

Mistic schreef:

Heb toen telefonisch contact gehad met de directeur van Subli, Dhr. Wijnveen. Volgens hem voldoet de toevoeging van Leen Taal aan het voer aan alle wettelijke eisen en blijven ze het gewoon verkopen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:11

Oke, dat snap ik dan wel, maar waarom de onjuiste resultaten nog in het stuk laten staan en het advies om de heer Taal te bellen?

Ik vind Subli momenteel net zo schuldig als de heer Taal zelf.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:27

Mistic schreef:
Oke, dat snap ik dan wel, maar waarom de onjuiste resultaten nog in het stuk laten staan en het advies om de heer Taal te bellen?

Ik vind Subli momenteel net zo schuldig als de heer Taal zelf.

Uiteindelijk draait het meestal maar om één ding; GELD

zolang er aan te verdienen is levert het ze meer op dan ethiek............

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:41

Novelcure 'beëindigt samenwerking' arts

19 feb 2008, 13:06 - DOETINCHEM - De firma Novelcure in Veldhoek heeft de samenwerking met Medicos, het cosmetisch instituut van arts Dennis Bartels, beëindigd.

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Dit stelt eigenaar Leen Taal van het bedrijf. Novelcure, leverancier van voedingssupplementen, heeft zijn website tijdelijk uit de lucht gehaald.

Aanleiding is een artikel afgelopen zaterdag in deze krant. Daarin stelden bronnen dat ondernemer Taal en de Overijsselse arts Bartels met bangmakerij voedingssupplementen verkopen aan klanten van schoonheidssalons. Dit door in analyses van bloedonderzoek te wijzen op de ontwikkeling van ernstige ziektes zoals kanker, reuma en suikerziekte. De analyses waren afkomstig van ondernemer Taal. Het behandeladvies aan klanten luidde om voedingssupplementen van zijn bedrijf in te nemen.

Taal zegt dat hij de samenwerking met Medicos staakt omdat 'er dingen aan het licht zijn gekomen waarvoor ik geen verantwoordelijkheid wil nemen'.

Reageren?

wilma.de.cort@gelderlander.nl

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:43

ROFL

Geen verantwoordelijkheid wil nemen. Heeft hij toch nog nooit gedaan. Met zijn formulieren die getekend moesten worden.

Beetje schijnheilig om het nu volledig op de heer Bartels te gooien.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 11:44

Pardon?! Nors opkijken Hij weet het wel weer zo te brengen dat het lijkt alsof de andere partij de grote boosdoener is.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:48

Citaat:
Welkom op de website van NovelCure Humaan

In verband met beëindig van de samenwerking met Medicos
is onze site voor aanpassingen enige tijd uit de lucht.

Excuses voor het ongemak.

Voor vragen kunt u ons altijd via e-mail bereiken.

© 2007 NovelCure All rights reserved

Ik ben overigens zeer benieuwd wat er op de website komt te staan na aanpassing.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:21

Eleonoor schreef:
Hee top, ben blij dat de topic weer geopend is. Uiteraard erg benieuwd naar dat artikel. Niemand meer gehoord of hij nog paarden behandeld?

Jij nog bedankt voor je bijdrage op het gebied van al je kruidenkennis destijds!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:34

O Bloos! wat is die man geslepen...!!! Boos!

Het wordt tijd dat deze man een keer in Kassa komt. Of anders Peter R de Vries Haha!

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:39

Wil na de vele complimenten aan mijn adres toch nog even het volgende kwijt over het onderzoek op Bokt;
Veel uit het onderzoek komt van mijn hand maar er was ook veel hulp van anderen die weer kennis hadden over kruiden of medische termen, mensen die tel.nrs. wisten van de professoren uit de referentielijst die ik heb nagebeld, iemand die de het patent op de site van de patentenbank wist te vinden, mensen van het fjordenstamboek die mij weer namen en tel.nrs hebben doorgegeven van deelnemers aan het onderzoek etc.

M.a.w. zonder de hulp van de 'mede bokkers' en al hun tips en suggesties was ik nooit zo ver met het onderzoek gekomen!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:51

Zo zie je maar weer dat het 'grote bokt' toch ook zo zijn voordelen kan hebben!
Nee, dat het verhaal zo'n staart zou krijgen hadden Imre en ik niet gedacht na een avondje vol ontsteltenis met Meneertje Taal.

Maar bij mij blijft ook de vraag rijzen; moet Taal niet eens heel erg hard aangepakt worden?!

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:44

Alet schreef:
Zo zie je maar weer dat het 'grote bokt' toch ook zo zijn voordelen kan hebben!
Nee, dat het verhaal zo'n staart zou krijgen hadden Imre en ik niet gedacht na een avondje vol ontsteltenis met Meneertje Taal.

Maar bij mij blijft ook de vraag rijzen; moet Taal niet eens heel erg hard aangepakt worden?!

Op grond waarvan dan?

Ons rechtssysteem zit heel anders in elkaar dan ons rechtsgevoel.
Onjuiste referenties opgeven is bij mijn weten niet strafbaar, evenmin als verkeerde onderzoeksresultaten.
De fouten die Taal maakte door middelen 'medicamenten' en 'geneesmiddelen' te noemen maakt hij intussen ook niet meer.
Kijk naar de gemiddelde rimpelcreme reclame; barstensvol mooie en moeilijke termen, uit wetenschappelijk onderzoek aangetoond minder rimpels etc. De drogisten liggen vol mooie beloftes in pillen en creme's.

Ik begrijp dat mensen een leugenaar gestraft willen zien, dat is een heel normaal rechtsgevoel. Volgens het rechtssysteem moeten er echter, volgens wettig en overtuigend bewijs, wetten zijn overtreden alvorens iemand gestraft kan worden..........
Mooi actueel voorbeeld; volgens Peter R. de Vries is Joran van der Sloot schuldig aan de verdwijning van Natalee, volgens het Nederlands recht is daar echter geen wettig en overtuigend bewijs voor omdat de tapes niet voldoen aan de normen van wettelijk toelaatbaar bewijs.........

Misschien moet de wet maar eens aangepast worden zodat onware verkooppraatjes en reclameboodschappen verboden worden.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:56

Je zegt het wel goed; mijn gevoel gaat gewoon steigeren van zo'n figuur. Ik heb dan ook een zeer sterk gevoel voor rechtvaardigheid. Gelukkig geloof ik in karma, want het rechtssysteem zit bij zulke gevallen m.i. toch maar raar in elkaar.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:59

Alet schreef:
Je zegt het wel goed; mijn gevoel gaat gewoon steigeren van zo'n figuur. Ik heb dan ook een zeer sterk gevoel voor rechtvaardigheid. Gelukkig geloof ik in karma, want het rechtssysteem zit bij zulke gevallen m.i. toch maar raar in elkaar.

Dat is het mooie van een forum als dit en andere media, je kunt iemand misschien niet straffen maar wel heel veel mensen informeren over onwaarheden ed. Ik denk dat we toch heel veel paardenmensen via dit forum en paardnatuurlijk en de paardenpers een behoorlijke kostenpost en teleurstellng hebben bespaard.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:30

Precies Ravel, dat is ook de reden waarom belazerdophet het nu eens op een rijtje probeert te krijgen. Met medewerking van zoveel mogelijk mensen. Hoe meer dit soort zaken in de openbaarheid komt.... hoe moeilijker het wordt voor dit soort charlatan's om mensen nog te duperen. Wij kunnen ook niet straffen.... maar wel belangeloos onze energie en tijd erin steken om mensen zoveel mogelijk te informeren. De firma Novelcure en Medicos zijn samen een grote beerput.
Buiten dat..... vind ik het een schandaal dat er grof geld verdiend moet worden aan dierenleed!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:36

countrygirl schreef:
Buiten dat..... vind ik het een schandaal dat er grof geld verdiend moet worden aan dierenleed!

Mensenleed vind ik ook nogal kwalijk eigenlijk.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:15

Kunnen we op bokt niet een soort zwarte lijst van namen opstellen. Van bijvoorbeeld mensen die "verdacht' worden van foute praktijken met als labeltje "waarschuwing" er aan. en dan verwijzen naar diverse topics.

Of is dat ook al smaad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:59

ik ben heel blij dat tdit topic weer geopend is ,
zolang de persoon in kwestie nog steeds actief is , lijtk het me erg handig als het topic actueel gehouden kan worden Ja

zoek_marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:55

Ik heb in voorgaand jaar de berichtgeving omtrent de heer Taal gevolgd. Ik ben met hem in contact gekomen in de "menselijke"sfeer. Dr. Bartels is mij ook bekend. Leen Taal kwam op mij over als een chaoot en een praatjesmaker. Ik hoop dan ook dat deze man gestopt word om verder paard en mensenleed te voorkomen.

mocht er iemand aanvullende info wensen dan pm je maar