Heey, lang niet meer geweest hier. Met Klaartje gaat het goed! * even afkloppen..* Nadat ze in Juni de deken in 100 stukjes had gescheurt. Had ik voor de laatste x om het te proberen weer een nieuwe deken gekocht. De deken heeft mijn 3 weken vakantie super overleeft!
Nou ben ik hier omdat een vriendin van mij 2 nieuwe haflingers heeft. Bij de een viel het mij op dat hij eczeem had. Ik heb het verhaal al in de Huiskamer verteld dus ik quote mijzelf even
Misschien kunnen jullie dus even met mij meedenken
Citaat:
Gisteren na het eten snel naar de nieuwe paarden Stephanie wezen kijken. 1 haflinger had nog al wat hapen uit zijn manen. Ze kregen tijdens de koop het verhaal dat de belg die er bij stond aan de manen knabbelde. Wat hij ook deed, hun hebben ze zelf ook gezien. Maar toen ze aan het rijden was thuis en ik stond de kijken vielen mij de groeven in de manenkam op. Meteen gevoeld natuurlijk, en constateerde een redelijk harde manenkam en een staart met groeven. Duidelijke tekenen van zomereczeem.
Maar het rare is dat ze manen alweer op smalle handbreedte zijn en de staartwortel haren alweer 5cm zijn. De haren van de staart zijn hard en stekkelig. Dus hij heeft alweer overal haren, Terwijl het seizoen nog niet afgelopen is. Dus het is allemaal nog al vreemd en zullen moet afwachten. Verder zijn het leuke beesten
Wat denken jullie? Wel zomereczeem of niet. De Da komt binnekort toch dus dan laten ze hem er ook eventjes na kijken. Maar het is echt raar