Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 11:39

Heb je toevallig nog suikerbalans?
Misschien dat toevoegen om te kijken of ze dan weer wat relaxter worden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 13:00

Net even gevoeld en de rug was droog en ook niet klam, dus ik ben voorlopig blij :) Maar wel in de tent gevoerd, want het gaatje op Buienradar wat droog voorspelde bleek niet helemaal te kloppen |o
Een beetje regen op het hooi in de buitenbakken vind ik niet erg, maar sneeuw wil ik er niet op hebben.

Ik was wel blij de boel weer aan kant te hebben, want ondanks dat het boven nul was, is de gevoelstemperatuur - 5 :brr: en mijn dik gevoerde waterdichte handschoenen bleken toch ook niet echt warm op de vingers.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 13:22

Wat vervelend Tancreda, maar als ze graag voorin de paddock staan zou ik het zo laten.
Misschien is daar net minder wind, of lekte er achter wat stroom ofzo.
Die van mij hebben ook een favoriete staan plek.
Ze moeten wel wat lopen tussen de hooiplekken en de waterbak.

Oh ja over de supplementen, kelly kan op sommige kruiden niet goed reageren.
Dan word ze wat dwars en nukkig.zou het even weg laten en wie weet komt de rust er weer wat in?

Hier ook een beetje sneeuw *\o/*
Alleen is de grond wel echt prut en glad nu.
Kelly liep ook heel voorzichtig :j

Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 14:15

Fijn Dubbelfun, lekker ingepakt.

Wat een bende levert die regen en (natte) sneeuw toch altijd op. Hier de paddock ook weer een bende, zo balen.

Sakyr was niet echt warm onder zn Smartex, dus heb de 250gr met hals opgedaan. Lekker warm voor komende natte prut.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 14:27

De beste wensen allemaal!

Bah hier nu ook sneeuw :( zo maar een dikkere deken op doen bij mijn oudje

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 14:30

Het is echt het hele jaar al oliebol weer!!
Wat een ellende.
Wel voor iedereen de allerbeste wensen in het nieuwe jaar, dat onze oudjes er maar weer kranig bij mogen staan.

Vandaag de smid geweest, mijn oudste dame toch maar rondom op ijzers gezet. Ze had voor al een ijzertje maar de teen achter slijt zo nu we alleen maar buiten rijden en ik wil eigenlijk niet dat ik niet buiten ga rijden omdat haar voetjes teveel slijten. De smid dacht dat ik mogelijk aan het overdrijven was, maar hij was het wel met me eens. Dus achter ook ijzertjes. Mooi kilometertjes maken weer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 16:26

@sanet: is met sneeuw nu ijzers juist niet erg vervelend ??

Ik heb ze net maar op stal gezet. Jasmijn ging buiten eerst nog netjes een plasje doen :)
De deken van Boon is nog steeds waterdicht en ze was er lekker warm onder. Ze snapt alleen niet dat als ze in de schuiltent gaat staan dat ze ook haar hoofd binnenboord moet houden voor het optimale resultaat :D

Meteen de hoeven even gedaan. Alleen Jasmijn had 2 ijsklompen en verder zijn de zolen door de sneeuw altijd zo mooi wit :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 20:47

@ Dubbelfun, hoe houdt je zeil het? Veel sneeuw daar gevallen nog? En fijn dat je deken nog droog was!
Ijsklompen zijn vervelend, staan ze bij jou met ijzers?

Mijn dame heeft voor ijzers, en normaliter nu sneeuwbeslag er tussen. Echter lukte dat de laatste keer niet (sneeuwbeslag wilde zich niet fijn laten vormen) dus heeft ze therapeutische zool (met klei) gekregen. Dat houdt ook de klompen goed uit de ijzers gelukkig.

@ Hagelslag, ja, dat heb ik nog wel liggen. Wel het proberen waard eventueel. Al krijgen ze als het goed is hooi dat laag in suiker is.

@ Sanet, hopelijk helpen de ijzertjes. Met dit weer zijn ijzers wel altijd even behelpen (mijne staat voor op ijzers)

@ Ellepel, wel nog een zonnetje daar! Die heb ik vandaag niet gezien helaas. Wel regen, hagel, natte sneeuw, regen, hagel en natte sneeuw -O-

Het nadeel van meer naar voren voeren is dat ze ook voorin staat met rusten en iedereen aanvalt die langs komt :o En ik daar geen verharding heb en het hooi dus in het zand terecht komt. Ik hoop dat het weer langzaam gaat slijten en ze weer meer naar achteren gaat. Ik heb vandaag een baal van een stalgenoot overgenomen, soort van chocolade taart in paarden begrippen, en die op het hoekje van de schuilstal gehangen. Daar heeft ze vanmiddag wel iets van gegeten, al dan niet heel allert. Misschien dat ik haar zo weer een beetje kan paaien.

Ze is vandaag behandeld. Dat was wel even anders dan anders, want haar hoofd was echt veelte vol en ze vond het echt heel erg moeilijk. Normaal geeft ze zich er uiteindelijk wel naar over en kan ze er van genieten, heeft ze veel releases maar vandaag was dat niet het geval. Erg jammer, maar ik hoop wel dat het haar toch wat kan helpen. Ze zat in de hals (en borst) vast, maar de rest viel erg mee. Ze vond haar ook niet een strak 'pijn-hoofd' hebben wat mij gerust stelt (dan toch echt iets in het koppie) en toen ik haar even aan de longe liet zien vond ze haar echt heel goed bewegen. 'ik zou willen dat elke 22 jarige zo beweegt'. Mooi compliment en ook wel een bevestiging wat ik zelf al voelde de laatste tijd. Ze wilt veel fijner mee werken met oefeningen en doet tegenwoordig ook gewoon drafjes als ik het vraag, terwijl ze daar meestal wel echt voor bedankt. En nu aan de longe zelf, hop, netjes aandraven. Zo fijn!

Hier ook weer wat dikker gegaan. Niet heel veel dikker hoor, van 50+50 naar 50+100, en de pony van 50 naar 100.

Ik hou mijn hart vast voor vannacht en morgen ochtend. Er is zooooveel water gevallen, alles stond blank, de hele dag alleen maar door plassen gewaad op het erf. Als dat nu allemaal gaat aanvriezen, brrrr. Wilde ze een nachtje op stal proberen te zetten, maar dat durfde ik nu toch niet meer aan. Dan zou ik namelijk morgen vroeg weer met de auto weg moeten om ze buiten te zetten, en als dan alles al aangevroren is krijg ik haar niet eens het erf over met die ijzertjes. Dus toch maar buiten gelaten. Het is gelukkig wat rustiger weer lijkt het dan afgelopen nacht (vooral qua wind).

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 20:59

Waarschijnlijk zit er in het hooi niet dramatisch veel suikers.

Maar ik weet niet wat je voor de artrose geeft aan supplement.

Hier de stal uitgemest en voorzien van een dikke laag stro onder toeziend oog van dahlia en iris....
Afbeelding

Layka stond buiten te staren....

Vanochtend had ik ze op stal gevoerd.
Maar dat was niet goed genoeg volgens de dames |o |o
Hopelijk willen ze de komende dagen met schijtweer wel binnen hooi eten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 06:04

Tancreda wat lastig zeg. Ik geloof zelf niet zo in die rustgevende dingen. Hopelijk slaat de behandeling aan.

Hier gisteren al veel sneeuw en er komt alleen nog maar meer bij. Heel onhandig met ijzers.. voorgaande jaren had hij zooltjes, dat scheelde wel. Hem binnen laten is ook niet echt een optie dus maar hopen dat het goed gaat.. hij vindt het zelf ook geen klap aan, en hij is slim dus hij loopt niet zo veel in de wei. Komt niet verder dan chillen voorin bij het draad en de voerbak.

Afbeelding

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:55

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:14

Tancreda4 schreef:
@ Dubbelfun, hoe houdt je zeil het? Veel sneeuw daar gevallen nog? En fijn dat je deken nog droog was!
IJsklompen zijn vervelend, staan ze bij jou met ijzers?
Nee, hier geen ijzers, maar Jasmijn heeft hele 'diepe' hoeven, die verzamelt sowieso altijd van alles in die gaten.

Het zeil hing vanochtend nog, wel doorgezakt en erg zwaar. Maar er moet wel echt iets aan gebeuren, dus hopelijk wordt het nog even droog straks.

Waardeloos dat je niet echt de vinger kunt leggen op wat er mis is met je paard ondanks de toch wel positieve berichten over haar beweging.

Ik hou ook mijn art vast voor als het straks gaat vriezen (op KNMI hebben ze het over -6 's nachts) ;(

@hagelslag: die hoeven zich niet te vervelen :)

@Queelens: ik lees ook veel over sneeuwringen. Ze werken misschien niet altijd even goed, maar zijn wel makkelijk aan te brengen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:42

Het is mooi wit maat wil niet weten hoe t op de wegen of op stal is... Onhandig dit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:09

Ede heeft zelfs NU.nl gehaald met een überglad kruispunt... (al vond ik het persoonlijk wel leuk om eens een fatbike héél langzaam te zien rijden)...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:36

@queelens
Helpt een goede laag vetwrap ducktape en vetwrap eventueel?

Hier vliegen de sneeuwklompen er netjes uit!
@DF
Hopelijk houd het zeil het.
Hier is het ook lekker aan het sneeuwen **\O/**

Ik vroeg aan layka of we met de arreslee gaan als er genoeg sneeuw ligt....

Afbeelding
Kreeg geen duidelijkheid van der _O-
Afbeelding
En de 2 jonge ezels vermaken zich dikke prima _O-
Buurmeisje werd net op haar sleetje langs de weide getrokken.
Dus daar moesten ze even gek om doen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:59

Hier heeft er iemand een exposie veroorzaakt; er zitten gaten van 40 cm diep in sneeuw én paddock ;(
Dat krijg ik natuurlijk nooit meer glad voor het gaat vriezen.
Maar de sneeuw is van het zeildak *\o/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:03

Oh wat balen van die gaten... Maar jeej voor je zeil dak!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:07

Sorry ik heb bommetjes gegooid :Y)

Fijn dat het zeil wel sneeuwvrij is.

Mn zusje heeft net snel nog een sleetje gekocht, dus we gaan zo met miranda buiten sleetje rijden _O-

Ze is al bijna een jaar dus dan is dat vast wel leuk _O- (leuk voor mama waarschijnlijk _O-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:14

Ik heb met voorbedachte rade de PP-gang langs de weg dicht gehouden, dus als er in de paddock echt niet meer te lopen is dan kunnen ze nog even in de PP-gang hun benen strekken en verder helaas meer uren op stal.
Ondertussen is het hier ook weer gaan sneeuwen. Al jaren denk ik er over om het zeildak te versterken met iets hards er onder zodat het niet zo doorzakt, maar hoelang is het nu al weer geleden dat het voor het laatst zó gesneeuwd heeft ??

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:24

Hier afgelopen februari( of januari,weet zo niet meer) nog :j

Ik word er altijd echt heel blij van *\o/*
Alles is dan zo licht en mooi buiten, heerlijk!

Afbeelding

Ligt nu echt een behoorlijk pak !
Bij de pony’s lagen ook een paar flinke ijsklompen van de voeten.
Vind dat dan altijd wel wat sneu voor ze want loopt wat moeilijk..
Maar ja is even niet anders.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 12:50

3 jaar geleden lag er redelijk wat sneeuw.
En 6 jaar geleden ook **\O/**
Toen mocht ik maandag ochtend vroeg vertrekken met de vrachtauto....
Ik was zooooo blij met mijn ford kuga en zn 4×4 aandrijving _O-
2 mensen onderweg naar het werk nog weer los getrokken. 1 persoon nog meegenomen naar het werk(coronatijd alles en iedereen reed eraan voorbij want ohjee stel je voor je word ziek).

Mn zusje mocht de slee trekken _O-

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 12:56

Blij kindje :)

Ik verdrijf het S-woord altijd uit mijn geheugen 8-)

Overigens gaat het er hier weer even flink op, met die vlokken kunnen we eind middag de tent-exercitie nog een keer doen.
Uitmesten was ook een uitdaging dankzij de sneeuw en de kuilen die Boon gemaakt had. En de drollen zag je ook niet eens meer liggen. Zo te zien gaan ze om 4 uur weer mooi naar binnen. Tegen die tijd staat Jasmijn met haar bui in de sneeuw...

Ik vind sneeuw ook mooi hoor zeker met een zonnetje er bij ...en dan vooral als je warm binnen zit met een breiwerkje :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 12:58

Die sneeuwringen zijn wel eens het proberen waard. Heb ze besteld. Komen ze waarschijnlijk pas binnen als de sneeuw weg is, maar dan pakken ze me geen tweede keer meer. Vind het zo sneu met die klompjes, niet goed voor de pezen. Gelukkig is die heel wijs en voorzichtig en de wei is door alle sneeuw zo nat dat ze er toch een beetje in wegzakken..

Ligt echt een flink pak sneeuw op stal. Is inderdaad lang geleden dat het zo heftig was!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 14:26

Wat een sneeuwfoto's, leuk zeg!

Hier enkel regen en een zeiknatte paddock. _-:(

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:07

Afbeelding

Ben er eigenlijk wel weer klaar mee...
Sneeuw is mooi maar zo onhandig...
De shet vermaakt zich nog een beetje naar mijn oudje vindt er niks aan. Hij kan geen grasjes meer knabbelen, vastzittende sneeuw onder de hoeven, nat en koud... Hij staat maar wat te staan, weinig te beleven.