[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:47

Eerst lezen, sjips paard gaar goede kant op baasje niet en dan je laatste bericht. Duimen dus weer

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:50

Hou je gemak lieve TS :(:)

Wellicht heeft het één met het ander te maken, dus de koorts en de wondgenezing :)
Heeft ze de drain nog?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:31

Echt dit topic houd mij zo erg bezig.
Zojuist een kleine bijdrage overgemaakt. Vind het toch echt moeilijk omdat er gewoon steeds redelijk wisselende berichten zijn.
Ik hoop echt dat ze erdoorheen komt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:37

jobamara schreef:
:(:) Mirjam, echt heel veel sterkte. Vraag ze echt het hemd vh lijf hoor. Vooral ook over de koorts, die is onder controle, hmmm ja maar is dat nog met antibiotica en eventueel koortsremmers/pijnstilling.
Volg je eigen gevoel, voel je niet verplicht om te blijven vechten door dit topic en alle schatten van bokkers die je een extra steuntje hebven gegeven. Wat je ook besluit, sta volledig achter je maar duim natuurlijk.

Ook ik sta volledig achter je TS. Mocht het niet meer haalbaar zijn, zal de rekening toch betaald moeten worden. Hoop dat je toch nog voorzichtig positief nieuws hebt gekregen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 17:59

Lang moeten nadenken hoe ik dit moest vertellen. Nee ze is nog niet ingeslapen, rustig.

Ik kwam aan bij paard dat lekker aan het eten was, oortjes naar voren. Peertje werd op aangevallen. Nou wat er ook aan de hand is, ze voelt zich iig nog goed. Wel duidelijk last van de buik oedeem. Stoma vond ik er goed uitzien. Dan maar wachten op de arts.
...
Ze heeft dus in bindweefsel buik een fikse infectie. Infectie moet eruit en dat kan op 2 manieren, naar binnen of naar buiten. Als het naar binnen breekt is het afgelopen uit, dan bellen ze en gaan we erheen om haar in te slapen.
Dus het moet naar buiten breken. Alleen gaat haar huid ook kapot...

Tja en dan zit je zo van, ja maar hoe ver moet je nou nog gaan. Ze kan nog steeds volledig beter worden, maar is het eerlijk.

Dan kijk je naar dat koppie, dat haast lijkt te zeggen "kop ik, ik vertel het je wel als ik niet meer wil" *slik, veegt tranen weg*

Maar ik zit even in tweestrijd, wat is eerlijk, wat niet, hoe moet het verder?
Ik ga het van dag tot dag bekijken of ze zelf nog wil vechten. Als ze niet meer wil laat ik haar gaan.

De chirurg was niet pessimistisch, maar ook weer niet optimistisch. Het is gewoon 50-50 kans.

Mocht het goed gaan komt ze iig zo snel mogelijk naar huis, hebben we al afgesproken, wondverzorging doen we dan zelf.

Afbeelding

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:02

Allemachtig wat gun ik het jou en vooral haar om lekker op te knappen en naar huis te kunnen. Eindelijk eens een einde aan al deze ellende...

Heel veel sterkte en succes... Ik blijf duimen en steek een kaarsje aan.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:05

Ik was er al bang voor.
Na dat verhaal over de losgelaten hechtingen.
Afwachten maar weer.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:06

Jeetje, wat een domper! Ik ga maar weer duimen. Inderdaad, zo lang ze zich goed lijkt te voelen moeten ze maar doen wat nodig is, als dat tenminste niet te zwaar en ingrijpend is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:07

Jeetje, wat onwijs klote zeg.

Goed hoe je het benadert, maar echt niet makkelijk. Hadden ze nog andere opties??

Heel veel sterkte!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:14

Jeetje klote :/
Kunnen ze het niet opensnijden naar buiten toe en meerdere malen per dag spoelen met honingspoeling en zalf? -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:17

mirjamalvaro volg je gevoel en let op je paard. Sneu dit. Maar ik was er bang voor. Moeilijk hoor je bent zo ver gegaan, hebt zoveel betaald, heel heel moeilijk dit. Veel sterkte!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:20

Misschien een gekke gedachte maar kunnen ze er niet op aansturen dat de infectie naar buiten breekt? Geen idee hoe eigenlijk maar dat schoot me te binnen.
Dat de huid stukgaat is vervelend, maar in principe wel te ‘behandelen’, denk aan al die enorme wonden van paarden hier op bokt die ook keurig konden genezen.

Ik snap je tweestrijd zo goed, je staat met je rug tegen de muur en vraagt je af wanneer het einde van die lange, lange tunnel is.
Jij kent je paard het beste en ziet gauw genoeg wanneer ze haar strijdlust verliest.

Heel veel sterkte, dat paard van jou is een enorme vechter en jij ook!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 18:21

Ze kunnen niets doen dan afwachten.
Het is helaas niet als een abces die je kunt uitspoelen, het zit in het bindweefsel, een soort wattenlaagje waar ze dus niets uit kunnen spoelen.
Open snijden heeft dus ook geen zin.
Lastig uit te leggen. :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:24

Als aanvulling op mijn eerdere post. Ik zou nu nog niet stoppen adviseren aan jou. Ik schrijf dit op, daar ik eerder geschreven had dat ik zelf nooit voor deze operatie zou hebben gekozen en nu bang ben dat je mijn bericht anders interpreteer dan dat ik bedoel te schrijven. Je hebt hier wel voor gekozen, je paard staat er eigenlijk best wel vrolijk bij en je hebt 50% kans goed/ slecht. Dus go for it!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:26

Mirjam, heel heel veel sterkte :(:) Als iemand nu een wonder verdient zijn jullie het wel, Duim voor dat wonder!!!!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:34

Jeetje wat rot!

Ik zou nu, na alles niet inslapen.
Dat moet helaas al als de infectie naar binnen slaat.
Je hebt 50/50 dat het naar buiten komt dus nu inslapen lijkt mij te voorbarig na alles wat jullie al hebben doorstaan :j

Sterkte!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:46

Ik denk dat je paard er al slechter voor heeft gestaan, 50/50 is natuurlijk niet ideaal maar de balans kan iedere kant nog opslaan...
Zolang ze alert is, eetlust heeft en jou het gevoel geeft dat ze nog wil en kan zou ik nog niet opgeven. Als het klaar is voor haar ga je dat zeker zien en merken en ik weet zeker dat ze zo geliefd is dat jij wel weet wanneer je welke beslissing voor haar moet maken. Veel succes en sterkte, ik duim mee met de rest.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:48

Ah nee! mijn duimen draaien overuren! ik hoop dat het er naar buiten uit komt! wat een pech weer zeg..dat verdiend ze niet, arm paard.

Verder sluit ik me bij mijn voorgangers aan..50/50 kans..inslapen kan altijd nog.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:48

Is die ontsteking aan het bindweefsel niet ook de oorzaak van de oorspronkelijke koliek? Dat die gewoon nog niet weggenomen is?

Dit is wel heel zuur zeg. Duimen voor Kyra dat het naar buiten komt. Heeft de DA iets aangegeven hoe lang dit kan duren voordat het doorbreekt? Kunnen ontstekingsremmers hier nog iets doen?

Heel veel sterkte voor jou en voor Kyra :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:59

-O-

Het zit jullie echt niet mee zeg. ;(

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:03

Hé bah, wat een slecht nieuws weer. Welke keus je ook maakt, mijn steun heb je.

Echter zou ik ook gaan voor de 50 procent dat het wel naar buiten komt. Zeker zolang ze zelf nog verder wil en jij het ook aankan qua gezondheid. Jullie komen van zover, zo hard gevochten. Jullie verdienen een mooie toekomst samen.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:06

Wat een vervelend nieuws weer zeg. Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:11

Pfff, wat een tegenvaller. Ik ga weer duimen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:17

Operatie is 1 ,complicatieloos genezen is 2, ik duim en hoop dat het ten goede keert voor jullie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:19

Wat een rotzooi zeg...ik ga heel hard duimen!!