Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:23

Mijn nieuwe deken is onderweg *\o/*!

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:14

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:18

Dat de producten kapot geretourneerd moeten worden, komt van de importeur.
Ik lever zelf Back on Track producten en op het moment dat er een klacht is welke wij willen verhalen op de importeur dan moeten wij het 'defecte' product retour sturen of ze willen een bewijs dat het product niet meer gebruikt kan worden. Zij willen dan wel eens om een foto vragen.

Dit is denk ik ter voorkoming dat mensen klachten gaan insturen om gewoon een extra exemplaar te krijgen. Misschien hebben ze er slechte ervaringen mee. Het is duur spul dus het kan zijn dat mensen er misbruik van maken. Dat ze het kapotte deel gewoon nog gebruiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:27

frutsels schreef:
Op http://www.backontrackvoorpaarden.nl vindt je ook de wasvoorschriften. Volg deze goed op!

De wasvoorschriften staan ook in de producten en in de bijgeleverde papierwinkel.

Helemaal bij dat dure spul wil je je echt wel aan de voorschriften houden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:28

Ik breng weer wat leven in het topic met een vraag.

Mijn paard heeft een behoorlijk schouder partij en zit dus altijd vast in der schouders. Om een beeld te krijgen: bij een normaal paard kan je de schouder bladen pakken en heen en weer bewegen, bij mijn paard kom je er niet eens achter.

Ze wordt gemasseerd etc maar zit te denken... kan een bepaalde deken haar hierbij niet in ondersteunen dat der spieren wat meer ontspannen?

Dacht aan de bucas therapy maar zag dat deze bijna niet op de schouders/ voor schouders zitten. Nu blijft t wel lastig omdat het probleem zit waar snel geen deken ligt of op het randje

Iemand hier tips voor, ervaring of advies dat het geen nut heeft?

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:37

Ik gooi mijn BOT rugverwarmer-die-waardeloos-is-als-rugverwarmer regelmatig over haar schoft en de bovenkant van de schouders. Ander dekentje er overheen (steekt de rdwiar dus deels onderuit) en hij blijft dan zo een tijd liggen.

Ik gebruik hem eigenlijk gewoon voor van alles. Behalve als rugverwarmer.
Doe het trouwens ook wel met de humane fleece deken. Die is wat langer.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:55

Is dan een fedimax fleece deken niet het overwegen waard? Weet niet hoe en hoelang je de deken wil gebruiken, maar als het voor een uurtje voor of na het rijden is, is de fleece een fijne deken. Wel dik voor in de zomer

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:02

Fedimax fleecedeken is een optie maar ik ken mezelf en ga niet een uur voor en na het werk haar een zweetdeken opleggen... zoek dus meer iets als een onderdeken.

Ik kwam nu deze tegen
https://www.horsefitshop.nl/uitrusting/ ... 13230.html

Is dit wat? Niet snel te warm? En kan deze de hele tijd op blijven?
Of hiervan de staldeken? Dan weet ik zeker dat het niet snel te warm zal zijn?

Voor nu met dit weer doe ik niets op. Enkel als het regent en fris is een regendeken (24/7 buiten)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:57

Dat is ook de deken die ik overweeg. Maar pas onder de 8-10 graden doe ik er een onderdeken op en des te kouder het wordt, des te dikker de onderdeken. Dus die zou ik dan maar heel beperkt kunnen gebruiken.
Weet natuurlijk niet hoe jij dat doet.
Dan zou ik denk ik eerder de staldeken doen, mits die dunner is. Zodat je die onder de de andere onderdekens kan doen. Maar dan zou je paard uiteindelijk wel drie dekens dragen (mits je dus opbouwt, als je de winter door sowieso alleen maar een regendeken opdoet lijkt het me prima)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:04

Lastig eh. Bij welke grade ze dikker gaat weet ik niet dat verschilt altijd zo. Ene keer is 15 graden koud en andere keer warm. Maar ben bang dat de 100 gram warmer zal zijn door het effect wat de deken geeft.

De staldeken lijkt mij dan eerder een 70 of 100 gram in totaal qua warmte stralinge etc (of zeg ik nu wat raars?) dus die kan veel langer eronder blijven. Maar... gaat een staldeken niet trekken?

Ja je zal net als ik dan regelmatig 3 dekens opleggen. Maar de staldeken zal niets wegen en de rest van mijn dekens zijn mooi licht dus het wordt geen dik en zwaar pakket

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:49

Er zijn ook veel ervaringen in dit topic te lezen over de ionic sheet. Een o grams staldeken van Rambo. Begreep dat de werking positief bevonden werd, maar dat de steentjes wel snel los lieten...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:10

Ik denk deze ;
https://www.agradi.nl/back-on-track-sch ... -zwart.htm

Maar in hoeverre komt de blokkade in de schouder partij vanuit de schouder en niet vanuit probleem in lendene/achterhand ?
Als dit gebied inderdaad ook gevoelig is, is een deken wel fijn.

Vanuit eigen ervaring zou ik dan de Rambo ionic fleece aanraden. Erg mooie deken en werkzame deel zit in fleece verwerkt. Paard ontspant zichtbaar en warmt goed op.
Ik gebruik hem zelf niet als onderdeken.

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 01:11

@panama: ik weet niet of de werking vd ionic gelijk is aan back on track en fedimax, maar daar is warm wel anders warm. Ze gaan er niet onder zweten oid.
Ook ik slaap met dit weer nog op een fedimax deken, daar ga ik niet onder zweten maar is gewoon aangenaam.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 01:30

Ik heb de ionic staldeken. De werking is idd anders dan van mijn fedimax rugwarmer maar mijn paard heeft beide heel erg graag op. Wordt niet echt warm. Op wat frissere dagen in het voorjaar gewoon de ionic op gedaan met een regendeken erover heen. Gaat prima. Is er niet warm onder.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:30

Ik heb de ionic 0 grams staldeken zelfs opgehad met 25 graden. En zelfs toen voelde mijn merrie er alleen warm onder, maar niet zweten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:29

De ionic staldeken is bij agradi nu trouwens 133,- en voor die prijs zie ik m nergens anders.
Even ter informatie :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:35

Hele goede tip.

Maar... ondanks voor die prijs, las ik idd eerder in dit topic dat de nopjes er vanaf vallen. Hoe zijn de ervaringen daar nu dan mee?

Kan de staldeken bij wijze van de hele winter opblijven onder de outdoor dekens?

En ik geloof best dat de werking anders is dan BOT maar geeft dit wel het zelfde effect van ontspannen van de spieren ook dieper in de schouders?

Ik weet dat het uit de schouders komt en deels links achter de kniebanden. Maar grootste gedeelde uit der schouders. Vorige week nog gemasseerd :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:00

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:21

Deze deken kwam ik net ook tegen, beetje het Zelfde idee als bot. Vind de bot er mooier uit zien, maargoed van deze deken staat ook maar 1 foto en geen detailfoto's.

http://www.rsruitersport.nl/Catago-ruit ... ling-deken

Catago Fir-Tech healing deken

Model: Catago Fir-Tech healing deken
Prijs: € 175,00

De Catago FIR-Tech deken heeft een achterplaat van Synthermax fibrefill die betrekking heeft op de belangrijkste spiergroepen.
De Deken en voering zijn van geweven keramische deeltjes die een geavanceerde dubbelwerkende effect geven.
De deken is ideaal voor het verstrekken en de vermindering van herstel periodes voor het opwarmen van de spieren, pezen en gewrichten vóór en na de, training.
De deken heeft een optimale pasvorm met een kruis kruissingels en een veilige front sluiting.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:31

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:46

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:52

Hmm dat is opzich wel een heel goed alternatief... maar... de bekende borstbeschermers kunnen enorme drukplekken op de schoft geven en de bekende kapotte schouders. Ik ben dan wel huiverig dat deze het zelfde gaat doen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:21

@panama: heeft fedimax niets? Ik vind de werking van fedimax namelijk sterker dan BOT. En dat is zowel eigen ervaring (voor eigen lijf), als ook meerdere in dit topic geloof ik

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:41

Dat Fedimax beter werkt + betere kwaliteit is heb ik idd mee gekregen in het topic. Echter hebben ze alleen een fleecedeken en regendeken.

De fleece kan ik niet 24/7 ophouden en de regendeken zal weinig opzijn omdat 50 gram al snel in de winter te koud is

Of lees ik over andere dekens heen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:44

Nope, had site al even gecheckt. Jammer.
Zie dat ze bandage onderlappen ook niet meer verkopen. Allemaal als poezen en hondenmandjes gekocht door nederlanders :')