Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Siersma schreef:Hoezo nog een vitaminebrok? Ze krijgt ook gras en voordroog hoor.
Dizzy schreef:Denk dat hij wel genoeg te eten krijgt. Mag 2/4 uur in de wei en krijgt iedere 2-3 uur hooi (zeker 3 kilo wat voorzichtig gewicht mag) en heeft onbeperkt stro. Weinig krachtvoeder, wel tarwezemelen met z'n vitaminepoeders en soms muesli met brokken voor paarden die hoefbevangen zijn.
Is dus alleen wat sloom, als ik hem meer dan 1/8e tablet geef.
Ik reageer nu even via mijn telefoon en zal morgen even op de andere reacties reageren, gaat nu wat moeilijker om een overzicht te krijgen (niet dat ik de verkeerde naam schrijf;-)
Ik las net dat Erik Laarakkers andere medicatie voorschrijft met minder bijwerkingen.
Iemand daar ervaring mee?
Zal ze deze week eens bellen en vragen.
Fabster schreef:Maar die medicijnen heeft hij dus nog niet? Anders ruil ik zo de prascent weer in. Zag er al tegenop om t te gaan gebruiken, juist vanwege al die bijwerkingen. Heb de prascent nog niet binnen, maar als er een alternatief is, dan ben ik zo om.
Meert schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet zo waarom mensen zo terughoudend zijn hier in dit topic met het geven van prascend. Het is in het begin even lastig om het paard op de juiste dosis in te stellen. De meeste paarden knappen echt van de medicatie op. Je geeft het natuurlijk niet zonder reden.