Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:Ik vraag mij wel af hoeveel posters hier er ervaring met hoefbevangenheid en hoefbeenkantelingen hebben? En daar bedoel ik niet TS mee.... Die zal zich redelijk ingelezen hebben
Ilona_Ubique schreef:Er zijn hier mensen die graag het topic van TS willen volgen
Nou zo kan dat niet met die discussie en TS geeft ook aan dat ze graag tips en adviezen wil geen discussie
thinka schreef:Ilona_Ubique schreef:Er zijn hier mensen die graag het topic van TS willen volgen
Nou zo kan dat niet met die discussie en TS geeft ook aan dat ze graag tips en adviezen wil geen discussie
Welkom op bokt!
De laatste posts gaan overigens alweer over tips en ervaringen, en ook jouw post draagt bij aan "vervuiling" van het topic... :
Anders gewoon alleen de updates van de ts lezen..dat scheelt je dan een hoop ergernis... waar om advies en meedenken wordt gevraagd wordt ook discussie gevoerd en daar is ook niks mis mee als het naar alle redelijkheid gaat...
spatter schreef:geerke snap ik maar iemand met een beetje verstand van beslag kan toch niet anders concuderen dat wat er onder gezet was, een heel normaal standaard beslagje was met zooltje en wat siliconen, zonder nette afwerking en daarbij was al gelijk de vraag of dit beslag in deze uitvoering bij Cassis nu wel zo slim was
Ilona_Ubique schreef:Er zijn hier mensen die graag het topic van TS willen volgen
_Inge schreef:Bij Cassis doe je niet ff zomaar een ijzertje erop, zijn wand is te kort hier gaat geen ijzer onder, de wand moet een stuk groeien eerst, de andere hoefsmid die geweest was, en hij was arrogant ja, maar wel zeer kundig, zei ook, even zonder ijzer en in de natte weide tot de wand gegroeid is en we zo een deftig beslag eronder kunnen doen.
Het is niet zo dat we er niet mee bezig zijn als ik hier niet veel type erover he.
Wat wij nu zien bij Cassis is een paard die zeer vrolijk is dat hij nu buiten kan, een stuk minder last van zijn hoeven heeft dan met die ijzers, met de ijzers probeerde hij steeds om en om de hoeven te ontlasten, nu loopt hij buiten, zeker 8 uur per dag , wat de andere smid ook aanraadde, vrije beweging , zoveel mogelijk.
Citaat:Edit: sowieso denk ik dat het laten lopen van Cassis buiten in een zompige natte wei of paddock, hem meer goed doet (hoe dan ook, fysiek of mentaal of een van beiden, hopelijk allebei) dan boxrust, dat ben ik volkomen met TS eens,ik zou zo'n paard ook niet opsluiten, het hoefmechanisme krijgt ook zonder die ijzers nu weer even de kans om te "werken".
Maar vanzelf gaat dit ook dan natuurlijk niet beter worden, dat lijkt dan alleen maar zo.