Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
#Ymke# schreef:Nog even ter verduidelijking, hij wordt ook niet "verkocht" want ik wil helemaal geen geld aan hem verdienen. Hij had allang weg kunnen zijn want heb best wat reacties gehad maar bij geen van allen had ik een fijn gevoel of sloot het aan bij hem. Hij gaat echt niet zomaar met iedereen mee.
Maar Joolien, zeg jij dat omdat je denkt dat het paard pijn heeft?
Jullie maken het nog lastiger. Ik ga morgen mijn dierenarts eens bellen om te vragen of ik daar aan pijnstillers kan komen..
Rowenah schreef:Mijn IJslanderkruising heeft ook ks maar de veearts zei dat het in haar geval geen probleem was, ze had er geen pijn aan. We zijn nu 14 jaar verder sinds ze bij mij kwam wonen en heeft de prachtige leeftijd van 27 en rijdt nog steeds! Het kan dus wel, maar denk dat het eraan ligt waar het zit en hoe erg het is. Net een pijnlijke plek en het gaat niet lekker zitten denk ik.
hwn schreef:Ymke, in jouw geval zou ik de beslissing nog even uitstellen tot na je bevalling (gefeliciteerd trouwens!). Je weet maar nooit dat je beslissing hormonaal beïnvloed zou worden, en dat je er achteraf spijt van krijgt. Tenzij ie natuurlijk echt last heeft/krijgt.
#Ymke# schreef:Ik weet niet of ik het zo onduidelijk heb omschreven maar hij zou dus echt alleen weg gaan als ik zeker weet dat hij onbelast geen pijn heeft en op een adres komt waar er geen misbruik van hem gemaakt wordt. De dierenarts heeft gezegd dat hij op de wei acceptabel is. Ik ben dus gaan twijfelen door jullie verhalen en foto's. Omdat zijn foto's erger zijn dan sommige foto's die ik voorbij heb zien komen hier. Ik vind het enorm moeilijk om in te schatten wanneer zo'n dier pijn heeft, vooral ook omdat ik niet meer met hem werk. Paard op de wei is toch lastiger te beoordelen.
Femo, die bedragen betaal ik nu ook
femo schreef:Ik durf dat soort uitspraken niet meer te doen. Keer op keer word er bewezen dat dieren heel anders denken en beleven dat de traditionele oude gedachten.vissen kunnen een intense band aangaan, en zelfs planten geven adequate reacties. Ook al is het risico groot, ik zou niet zomaar een dier laten gaan terwijl hij onbelast pijnvrij gelukkig zou kunnen zijn.