Jannepauli schreef:Ik heb beide en het ruikt allebei hetzelfde
Bedankt, ik ga de creme eens proberen. De jeuk is hier nog niet hevig gelukkig, staat ook niet meer hele dagen op het land.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sushilla88 schreef:@ opisop_shop: Ik ben eigenlijk opzoek naar een halsdeken voor op de wei. Zat al te denken of ik misschien zelf iets kon maken door zo'n paardenbeha (voor onder het deken tegen schuurplekken) en daar een lap aan vast te zetten. Ben alleen nog aan het nadenken hoe ik dat goed aan het halster kan vastzetten...
chery schreef:Hallo, ik heb een vraag aan de experts...
Ik heb een 2 jarige quarter hengstje die 6 weken terug de staartwortel kaal kreeg en wat kortere plukken in de manen en wat kalige huid. Iets korstjes.
De manen kan ik inkomen, hij staat in een groep hengsten dus die ravotten met elkaar. Ik heb alles gewassen toen met betadine en lekker vet gehouden.
Nu lopen ze sinds een week in de koppel in het land en de staartwortel is nog steeds kaal, met een paar DROGE korstjes. De huid is donker van kleur. Hij schuurt blijkbaar niet, want anders was het bloederig geweest en er staan 2 mega waterbakken in het land, dus hij kan schuren als hij wil.
Ik vraag me af, kan dit eczeem wezen, hij heeft ook wat kalige huid op de zijkant van zijn hoofd, zeg maar tussen oren en wangen in, deze huid ziet ook donker. Ik kan hem geen deken opdoen, mocht het eczeem wezen, want hij loopt in een koppel hengsten dus die deken is dan zo verscheurt. Wie weet misschien of het eczeem is of wat anders kan zijn...
kevje06 schreef:Hier onze lichte eczemer vandaag ook met derfen gedaan, 2,5 jr bij ons en bijna geen last maar bij vorige eigenaar wel erg veel.
Deken wacht ik nog even af, maar als ze blijft schuren gaat die op.
Onder manen paar plekjes, bij staart wel jeuken maar niet stuk.
kevje06 schreef:omdat ik twijfel of het echt weer haar eczeem is, er jeuken er meerdere en heb ze daarom zaterdag ook al gewassen met neocidol op aanraden van de dierenarts.
en ik vind het zo warm met de deken om.
onze erge eczemer heeft wel haar deken op.
Tal1977 schreef:Ik ga dit even volgen, wellicht haal ik hier tips weg voor de toekomst.
Net even wezen kijken bij onze twee shetlanders, ze zijn pas sinds vrijdag bij ons. Eén van de twee was flink aan het schuren tegen de rand van de inloopstal aan. Ik zag een kaal plekje op haar hals, onder haar manen. Plukje haar weg door het schuren? Ze schuurt ook haar staart.
Ze is ontwormt voor we haar ophaalden.
Het kan natuurlijk ook 'gewoon' jeuk zijn door het ineens warmere weer. Ze stond op stal toen we haar ophaalden en daar had ze ook geschuurd, want haar staart was toen wat rafelig aan de bovenkant.
Er is geen zomerexceem bekend, volgens de vorige eigenaar.
ZusJacobs schreef:Tal1977 schreef:Ik ga dit even volgen, wellicht haal ik hier tips weg voor de toekomst.
Net even wezen kijken bij onze twee shetlanders, ze zijn pas sinds vrijdag bij ons. Eén van de twee was flink aan het schuren tegen de rand van de inloopstal aan. Ik zag een kaal plekje op haar hals, onder haar manen. Plukje haar weg door het schuren? Ze schuurt ook haar staart.
Ze is ontwormt voor we haar ophaalden.
Het kan natuurlijk ook 'gewoon' jeuk zijn door het ineens warmere weer. Ze stond op stal toen we haar ophaalden en daar had ze ook geschuurd, want haar staart was toen wat rafelig aan de bovenkant.
Er is geen zomerexceem bekend, volgens de vorige eigenaar.
Pff ik het vaak genoeg mee gemaakt.. Onwijs betrouwbare mensen (denk je), maar mensen kunnen zo goed liegen. Ik zou dus niet teveel aan hun verhaal vasthouden en gewoon zelf uitzoeken of hij ZE of niet. Veel shetlanders jeuken sowieso doordat ze zoveel haar hebben en dus vaak wat meer last van schilfertjes. Ik weet niet of hij nog in zijn wintervacht zit? Dat kan ook een oorzaak zijn.. Een keertje goed wassen kan al wat helpen.