Maar verder loopt ie er prima bij.
Hoe gaat het bij de rest ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Symke schreef:Met onze oude ruin gaat het goed!
Hij eet goed, is blij, vrolijk, en is gisteren v eerst met dochter blokje om.
Zonder bit natuurlijk
Dus het remmen na galop duurde wat langer zei ze....
Heerlijk dat hij er zin in had!
Hoelang duurde het stinken bij jullie?
Het is al veel beter maar als je er valkbij staat ruik je het nog wrl
Symke schreef:Met onze oude ruin gaat het goed!
Hij eet goed, is blij, vrolijk, en is gisteren v eerst met dochter blokje om.
Zonder bit natuurlijk
Dus het remmen na galop duurde wat langer zei ze....
Heerlijk dat hij er zin in had!
Hoelang duurde het stinken bij jullie?
Het is al veel beter maar als je er valkbij staat ruik je het nog wrl
Gooiske schreef:Beetje domme opmerking van mij misschien, maar klinkt mij zeer bekend als paradontitus bij de mens!?
Dan is het inderdaad een kwestie van het gebit goed schoon houden, misschien een speciaal halster kopen die een paardetandarts ook gebruikt, zodat je overal goed bij kan?
Biies schreef:Ik snap het bedankt voor jullie antwoord! Ik vraag mij dus heel erg af of ik bij Curby het bit wel of niet in kan doen. Paarden lijden in stilte als het gaat om hun gebit heb ik net nog ergens gelezen. En waarom weigeren sommige paarden op een gegeven moment ook het bit met deze aandoening?
Ik ben gewoon echt heel erg benieuwd. Omdat ik Curby geen pijn wil doen en desnoods zou willen stoppen met mennen hiervoor.
Ik heb ook weer ergens gelezen dat als het tandvlees zeer doet het bit ook zeer doet ook al ligt het op een andere plek het duwt zeg maar wel de pijn door.
Wat is jullie mening daarover?
@symke wel fijn dat het bij jou achter de rug is! hopelijk voelt hij zich weer snel beter.
Biies schreef:Ik snap het bedankt voor jullie antwoord! Ik vraag mij dus heel erg af of ik bij Curby het bit wel of niet in kan doen. Paarden lijden in stilte als het gaat om hun gebit heb ik net nog ergens gelezen. En waarom weigeren sommige paarden op een gegeven moment ook het bit met deze aandoening?
Ik ben gewoon echt heel erg benieuwd. Omdat ik Curby geen pijn wil doen en desnoods zou willen stoppen met mennen hiervoor.
Ik heb ook weer ergens gelezen dat als het tandvlees zeer doet het bit ook zeer doet ook al ligt het op een andere plek het duwt zeg maar wel de pijn door.
@symke wel fijn dat het bij jou achter de rug is! hopelijk voelt hij zich weer snel beter.
Kidde schreef:Biies schreef:Ik snap het bedankt voor jullie antwoord! Ik vraag mij dus heel erg af of ik bij Curby het bit wel of niet in kan doen. Paarden lijden in stilte als het gaat om hun gebit heb ik net nog ergens gelezen. En waarom weigeren sommige paarden op een gegeven moment ook het bit met deze aandoening?
Ik begrijp dat je net de diagnose hebt gehad, zijn er ook al röntgenfoto van de tanden gemaakt?ik vind persoonlijk dat je bij EORTH wel moet ingrijpen door een operatie. Dan neem je ook de pijn weer weg. Ik heb een keer een paard van een stalgenoot gezien waarbij niet geopereerd werd en dat vond ik toch wel heelsneu eerlijk gezegd...
Maar ik weet niet wat jouw plan was om te gaan doen?