Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:00

Was hier niet iemand die het rubber van (oude) kaplaarzen gebruikte?...

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:24

Over de GG hoor ik niet zulke positieve verhalen. In de zin van dat de tanden gaan slijten hierdoor. Zeker als hij nu al met zijn tanden over deze graaskorf schuurt ben ik bang dat zijn tanden helemaal slijten van dat harde kunststof.

Hmm kaplaarzen? Ik kan het even niet voor me zien hoe ze dat dan precies doen. Er zit dan toch een bolling in?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:08

Dan lijkt de GG inderdaad niet handig.
Volgens mij gebruikte zij de zijkant (van de kuit) van de laars..?

Heb je ook de korf van IR al geprobeerd? Daarvan is het rubber wel een stuk sterker (zonder dat het ten koste gaat van de tanden).

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:45

Die heb ik nu :Y) maar daar eet hij dus doorheen.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:34

Oh haha, dan doet ie wel zn best :D

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:16

Mag ik eens vragen, hebben jullie het graasmasker dag en nacht om ? Hoe zit dat dan met de sociale contacten van het paard ? Het groomen. Ben gewoon benieuwd omdat ik keuzes moet gaan maken straks.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:20

Die van mij kan groomen met het masker om. Niet alle andere paarden snappen het maar er zijn er een aantal waar ze gewoon mee kan krabbelen. Ik laat het masker dag en nacht om, anders wordt ze echt veel te vet.

Delphi2

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:58

Die van mij staan ook dag en nacht met graasmasker groomen en drinken gaan prima gelukkig

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:27

Ook die van mij kan gewoon groomen en als mijn paard het omheeft, is het dag en nacht.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:37

Wanneer vinden jullie het gras kort genoeg om het masker af te doen? Of nooit?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:06

als ze het met masker niet meer kunnen eten... De ponymerrie gaat dan rennen uit frustratie of weer op stal staan. Dan weet ik dat het gras te kort is voor met masker. Maar dan mogen ze wel minder uren op het land, want ook van dat korte gras krijgen ze hier problemen.

Ik heb de maskers alleen overdag op de wei op. 's avonds gaan ze op de paddock voor de nacht en dan gaan ze af. Dan kunnen ze groomen, toch wel zo'n 10 uur lang als ze willen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:26

Zo'n masker kun je dus fulltime opdoen? Want de pony hier staat nu 24/7 op de wei en is ongelóóflijk dik.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:41

Arc_En_Ciel schreef:
Zo'n masker kun je dus fulltime opdoen? Want de pony hier staat nu 24/7 op de wei en is ongelóóflijk dik.

Dat kan. Hier hebben ze hun graasmasker ook 24/7 om op het land.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:53

Sonja89 schreef:
Wanneer vinden jullie het gras kort genoeg om het masker af te doen? Of nooit?

Bijna nooit, alleen als ze echt niet meer kan eten maar dan is het gras meestal ook wel heel erg kort.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:34

Als het gras kort genoeg is doe ik het af, blijft hij mooi op gewicht, zonder dat het doorslaat naar veels te dik.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:21

Merci! Ik moet echt verder doorzetten ermee, want hij is nu weer beduidend dikker dan 2 weken terug :n

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:56

Mijn graasmasker werkte prima, maar inderdaad, het rubber gaat snel kapot! Het gat is nu zo groot dat het niet veel nut meer heeft. Het masker was een Full van Epplejeck, voor mijn shetlander. Kleiner paste ze niet :') Dikkoppie. Maar goed, moet dus nu een nieuwe. Wil gewoon wel het zelfde model, maar dan met sterker rubber aan de onderkant. Had wel een paar keer hier gelezen dat die van IR beter was. Klopt dat? En waar kan ik die bestellen? Maar dan zit ik weer met de maten en niet weten welke te nemen.

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:19

Ik heb zelf deze voor mijn paard: www.agradi.nl/pfiff-graas-muilkorf-zwart-cob.html. Mijn paard eet hier dus niet mee. Ik zie en hoor hier allemaal verhalen van paarden die hier wel mee eten. Hebben jullie dan het gat groter gemaakt ofzo? Dit is het tweede jaar dat ze hem om heeft en nog eet ze er niet mee. Mijn vaders paard idem dito.
Ik ben zelf erover aan het nadenken om dan maar een greenguard te kopen. Maar las zonet wat over afgesleten tanden. Is dat echt waar? Of is dat een ouder model?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:25

Ik heb nu ook de graasmasker er af omdat het gras zo kort is.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:06

Mijn paard is een ware graasmaskervernieler, zo blijkt. -O-
Het eerste graasmasker heeft het zo'n twee weken uitgehouden en toen heeft ze een trucje gevonden waardoor ze nu ieder graasmasker in de vernieling helpt. Ik vermoed dat ze hem op de een of andere manier achter de hooiruif haakt en hem dan kapot trekt, of ze gaat er misschien op staan en trekt hem dan kapot. De banden waarmee je het graasmasker bevestigt trekt ze gewoon kapot. Ik ben begonnen met eentje van Harry's Horse, daarna eentje van Divoza, en nu heeft ze de Kerbl van Agradi ook kapot getrokken. Morgen ga ik die van Imperial Riding proberen. Maar ik ben bang dat die ook weer zo kapot is. Zou voor mijn paard de Greenguard misschien een oplossing zijn?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:21

Nog niet uitgeprobeerd maar wel een stuk rubber gevonden wat wellicht goed kan dienen als bodem voor de graasmaskers. Wij zijn onze vijver aan het verbouwen en daar ligt van dat dikke vijverfolie in.
Hier wil ik dus een extra bodem voor in mijn graasmasker van maken. Misschien een tip voor andere mensen waarbij hun paard door het graasmasker heen eten. ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:15

Ik heb net bij De Paardendrogist de Greenguard voor een testweek besteld. Ik hoop dat dit toch een oplossing gaat bieden, anders weet ik het echt niet meer. Het graasmasker van Imperial Riding is inmiddels ook kapot.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:33

Bij interesse heb ik Greenguard te koop.
Maat paard.

Mijn paard graast er niet mee ben ik nu erachter, dus maar weer terug aan de Imperial Riding graaskorf.

Laat me maar weten via PB, want ik hou niet deze topic elke dag in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:28

Mijn haf eet ondanks de fijnmazige hooinetten nog te veel en te snel, met een graasmasker zou ze dan icm de hooinetten langzamer eten, zou dat werken of kan ze dan echt niet eten? Wie weet dit en heeft het wel eens geprobeerd?

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:26

Sylvia_B schreef:
Mijn haf eet ondanks de fijnmazige hooinetten nog te veel en te snel, met een graasmasker zou ze dan icm de hooinetten langzamer eten, zou dat werken of kan ze dan echt niet eten? Wie weet dit en heeft het wel eens geprobeerd?

Mijn haf kon wel hooi met de korf maar niet in combinatie met een hooinet.