Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:39

Steffiy, waarom spreek je ze niet aan via de chat? bij mij reageerde ze binnen 2 minuten altijd!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:01

Ik zit al 3 dagen te azen tot ze online zijn, maar elke keer als ik op de site zit dan zijn ze niet online?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:05

Oh, ik heb daar niet eens naar gekeken, ik stuur gewoon een berichtje.. Zelf om half 12 savonds kreeg ik gelijk een antwoord terug! Gewoon een berichtje typen en even het venster open laten staan, ik kreeg ook een chatgeluidje als ze antwoordde :)

Edit: kijk nu ff op de site en zie nu rechtonder gewoon online staan :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:27

houd je wel rekening met het tijdsverschil?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:40

Ik zie hem nu wel online dus ga gelijk actie ondernemen!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:32

Ik zal proberen even een korte update te geven over mijn merrie. Momenteel lijkt het erop dat het geen maagzweren zijn aangezien ze 0,0 reactie geeft op de Abler en we zitten nu op 4 weken. Inmiddels hebben we bloedonderzoek gedaan en op zich is alles in orde. De waardes zijn wel dubieus voor cushing, dus dit is iig het proberen waard om medicatie voor te gaan geven.
Morgen gaan we met haar naar de Bosdreef kliniek, aangezien ze daar al verder onderzoek hebben gedaan naar sleeping disorder problemen. Ze moet nuchter zijn, zodat er een mogelijkheid is om een gastroscopie te doen.. Wellicht zit er toch iets van een gezwel in maag/darmen/baarmoeder wat voor pijn zorgt met liggen, ik verwacht het eigenlijk niet, maar oke.. Het zou wel fijn zijn als het zoiets is, want dan heb je eindelijk een tastbare oorzaak, ook al denk ik niet dat ik haar een zware operatie en revalidatie meer ga aandoen.

Maaar als hier niks uitkomt, gaan we zo snel mogelijk beginnen met de medicatie voor cushing, dit is dan afwachten of ze erop reageert (kan volgens de DA 3 maanden duren...). Het kan dan alsnog zijn dat, zelfs als het aanslaat, de slaapproblemen niet overgaan en we er niks mee opschieten.
Als dat het geval is, is er toch een kans dat of het gezwel op de hypofyse wat cushing veroorzaakt voor zenuw/neurologische problemen zorgt, of dat er ergens anders in haar koppie wat fout zit. Dit beide geloof ik eigenlijk nog steeds niet, aangezien haar inzakken zo typisch 'sleeping disorder' is en niet lijkt op kortsluiting bovenin.. maar langzamerhand ben ik nergens meer zeker van.
Voor deze beide gevallen zou je wel een CT scan kunnen doen, maar als hier iets uitkomt kan je er niks aan doen en als hier niks uitkomt, betekend het dat het puur psychologisch is en dan kan je er ook niet veel aan doen. Dus hier gaan we niet aan beginnen.

Als enigste hoop dat ze wellicht op de cushing medicatie reageert is dat ze afgelopen 2 weken, 1x per week pilletjes heeft gekregen van onze natuurgeneeskundige en de 2/3 nachten erna 1-3minuten per nacht is gaan liggen.. De pilletjes zijn voor hormoon/emotie problemen, waardoor er een kans zit dat dit de ACTH aanmaakt wellicht remt. Het is te weinig om er een echt conclusie uit te halen, maar het is een sprankeltje hoop.

Duss bij elkaar nog niet veel goed nieuws, alleen nog steeds veel vraagtekens en nog meer wachten.. Momenteel klapt ze paar x per week 's nacht op de grond en dat is langzamerhand echt geen leven meer voor haar.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:33

@canisia: Wat vervelend dat het geen maagzweren zijn en dat het iets anders is. Maar kunnen ze niet een bepaalde cushing test uitvoeren?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:38

Ze hebben haar bloed specifiek op ACTH getest en haar waarde was 85, mijn DA zei dat dit te laag was voor cushing, maar kwam hier gisteravond toch nog op terug. Hij heeft overleg gehad met meerdere collega's en dit zou toch zeker wel cushing kunnen zijn, ook aangezien ze de leeftijd ervoor heeft en een aantal van de symptomen. Alleen dus de grote vraag of het slaapprobleem hierdoor komt..
Ik ben verder nog niet heel erg bekend in de cushing, dus weet niet of hier nog meer testen voor zijn eerlijk gezegd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:36

Even een kleine vraag tussendoor. Ik zit nu te bestellen, maar klopt het dat de snelle verzendwijze EMS heet en 30 dollar extra kost?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:51

Ninx schreef:
Even een kleine vraag tussendoor. Ik zit nu te bestellen, maar klopt het dat de snelle verzendwijze EMS heet en 30 dollar extra kost?

:j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:57

SteffiiY schreef:
Ninx schreef:

:j

Ik had al even pijlsnel research gedaan.... Google is gewillig he? ;-)
En dus besteld!
Nou, ben zeer benieuwd wanneer het binnen is.

Ik geef nu een dag of 10 de tabletten, maar die bijt ze wel stuk helaas.... alhoewel dat de werking dus niet ten goede komt.
Het lijkt beter met haar te gaan.
Ben benieuwd wat het granulaat zal doen, dat heb ik nu besteld.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:41

Ja die van mij bijt zijn pillen ook kapot.. En spuugt ze vervolgens ook weer uit.. -O- Maar goed, op de een of andere manier krijg ik ze er uiteindelijk wel in. Mijn paard trekt niet meer zo met zijn buikje als voorheen en hij is ietsje op de bovenlijn aangekomen. Morgen gaat ie naar de sportmasseur.. Denk dat dat ook echt een hele hoop scheelt. Zijn spiertjes staan er zo strak op, is onmogelijk dat ze uit zichzelf weer los gaan komen dus hopelijk wordt ie morgen alweer voor een heel eindje geholpen!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:31

Oei canisia, mijn merrie met cushing heeft ook het "slaapprobleem", ze wordt hier nu ook bijna een jaar voor behandeld, maar het "slaapprobleem" blijft.
Maar waarde 85, is zeker te hoog, dus cushing (althans als dit dezelfde test is als die bij ons heeft plaats gevonden)

Gisteren heeft mijn man ook gechat met abler.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:37

Caballos schreef:
Oei canisia, mijn merrie met cushing heeft ook het "slaapprobleem", ze wordt hier nu ook bijna een jaar voor behandeld, maar het "slaapprobleem" blijft.
Maar waarde 85, is zeker te hoog, dus cushing (althans als dit dezelfde test is als die bij ons heeft plaats gevonden)

Gisteren heeft mijn man ook gechat met abler.

En wat was jouw status? Ik kreeg te horen dat ze niet wist of mijn bestelling verstuurd zou zijn en ik moest ze vanavond rond 2300 weer contacten.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:57

Nou het loopt niet zo lekker bij Abler geloof ik.... -O- Ik had Abprazole besteld met de snelle verzending maar blijkbaar wordt dit via/vanuit de UK verzonden en nu kreeg ik een bericht dat wat ik heb besteld daar niet meer op voorraad is. Wel vergoeden ze de kosten van de snelle verzending, dat vind ik wel heel erg netjes van ze
Ik heb ze nu maar een bericht gestuurd met de vraag of eventueel Abprazole Plus of Abgard Stable Pack wel snel leverbaar is, ook ik begin een beetje in paniek te raken als de bodem van m'n Abler doos in zicht komt :o :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:59

Heb jij ook het granulaat besteld Vivat? De Abprazole dus..?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:59

yep

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:02

Vivat schreef:
yep

Mmm..... ik heb het eergisteren besteld, nog geen bericht gehad over vertraging oid.
Ik stuur zelf even een bericht om te informeren of zij iets weten over de levertijden.
Wel irritant dat het zo moeizaam gaat he?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:05

De vorige keren was de bestelling er binnen 6 dagen, nu had ik vorige week maandag besteld en nog niets gehoord en ik kon ook bij mijn account niet zien of het verzonden was dus maar even een berichtje gestuurd. Jammer want we waren ervan uitgegaan het deze week binnen te hebben.... Kunnen nog een paar dagen vooruit maar dan :o dus nu hoop ik dat ik snel antwoord krijg wat eventueel wel snel geleverd kan worden

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:16

Ik heb even een bericht gestuurd. Heel gericht gevraagd of het door mij bestelde product 'in stock' is en wat de verwachte levertijd is.
Mijn status staat na 2 dagen namelijk nog op 'processing'.... dat gaat niet erg vlot.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:41

Vivat schreef:
Nou het loopt niet zo lekker bij Abler geloof ik.... -O- Ik had Abprazole besteld met de snelle verzending maar blijkbaar wordt dit via/vanuit de UK verzonden en nu kreeg ik een bericht dat wat ik heb besteld daar niet meer op voorraad is. Wel vergoeden ze de kosten van de snelle verzending, dat vind ik wel heel erg netjes van ze
Ik heb ze nu maar een bericht gestuurd met de vraag of eventueel Abprazole Plus of Abgard Stable Pack wel snel leverbaar is, ook ik begin een beetje in paniek te raken als de bodem van m'n Abler doos in zicht komt :o :+

O oliebol :( Ik heb ook abprazole besteld op 17 juni. Ik heb al 3 avonden chatcontact en steeds meld ze me dat ze er mee bezig zijn..
Helaas heb ik nog 3 ablerzakjes wat betekend dat ik straks zonder abler kom te zitten en ik weer een verdrietig paard heb.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:03

Dit antwoord kreeg ik zojuist van Abler, ik hoop dat dit ook voor jullie bestelling geld en dat we allemaal vlug onze bestelling binnen hebben!

It looks like the stock will arrive in Uk any day.

We will send Express as soon as it arrives.

Thanks for your patience.

Regards

Glenda

With best regards,
Management

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:13

Klinkt goed!!!!! *\o/*

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:10

16 juni Abrazole bij Abler besteld "via gewone levering". Vandaag in huis. Niet in doos maar zakjes los in een enveloppe. Had best wel stress n.a.v. bovenstaande berichten of het snel zou binnen komen, maar bij mij dus geen problemen.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:12

SteffiiY schreef:
Vivat schreef:

O oliebol :( Ik heb ook abprazole besteld op 17 juni. Ik heb al 3 avonden chatcontact en steeds meld ze me dat ze er mee bezig zijn..
Helaas heb ik nog 3 ablerzakjes wat betekend dat ik straks zonder abler kom te zitten en ik weer een verdrietig paard heb.

SteffiY ik woon niet zo ver van De Hoef pb mij even als het bij jou niet is binnen gekomen.