Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

waterlelie48

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 15:05

Ik gebruik dus de Soft gel...!
Smelt op de wond..echt ideaal!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:26

Grit schreef:
Op deze site staan alle producten met mesitran inclusief hoe ze eruit zien;
http://ebase.medeco.nl/index.php?PHPSES ... y=mesitran.

Yep, maar zoals ik al eerder zei, er blijken dus meer merken te zijn...
dit is allemaal mesitran soft maar de verpakkingen zien er anders uit en zijn van - naar ik aan neem - verschillende fabrikanten.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Er is dus ook een groot verschil in tube inhoud (van 15ml. tot 50) en ook een flink prijsverschil soms. En dan ben ik dus benieuwd of er ook verschil in samenstelling is want dat lijkt me dan voor de werking wel weer van belang.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 15:36

Ik had dus de eerste! toen ik begonnen ben...nu heb ik een pot van ruim een kg dus dat zit losgestort (haha) en ik heb nog wat losse tubes opgestuurt gekregen en dat is tube 2.
Het komt volgens mij allemaal bij dezelfde fabrikant vandaan!
Laatst bijgewerkt door waterlelie48 op 03-08-09 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:38

Had deze vraag al eerder gestelt en geen antwoord gehad ( of overheen gelezen!)
Maar hoe reageert de buurt op je pony.
Heb je meelevende buren, of zeggen ze gewoon niks
Daar was ik gewoon even nieuwsgierig naar

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:46

Ik heb ook begrepen van mijn moeder dat er verschillend soorten zijn. Ze liet mij een schemaatje zien met welke mesitran voor welke soort wond gebruikt kon worden. Als ik het mij goed herinner waren er wel 4 of 5 verschillende soorten.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 15:51

Heb het er al eerder over gehad maar geeft niet inmiddels is het natuurlijk al een aardig stukje leesvoer geworden!
De buurt leeft goed mee...de buurtjes weten wat er aan de hand is en ook zij verbazen zich over de genezing.
Daarentegen staat ze langs een kanaal(lekker toeristisch dus) en de mensen die er langs komen die schrokken nog wel es.
Inmiddels heb ik de wei afgezet en staat zij dus in het achterste gedeelte en kunnen de mensen van de straat haar niet meer zo goed zien.
Al met al bijna alleen maar goede reacties (op die ene na die de politie gebeld had!!)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:54

Ok dank je Waterlelie.
Die derde is overigens wel zalf zag ik later, dus niet die gel. Maar die is wel de helft goedkoper dan bijv. die van het eerste plaatje. (kun je je afvragen of die ook maar half zo goed werkt natuurlijk ;) )
Ga in ieder geval een tubetje soft bestellen, dit wil ik gewoon standaard in m'n stalEBHOkist hebben.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:03

Francis; de eerste verpakking is zoals je het als consument bij bijvoorbeeld de apotheek koopt (leverancier Medeco). De tweede en derde verpakkingen zijn de basisverpakkingen vanuit de fabriek waar mesitran wordt gemaakt. Ze komen dus allemaal uit dezelfde fabriek. Even voor mijn nieuwsgierigheid; waar werd deze derde verpakking te koop aangeboden?? (mag ook via PB om dit topic niet teveel te verstoren)

Ik heb even bij een willekeurige internetapotheek gekeken, want ik kan me niet herinneren dat er zoveel prijsverschil in zit.
http://www.epharma-europe.com/pages/sea ... =mesitran+
De 15 gram soft en de 20 gram zalf schelen dus niet heel veel in prijs. Waarbij je met de zalf langer kunt doen, dus die is in verhouding goedkoper. Van de zalf is er ook een 50 grams tube.

Wat ik al eerder schreef, beide werken even goed. Het verschil zit in het aanbrengen/structuur en eventueel de pijnprikkel.
Ik gebruik altijd de zalf voor kleine oppervlakkige wonden.

Waterlelie; echt super dat je zelfs een pot opgestuurd hebt gekregen. Met tubetjes alleen had je er heel veel nodig gehad!
Zijn ze nog geweest voor het studierapport??
Laatst bijgewerkt door Grit op 03-08-09 18:26, in het totaal 3 keer bewerkt

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:08

Ik vind het verbazingwekkend snel gaan opeens! Okee, er zat constant al vooruitgang in, maar de laatste 4 dagen is wel heel erg veel veranderd.
Heb ook nog even via de link die je me mailde De vergelijkingen zitten bekijken. Onvoorstelbaar!
Gezien het verschil aan haar linkerkant denk ik dat dat met een aantal dagen helemaal gesloten zou moeten zijn gezien de snelheid die het nu heeft. *\o/*

Triquetra3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:09

Ik lees dit topic nu pas, zit nog niet zo lang op Bokt, maar Waterlelie GEWELDIG hoe je pony is opgeknapt en SUPER alle liefde die je haar hebt gegeven _/-\o_

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:41

Grit, aangezien er waarschijnlijk meer mensen geïnteresseerd zijn naar Mesitran en het voor veel mensen waardevolle info kan zijn, denk ik dat het best in dit topic kan, zolang het geen heel prijzenvergelijkfestijn gaat worden. Googelen kan iedereen neem ik aan wel

Die laatste is in België te verkrijgen via Newpharma, 50gram zalf voor 12.46 en ik zag later dat ze de soft wel ook hebben, ook zo goedkoop en ook in 50 gram, dan kost het 13.20.ttp://www.newpharma.be/apotheek/search- ... 3godSDYM-A
Scheelt behoorlijk met die andere tubetjes.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:48

lange tijd alleen maar meegelezen maar jeetje wat is dat mooi aan het genezen zeg!

Gothika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:50

Joh dat dit gebeurt zeg! Heb ik nog nooit mee gemaakt!!!
Ik heb ook een keer een natuurlijke dekking mee gemaakt met een kwpners. Dit ging ook gewoon zonder slag of stoot en daarna die paar keren emt dezelde hengst ook.
Echt vreemd dat dit gebeurd!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:24

Francis; dat scheelt zeker in prijs :)) . En het is hetzelfde, dus is zeker aantrekkelijk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:45

Naar aanleiding van dit topic bedacht ik mij inneens iets...
Ik heb een cavia die een tijdje terug aan zijn gebit is geholpen, nu is hij weer super op gewicht alleen zijn ontlasting is iets zacht gebleven wat een klein beetje viezigheid achterlaat. Het gevolg is dat hij een iets kapot plekje bij zijn anus.
Nou zit ik al even te denken wat ik daar nou aan kon doen..

Nu zocht ik naar de oogzalf omdat hij een iets traan oogje heeft en wat kwam ik tegen: Een tubetje vetramil.
Helemaal vergeten dat ik die nog had, dat is ook een honingzalf.

Nu ga ik dat er maar op smeren, baad het niet schaad het ook niet, dan blijft het iig vet en kan er geen viezigheid op blijven zitten en geneest het ook meteen.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:17

Jeetje , wat zien die wonden er goed uit!

Wat een groot verschil, had je niet durfen dromen dat dit zo goed zou gaan.

Blijf duimen voor de laatste loodjes!

Ziet er echt heel netjes uit!

123chloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:54

Heb lang stil mee gelezen... diep respect voor jou en je pony (62 pagina's verder weet ik nog niet hoe zre heet.. ) Ik zou de foto's ook graag achter elkaar zien. succes!

davida22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:08

ik heb met verbazing zitten lezen maar wat geneest het goed !!!!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:14

Mogen we een update O:)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:03

Hmmm TS is niet meer in dit topic geweest sinds 3-8 dus ik denk dat die toch al van de (zo zeer verdiende!) bubbels heeft gesnoept :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:47

Hahahaha drankbak... en ze heeft nog gelijk ook.

Super hoor....

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:54

Nou, voor zover ik eerder in dit topic begrepen heb, is het juist geen drankbak. Dus snuffelen aan de bubbels is dan al genoeg om een poosje niet naar behoren te functioneren _O-

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 17:31

Lieve mensen,

Idd ik ben even niet on topic geweest..hihi even een paar leuke daagjes met de kiddies gehad;) sorry...
Niet van de bubbels gesnoept hoor!!! hahah en ook nog niet aan gesnoven (misschien nieuwe rage...champagne snuiven....???)
Ik zal vanavond weer nieuwe plaatjes schieten en ze gelijk hier plaatsen...hopelijk naar jullie zin???
Nou tot vanaaf!!!!

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:22

Paar leuke daagjes heb je ook nodig met zoiets achter de rug ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:40

waterlelie48 schreef:
Lieve mensen,

Idd ik ben even niet on topic geweest..hihi even een paar leuke daagjes met de kiddies gehad;) sorry...
Niet van de bubbels gesnoept hoor!!! hahah en ook nog niet aan gesnoven (misschien nieuwe rage...champagne snuiven....???)
Ik zal vanavond weer nieuwe plaatjes schieten en ze gelijk hier plaatsen...hopelijk naar jullie zin???
Nou tot vanaaf!!!!

Nou bovenstaand nieuws is ook wel naar mijn zin hoor! Quality time met de kids, is ook heel belangrijk. Evenals wat ontspanning voor jezelf! En dat is overigens ook goed nieuws. Wetende jouw zorg voor je paardje, betekend dit gewoon dat het goed gaat :j