[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:33

deal. mits je ook nog n plekje voor mij hebt. in stal is nu iets te koud. heb nog geen wintervachtje aangemaakt ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:43

haha jullie gaan helemaal offtopic joh!!!
( beetje er om denken he ;) )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:44

waren al via pb verder O:)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:45

we zijn al klaar. bij haar zijn nog mugjes. bij mij niet. dan blijf ik wel in de koude polder. nog geen mugjes te zien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:56

anders kom je maar met indi naar Assen hoor.
bij ons op het land waait het bijna altijd en dat vinden de vliegjes niet leuk :D

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:59

jij nog wel rolstoelvriendelijke woonruimte voor mij dan? :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:08

nee,gaat niet passen.
de douche zit boven en volgens mij zijn onze deuren ook te smal.
om maar niet te spreken met onze inimini gang, dan draai je je al klem als je naar de wc moet :P

haha,nou ga ik ook al offtopic :D

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:12

tgaat toch om waar we met zijn allen naartoe moeten emigreren om t minste last te hebben van die stomme beestjes? is niet offtopic. en tis beter dan tig keer dezelfde vraag ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:26

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:09

Wat doen jullie eigenlijk met bosritten?
Hebben jullie ook vliegendekens met zadeluitsparing?

Ik ga dit jaar op instructieweek in Ermelo, denk dat ik er dan wel een nodig heb!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:47

I_Moondance schreef:
Wat doen jullie eigenlijk met bosritten?
Hebben jullie ook vliegendekens met zadeluitsparing?

Ik ga dit jaar op instructieweek in Ermelo, denk dat ik er dan wel een nodig heb!

ja hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik maak regelmatig lange dagtochten.
Wat doen jullie dan. Vliegendeken op. Of gewoon zonder deken en flink vliegen spay op doen. En dan maar hopen dat het goed gaat.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:53

@ikenindi; neenee, nu zitten die krengen er niet, zou wat zijn.. *pakt mepper* :P

@kimmy; ik heb zo'n gruwelijk lelijke harryshorse vliegendeken met uitsparing.. maar eigenlijk is dat meer tegen de dazen dan tegen die knútmugjes :=

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:47

ik heb een reflectiedeken gekocht. die gaat van de zomer overdag ook op, en verder vliegenspray. kheb het al klaar staan. dan maar pech dat mijn paard er bruin van wordt...

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:58

ikenindi schreef:
ik heb een reflectiedeken gekocht. die gaat van de zomer overdag ook op, en verder vliegenspray. kheb het al klaar staan. dan maar pech dat mijn paard er bruin van wordt...

Waarom een reflectie deken ?? als je gewoon een goede eczeem deken heb hoef je niet nog meer op je paard te knuppen joh !
Hier zal hij het alleen maar snik heet van krijgen pas daarmee op hoor als de zon vel brand liefst zo min mogelijk op !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:59

reflectie=weerkaatsen.
dus lijkt me dat zo'n deken de warmte juist weerkaatst waardoor het paard het juist minder warm heeft :)*

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:03

ellepel schreef:
reflectie=weerkaatsen.
dus lijkt me dat zo'n deken de warmte juist weerkaatst waardoor het paard het juist minder warm heeft :)*

Hmm ok naja dan kun je ook net zo goed een witte deken kopen..
Ik vind gewoon dat je niet zoveel op je paard moet knuppen.. hij kan ook gaan rollen etc.. !

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:03

Mischa verhaard nog steeds geen haar.
Gisteravond de deken maar weer eens tevoorschijn halen, die moet deze maand echt weer klaar zijn.
Hoe gaat het met jullie eczemers?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:09

ik zzet haar ook niet op t land met een reflectiedeken. het ging om t rijden ;) en dat gaat niet met eczeemdeken. ;)

ik bedoelde dat ik hem nu op heb savonds als t donker begint te worden of donker is, maar dat hij dus in de zomer overdag ook gewoon op gaat. niet als reflectiedeken, maar als plaatselijk extra bescherming tegen vliegen tijdens t rijden ;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:35

mag ik ff opscheppen? :P

Afbeelding

mooie manen al he?

Afbeelding

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:45

ikenindi schreef:
mag ik ff opscheppen? :P

Afbeelding

mooie manen al he?

Afbeelding

Laat je die vlechten erin met de eczeeem deken ?

ik kan mijn pony niet invlechten omdat ze alleen al TE dikke manen heeft en ben bang dat ze ze dan zo in een keer afschuurt

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:02

Pony vandaag verhuist naar nieuwe stal. Ben benieuwd hoe het daar gaat met het eczeem. Hun streven de natuurlijk wijze na van paarden houden. Ik opzich ook wel gedeeltelijk. Wil haar alleen niet van het voer afhalen (hun paarden krijgen naast gras en hooi niks anders). Verder gooi ik de deken erop zodra ze de 1ste tekenen gaat vertonen. Ook al hebben hun niets met dekens e.d.
Ben echt zo benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:05

Ik vlecht altijd onder eczeem deken :j
Mijn haf heeft vreselijk dikke manen en anders gaat dat kriebelen en broeien onder die deken.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:39

CarolShadow schreef:
Pony vandaag verhuist naar nieuwe stal. Ben benieuwd hoe het daar gaat met het eczeem. Hun streven de natuurlijk wijze na van paarden houden. Ik opzich ook wel gedeeltelijk. Wil haar alleen niet van het voer afhalen (hun paarden krijgen naast gras en hooi niks anders). Verder gooi ik de deken erop zodra ze de 1ste tekenen gaat vertonen. Ook al hebben hun niets met dekens e.d.
Ben echt zo benieuwd!!

Eczeem deken vind ik staat buiten andere dekens ! ik heb verder niks met dekens maar ik kan mijn pony toch niet aandoen om geen deken op te doen dat vind ik mishandeling !
Heb je de mensen wel verteld dat jou pony eczeem heeft en niet voor de katse viool een deken om heeft :o
vaak word dit in verwarring gebracht in de zomer krijg ik ook veel comentaar wat voor mafkees ik ben dat ik een deken opleg..

eigenlijk ben je al te laat als je wacht tot ze de eerste tekenen gaat vertonen.. dan had hij er al op moeten liggen..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:25

Ik gebruik ook nooit dekens, maar vind eczeemdekens toch echt wat anders inderdaad. Ik heb zojuist een nieuwe deken besteld voor Ulvy. @ikenindi dat ziet er al goed uit. Ik heb de manen van Ulvy nu ook gevlochten en het begint ergens op te lijken moet ik zeggen.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:20

Vorig jaar had ik mijn pony met een eczeemdeken s'nachts buiten. Ik had ook een paal in het land staan met een borstel eraan waar ze aan kon schuren.

Helaas had ze nog steeds zo'n jeuk dat ze rondjes bleef lopen in het land. Aangezien ze al 29 is is dat niet zo bevordelijk voor haar benen.

Dus ik denk dat ik haar dit jaar maar weer binnen zet s'nachts. Wel jammer want mijn andere paard kan dan ook niet buiten blijven.

Hebben de meeste van jullie je paarden binnen staan s'nachts of niet.

En het is niet goed om je paard bij bomen of bij de sloot te zetten. Waar ze bij ons zomers staan staat bij het eerste land bomen en bij het laatste land is de sloot. Hoeveel landjes er vandaan kan je haar dan het beste neerzetten?.

Groetjes Mirjam