[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:01

ubertha schreef:
Dat is goed Cil dat je contact hebt met de DA hierover maar vergeet niet dat jij diegene bent die om antibiotica injecties of pasta moet vragen.
Ze komen hier niet altijd zelf mee namelijk.
Na 2 maanden hadden de benen al niet meer op moeten zwellen namelijk.
Nooit volledig afgaan op de DA,ook zelf initiatief tonen,let wel een DA is ook niet almachtig hoor.
Ik probeer je alleen te helpen en het juiste advies te geven.
Ons paard heeft ook mok en wij hebben het na 1 week al zo goed als onder controle namelijk.
Voorheen had ik een friese merrie en die knapte ook pas op na injecteren.

Ik vind het wel hele gedurfde afspraken zo vanachter een scherm Bloos

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:27

Richtje schreef:
ubertha schreef:
Dat is goed Cil dat je contact hebt met de DA hierover maar vergeet niet dat jij diegene bent die om antibiotica injecties of pasta moet vragen.
Ze komen hier niet altijd zelf mee namelijk.
Na 2 maanden hadden de benen al niet meer op moeten zwellen namelijk.
Nooit volledig afgaan op de DA,ook zelf initiatief tonen,let wel een DA is ook niet almachtig hoor.
Ik probeer je alleen te helpen en het juiste advies te geven.
Ons paard heeft ook mok en wij hebben het na 1 week al zo goed als onder controle namelijk.
Voorheen had ik een friese merrie en die knapte ook pas op na injecteren.

Ik vind het wel hele gedurfde afspraken zo vanachter een scherm Bloos

Ja Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:07

Uitspraken bedoel ik uiteraard Clown Kan niet meer editten....

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:49

Gedurfde uitspraken?
Ik zou niet weten waarom.
Heeft ook niks met achter het scherm te maken.
Dierenartsen zijn ook mensen en maken evengoed fouten,het is zaak om zelf ook scherp te blijven.
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met leeftijd en blind vertrouwen stellen in het oordeel van een dierenarts.
Buiten de conclusie van een dierenarts vindt ik dat je ook op je eigen gevoel af moet gaan omdat een dierenarts vaak slecht een momentopname meemaakt en eerst vaak probeert met de gemakkelijkste middelen het probleem op te lossen.
Daar komt bij dat de ene dierenarts de andere niet is en de ene gewoon kundiger is dan de andere net als in elk beroep het geval is.
Hopelijk is het zo duidelijker.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:58

ubertha schreef:
Gedurfde uitspraken?
Ik zou niet weten waarom.
Heeft ook niks met achter het scherm te maken.
Dierenartsen zijn ook mensen en maken evengoed fouten,het is zaak om zelf ook scherp te blijven.
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met leeftijd en blind vertrouwen stellen in het oordeel van een dierenarts.
Buiten de conclusie van een dierenarts vindt ik dat je ook op je eigen gevoel af moet gaan omdat een dierenarts vaak slecht een momentopname meemaakt en eerst vaak probeert met de gemakkelijkste middelen het probleem op te lossen.
Daar komt bij dat de ene dierenarts de andere niet is en de ene gewoon kundiger is dan de andere net als in elk beroep het geval is.
Hopelijk is het zo duidelijker.

Ben ik absoluut met je eens! Zo in z'n algemeenheid....

Maar zeggen dat Cil onverantwoord bezig is, gaat mij wel te ver. Je kent het paard, de VA, de eigenaar en specifieke situatie niet. Dus daar kan je imo niet zo over oordelen.

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:04

Dat klopt wat je zegt maar weet je het gevaar is dat wanneer ze te lang op zo'n manier door blijft modderen het paard er ernstige aandoeningen aan over kan houden.
Misschien klinkt het cru in een anders ogen maar zo bedoel ik het niet.
Ik wil waarschuwen voor te lang doormodderen met smeersels en al lijkt dat onschuldig om vanalles te proberen,het paard kan in tussentijd wel een bloedvergiftiging oplopen en dan ben je verder van huis.
En echt na 2 maanden behandelen had zo'n dik been al bijna weer dun moeten zijn,wat aangeeft dat de huidige behandeling toch niet afdoende aanslaat.
Natuurlijk heeft een ieder het beste met zijn of haar paard voor maar soms zijn de beste bedoelingen niet hetgene wat helpt.vandaar.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:09

Ik weet wat het gevaar is Lachen Ik heb mijn merrie niet voor niets uiteindelijk naar de kliniek gebracht voor een opname.....

Achteraf had ik dat beter veel eerder kunnen doen Bloos Maar goed, dat weet je ook niet van te voren!
Maar ik neem aan dat Cil en de VA het paard voldoende in de gaten houden om dergelijke drama's te voorkomen Lachen

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:15

Richtje schreef:
Ik weet wat het gevaar is Lachen Ik heb mijn merrie niet voor niets uiteindelijk naar de kliniek gebracht voor een opname.....

Achteraf had ik dat beter veel eerder kunnen doen Bloos Maar goed, dat weet je ook niet van te voren!
Maar ik neem aan dat Cil en de VA het paard voldoende in de gaten houden om dergelijke drama's te voorkomen Lachen

Klopt!
En het is nu 6,5 week aan de gang, maar alles wordt nauwlettend in de gaten gehouden. En mijn DA behandelt al jaren mijn paard dus ik heb er wel vertrouwen in dat hij weet wat hij doet.
Morgen bel ik hem weer om hem op de hoogte te stellen met de stand van zaken. Gisteren leek het n.l al wel op te knappen in verhouding met maandag. Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:16

Fijn dat het op lijkt te knappen nu!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:56

Mijn tinker heeft weer last van veel mok, waardoor ze ook 3 weekjes heeft stilgestaan omdat ze niet lekker liep, vorig jaar had ze dit ook, toen antibiotica zalf gekregen en we hadden nog over dus dat erop gesmeerd en vandaag hebben de Moktabletten, Cure-Mok, binnen gekregen. Is een homeopatisch middel.
Heeft een van jullie dit ook gebruikt?
heeft het geholpen? wat zijn jullie meningen erover?

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:32

femke_harley schreef:
Mijn tinker heeft weer last van veel mok, waardoor ze ook 3 weekjes heeft stilgestaan omdat ze niet lekker liep, vorig jaar had ze dit ook, toen antibiotica zalf gekregen en we hadden nog over dus dat erop gesmeerd en vandaag hebben de Moktabletten, Cure-Mok, binnen gekregen. Is een homeopatisch middel.
Heeft een van jullie dit ook gebruikt?
heeft het geholpen? wat zijn jullie meningen erover?

Ik zelf heb het niet gebruikt maar er zijn er maar zat bij wie het wel baat had.
Is toch altijd even afwachten welke mokzalf bij jouw paard aanslaat, dat is vaak bij een hoop verschillend. Knipoog

henny0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:22

bij ijn paard hielp jojoba olie

Mariettuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:06

Even een vraagje...

2 weken geleden stond mijn leasepaard ineens met 2 dikke voorbenen op stal en liep voor ook onregelmatig (logisch). We voelden wel allemaal bultjes en wondjes op zn voorbenen dus we dachten aan mok.
Toen ging ik direct daarna op vakantie en heb het niet in de gaten kunnen houden. Toen ik terugkwam was het over en liep hij wel weer goed.

De bultjes en wondjes blijven echter. Moet ik dit nu ook als mok zien? Kan het van eerder zijn? Is dit nog verontrustend?

Hij is samen met een ander paard naar de manege gekomen waarvan het andere paardje ook vaak mok had. Waar ze vandaan komen weet ik niet. Maar het is wel opvallend.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:59

Hoi, nog even een update over een vraag van mij een paar pagina's geleden:

Het is dus toch een soort mok. Een soort droge mok die veroorzaakt is door zonneallergie/zonnebrand/zonovergevoeligheid en eventueel in combinatie met een kruid die overgevoeligheid veroorzaakt. ( kruiden zien wij niet in de wei ).

Ze heeft dus 3 schilfer plekken op haar lichaam ter groote van 2 twee euro munten. Op haar kont, op haar hals en op haar voorhoofd ( bij de kruin / tussen de ogen ). PLus dat haar neusbrug/neus knalrood is en korsterig.

We hebben 2 dagen mokzalf gesmeerd en haar neusplekken zijn gehalveerd.

Op de 3 plekken moeten we dat blijven smeren, op haar neus een sunblock van 50 of 60+.

henny0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:48

je moet het dus gewoon vet houden?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:40

Nee, ja dat is natuurlijk welkom voor die neus.

Mokzalf blijven smeren, op haar kale neus echt een goede sunblock zodat er geen tot weinig / minder zonlicht op haar huid kan komen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:01

hey,mijn paard staat gelukkig mokvrij.voor het rijden de kootholtes goed insmeren met uierzalf en na het rijden goed afdrogen.van afspuiten word het alleen maar erger.we hadden bij ons op de manege een paard staan die helemaal vol zat met mok door slechte behandeling,en dat paard heeft echt heel veel pijn eraan gehad.
Laatst bijgewerkt door nikilover op 03-02-22 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:17

Cil, hoe gaat het nu bij jou?

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:25

Mijn paard heeft nu ook weer mok grr. Vorig jaar had die het echt heel erg aan zijn achterbenen allemaal pus en derrie echt heel ziek was die er van. 1 kur antibiotica hielp niet eens bij de 2e kur sloeg het gelukkig aan. Nu heeft die het aan zijn voorbenen gelukkig heb ik nog een zalfje wat goed is van vorige keer en gelukkig helpt dat.
Ga alleen niet lang lopen modderen met smeersel etc. Die van mij had ook bloedvergifting op gelopen vorig jaar en is geen pretje om te zien.

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:27

Richtje schreef:

Hey, ja gaat de goede kant op.
Haar benen zijn minder dik en de mok lijkt niet meer te verergeren maar te genezen nu. Ze heeft alleen wel als ze lang op stal heeft gestaan wat opgezette benen en dan loopt ze met rijden het eerste kwartier stijf. Maar daarna verbeterd dat vrij snel en dan worden haar benen ook dunner. Lachen
Dus het gaat eindelijk de goede kant op nu, maar ik juich nog niet te vroeg!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:39

Cil schreef:
Richtje schreef:

Hey, ja gaat de goede kant op.
Haar benen zijn minder dik en de mok lijkt niet meer te verergeren maar te genezen nu. Ze heeft alleen wel als ze lang op stal heeft gestaan wat opgezette benen en dan loopt ze met rijden het eerste kwartier stijf. Maar daarna verbeterd dat vrij snel en dan worden haar benen ook dunner. Lachen
Dus het gaat eindelijk de goede kant op nu, maar ik juich nog niet te vroeg!

OK dan! Dat klinkt voorzichtig wat positiever Lachen

De wat dikkere benen vanuit stal kan zo blijven he Bloos Mijn merrie heeft dat ook nog steeds.... ik heb me er maar bij neer gelegd.

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:39

Bij mijnde gaat het nu nog goed, ze heeft het niet meer gehad. Lachen

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:46

Heeft iemand ervaring met Efrata Mok zalf van de paardendrogist?

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:35

Ik heb er momenteel ook eentje die het heel erg heeft.
Is al fel gebeterd verzorg het alle dagen en smeer er de mokzalf van Decathlon aan werkt heel goed, de korsten komen echt goed los!

x_kelly_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:24

biotex helpt ook bij mok ,een vriendin van mij doet dat en haar paard heeft erge mok en het helpt Ja