Röntgen van rug laten maken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:59

Zal idd voordroog zijn, kan soms ook wel suikerrijk zijn. Eiwit- en suikergehaltes hangen ook af van de weersomstandigheden (veel of weinig fructaan), bemesting (stikstofbemesting geeft meer eiwit). Weet niet of de Pavo Quickscan ook geldt voor voordroog, die is 20 euro, bij mij op het werk is het iets uitgebreider (sneltest geldt enkel voor gewoon hooi) en kost het 37 euro.

Voor wateranalyse zou ik zoeken in je regio, best zelf binnenbrengen, anders kan je soms al afwijkingen krijgen door bijv. te lang in een warm postlokaal blijven staan of zo. Ik ken er helaas geen in je buurt. Vroeger kon dit via de apotheek, weet niet of dit nog kan. Denk wel na waarop je gaat onderzoeken, je kan specifiek zoeken op bijv. selenium (zou me verwonderen, lijkt me niet smakelijk, en paarden zijn nogal kieskeurig qua water), of gewoon navragen of het drinkbaar is voor dieren (zal wel, anders waren ze al ziek).

Wat vitamine E tekort betreft: geef je iets van olie of zo over het voer? Vetten doen ook iets met vitamine E, waardoor je in vetrijke rantsoenen meer vitamine E moet geven. Vind sowieso 100 mg vit E voor een krachtvoer erg laag, denk dat de meeste rond de 250 zitten, al zijn de vitamines momenteel erg duur, kan zijn dat fabrikanten nu wat proberen te zakken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 20:10

Bedankt hwn :)
Het hooi laten analyseren lijkt me het lastigste aangezien ik niet weet welke baal van welk veld komt en soms is de structuur grof dan weer fijn.
Limo verspilt van élke baal veel hooi.
Het wordt niet in een ruif of net gegeven maar gewoon op de grond.
Op zich vind ik dat het meest natuurlijke qua eethouding maar limo rolt het door heel de stal heen en kiest de lekkere plukjes eruit de rest laat hij liggen. Soms is dat 1/6e van wat hij krijgt wat hij verspilt.

Buiten de liquihorse krijgt hij niks over het voer van olie ofzo. Liquihorse ook niet meer.

Het longeren gaat ook beter.
Stapt nu met de achtervoetjes in of over het spoor van de voorvoetjes. Heb hem wel dinsdag ook bekapt omdat de toon van de achtervoetjes te lang werd. Misschien dat hij nu beter kan afrollen en daarom betere passen maakt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 19:49

Nu ga ik toch lekker offtopic

Ik heb een aanbod vlak bij huis te werken.
Bakkerij in bediening
30u/week (5u minder dan mijn contract nu)
Maar als ik goed nadenk is het óók minder loon.

Voordelen:
Korte reistijd
Meer tijd voor huishouden en limo
Niet tot 19u 's avonds werken
2 vrije dagen per week (de sluitingsdagen

Nadelen:
Elke zondagvoormiddag werken
Minder loon (ben ik zeker van, heb nog niet nagevraagd)

Dus twijfels wat ik zou doen :\

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:52

Dat loon kun je misschien nog onderhandelen.
En kun je dan met de fiets? dan bespaar je ov geld uit.
En is de zondag ochtend meer betaald? Dan komt je loon misschien nog weer op hetzelfde uit.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:54

Vergeet niet dat geld echt maar een fractie is van wat je geluk bepaalt... uiteraard moet je voldoende hebben, maar als je als een gek rondrent om alles te kunnen betalen waar je vervolgens een fractie van je dag op een gestresseerde manier van kan profiteren..... ik zie zoveel mensen dat doen en ik denk dat je snel je prioriteiten uit het oog verliest op die manier :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 20:05

bruintje123 schreef:
Dat loon kun je misschien nog onderhandelen.
En kun je dan met de fiets? dan bespaar je ov geld uit.
En is de zondag ochtend meer betaald? Dan komt je loon misschien nog weer op hetzelfde uit.
fiets idd is max 5km

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:06

Dan zou ik er wel voor gaan hoor :j
En zeker wat Sinne schrijft is ook helemaal waar!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:27

Ik heb even in stilte meegelezen maar als je zondagvoormiddag moet werken kan het wel zijn dat je daar een premie voor krijgt, moet je eens navragen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:29

Ik heb een aantal jaar geleden ook de overstap gemaakt van een goed betaald job, vast contract in een stabiele sector, die ik niet graag deed, naar een iets minder goed betaalde job in een meer riskantere sector die ik nu met hart en ziel doe. En ondertussen heb ik van mijn hobby mijn bijberoep gemaakt, die mijn vaste job weer wat aanvult (qua loon). Dus als ze mij vragen om te kiezen tussen dikke pree en ongelukkig in je job, en een minder dikke pree en weer blij naar het werk, dan weet ik het wel ;)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:30

Bij de meeste cao’s is het zo dat zondag dubbel betaald is. Daarnaast spaar je kosten van het ov uit én kan je een stuk vaker naar limo wat voor jou ontspanning is. Als die baan leuk is, dan zou ik het wel weten. Daarnaast lijkt me die onzekerheid van je vorige baan echt hels. Geld maakt niet gelukkig ;)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:34

Die 2 vrije dagen per week kunnen ook interessant zijn voor jou: door de week is het vast kalmer op stal, heb je sneller de piste voor jou alleen.

En ik denk niet dat veel werkgevers verwachten dat je loon inlevert als je al werk hebt. Ik zou mijn loonfiche es meenemen als je over de job gaat praten (veel werkgevers vragen dat ook wel es bij loononderhandelingen), dan zien ze ook dat je niet bluft, en gaan ze mss wel toegeven. En zondagwerk kan idd wel goed betaald zijn (moet wel als het officieel is, in horeca en zo durven ze wel es mensen uitbuiten als het in 't zwart is), ik dacht dat het 150% was hier in België.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:37

Wat een mooi aanbod! Ga eens praten over je loon inderdaad. En bedenk inderdaad ook dat je geen kosten meer voor ov kwijt bent.
Wat zou het fijn zijn als je meer tijd voor Limo hebt.
Ook meer tijd voor jezrlf hopelijk en niet enkel voor het huishouden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:51

5u minder werken zal normaal wel minder loon betekenen. Maar er zitten idd ook voordelen aan zo te horen. Ik werk trouwens ook elke zondagvoormiddag en ik vind het niet erg. Ja ik moet er vroeg uit maar wat doe je anders op zondagochtend.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 21:26

Voordelen zijn er meer dan nadelen.
Morgenavond half 7 kan ik al op gesprek.
Ze willen mij echt graag spreken. Had hen vorige week al aan de lijn gehad maar kreeg toen twijfels (vooral ivm minder loon) ook omdat ze zeiden dringend iemand te zoeken en ik volgens mijn contract sowieso 1 maand opzeg moet doen als ik ontslag neem op mijn huidige job. Maar nav hun nieuwe mail met meer uitleg dat ze een maand toch zouden kunnen overbruggen, toch nog afspraak gemaakt voor morgenavond.

Heb mijn zusje ook gevraagd wat zij verdiende in de bakkerij waar zij gewerkt had. En dat even berekend naar 30u. En berekend hoeveel ik overhoud na aftrek van vaste lasten en stalgeld voor limo.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 12-03-18 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:27

Ik weet overigens niet of er kans is of je huidige werk hier meeleest? Anders wel mee opletten best! Ik ga voor je duimen :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 21:28

poes schreef:
Ik weet overigens niet of er kans is of je huidige werk hier meeleest? Anders wel mee opletten best! Ik ga voor je duimen :j

Nee die kans is er niet ;)
Kennen mijn privéleven niet en al helemaal mijn namen of naam van mijn dieren niet.

Ik heb ook wat onzekerheid over de werkzekerheid bij mijn huidige job.
Meer informatie wil ik via pb wel geven.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:04

Nou, ik zou er voor gaan! En niet klakkeloos ja zeggen op het eerste loonaanbod, maar altijd onderhandelen. Niet hard erin gaan, maar aangeven hoeveel werkervaring je hebt, wat je nu verdient en wat je verwachting is. Tenzij het aanbod aansluit bij wat je wil verdienen :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:30

Leuk...!
Ik ga duimen morgen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:32

Dat klinkt super zeg! Succes!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 22:55

Weidebloem schreef:
Nou, ik zou er voor gaan! En niet klakkeloos ja zeggen op het eerste loonaanbod, maar altijd onderhandelen. Niet hard erin gaan, maar aangeven hoeveel werkervaring je hebt, wat je nu verdient en wat je verwachting is. Tenzij het aanbod aansluit bij wat je wil verdienen :+

Ben helaas geen durfal en zeker niet wat geld/loon betreft :\

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:58

Art_Ificious schreef:
Weidebloem schreef:

Ben helaas geen durfal en zeker niet wat geld/loon betreft :\

Bedenk voor je erheen gaat hoeveel jij wil verdienen en hoeveel jij jezelf waard vindt.
En schrijf ook eens op wat jij allemaal te bieden hebt, dus al je werkervaring, wat een harde trouwe werker je bent etc. Kin omhoog en verkoop jezelf want dat ben je waard.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 21:22

Update
Gesprek is heel goed gegaan.
Ik kan ook 33,5u per week werken als ik dat zie zitten.
Ik denk ook voor die optie te gaan, dan verlies ik qua loon niet zo heel veel.

Nu zondag eens meedraaien en dan beslissen wat ik doe. Maar ben er al voor 90% over uit :)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:36

Wat fijn zeg! Je mag trots op jezelf zijn dat je deze stap hebt gemaakt ondanks dat je dit moeilijk vindt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 21:59

Is idd moeilijk maar voelde me er best goed bij. Gesprek is ook ontspannen verlopen.

Heb zelfs een.fout hier neergezet het is namelijk van thuis uit 3,5km ipv 5km :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:02

Zelfs als je gaat lopen ben je volgens mij sneller dan met het openbaar vervoer naar je huidige werk :) Zit deze baan ook in de richting van Limo's stal?