Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Haha het is echt een grappig beest![]()
Maar ooooooei wat is hij vreselijk dik! Echt veel te dik!
Hoeveel eten krijgt hij?Zijn nek is gewoon een grote vetkwab

En daar werken we ook aan, training is al begonnen en hoe beter het weer gaat worden hoe harder we gaan werken
Maar omdat sommige mensen aan de hand van die foto's kunnen zien dat hij IR heeft ...
en daarom ook in beweging
We zijn nu gestart met regelmatig bewegen en naarmate het weer beter wordt zal dat ook uitgebreid worden
Ook cavaletti's zijn in bestelling enzo dus er zullen regelmatig huppeltjes gemaakt worden dus qua dik zijn komt het wel goed 
). Als het nu geen oorzaak zou hebben was het een ander verhaal natuurlijk ..
Zal vast wel wat afkunnen
maar hij zal altijd een brede nek blijven houden
Manenkam is gewoon nog heel soepel enzo ..

lageveld schreef:Sabine, een stevige nek betekent niet altijd een speknek. De nek bestaat uit (mogelijk) vetopslag en een onderlggende spierlaag. Het onderscheid tussen spieren en vet is (globaal) vrij eenvoudig vast te stellen.
Laat de pony, in alle rust, het hoofd naar beneden doen, zo diep mogelijk, neus op de vloer. Het onderscheid is dan vrij makkelijk vast te stellen, je ziet zelfs een lijn. Het bovenstuk is vet/spek. Is dit slechts enkele centimers dik en soepel, dan is er wat dit betreft weinig aan de hand.
Maar dat was me daarvoor eigenlijk nooit opgevallen en je ziet het ook niet op elke foto .. Sowieso worden foto's nogal eens op rare momenten genomen en zeker als je ze zelf neemt terwijl je ook met een longeerzweep in je hand staat en ook nog eens stukjes meeloopt
Dus ik weet niet goed wat ik daarmee moet?
bolero28 schreef:Hoi allemaal.
Mijn paardje Bolero heeft IR en heeft nu ook hoefbevangen en staat op boxrust ook heebt hij 3cm staat onder zn hoefijzer zodat hij op zn tenen staat echt zielig.
Maar volgens de dierenrts zal dat wel weer goed komen hij zal echter nooit meer biks mogen omdat daar teveel melasse inzit.
Maar nou is mijn vraag wie heeft er ook een paard met IR en rijd ook wedsrijd?
Wat voor voer geven jullie? en voor zijn vitamine en minneralen?
hoop gauw wat van jullie te horen.
Groetjes Stephanie & Bolero