Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mystica schreef:Hier op de manege is de moeder van een 8 weken oud veulen overleden aan koliek. Dit veulen heeft het prima gered zonder opname of moedermelk, dus mocht de nood aan de man komen en hij zuigt haar echt leeg, dan hoeft niet persee fout te gaan als hij niet meer bij haar mag drinken.
Mystica schreef:Zo oud niet meer dacht ik
Aangezien het veulen van deze merrie van mei is dacht ik?
potverdikkie schreef:Ik heb telefonisch al adviezen gegeven over hoe ze water naar binnen moet geven, met electrolyten en suikers.
Ook neem ik morgen wel de senioren priores mee.
Ze moet met mijn telefonische info even verder kunnen gaan. Ook heb ik afgesproken dat als ze nog verder achteruit gaat ze me direct moet bellen, dan spring ik direct in de auto. Maar zoals het nu lijkt is ze redelijk stabiel.
Ook wil ik graag de uitslagen van DA afwachten, en Marielle gaat ook mee morgen. Dus hoop dat de merrie het zolang volhoudt!
Heb tevens wel een nieuw topic geopend waarbij ik iedereen vriendelijk toch dringend vraag hier even naar te kijken. In medisch ook.
xWhitneyx schreef:Deze plantjes vond ik in de wei ( ik ben een leek op dit gebied ) misschien kent iemand deze plantjes en weet of deze schadelijk zijn of niet of iets....
1Muur (onschadelijk)
2Dovenetel (onschadelijk)
3Dovenetel (onschadelijk)en JKK (in ieder geval een kruiskruid) GIFTIG!!
4Nachtschade GIFTIG!!!
5Melkdistel (onschadelijk
6Hondspeterselie GIFTIG!!!
itske schreef:Voor de 2e keer foto 6 is hondspeterselie !!!!
MandyR schreef:Tja, ik heb in het begin ook al een lijstje gezet.........
Chiqa schreef:MandyR schreef:Tja, ik heb in het begin ook al een lijstje gezet.........
UPO!
Idd beetje zinloos om er nóg een te plaatsen.
Breghje schreef:potverdikkie schreef:Ik heb telefonisch al adviezen gegeven over hoe ze water naar binnen moet geven, met electrolyten en suikers.
Ook neem ik morgen wel de senioren priores mee.
Ze moet met mijn telefonische info even verder kunnen gaan. Ook heb ik afgesproken dat als ze nog verder achteruit gaat ze me direct moet bellen, dan spring ik direct in de auto. Maar zoals het nu lijkt is ze redelijk stabiel.
Ook wil ik graag de uitslagen van DA afwachten, en Marielle gaat ook mee morgen. Dus hoop dat de merrie het zolang volhoudt!
Heb tevens wel een nieuw topic geopend waarbij ik iedereen vriendelijk toch dringend vraag hier even naar te kijken. In medisch ook.
Is misschien een idee om dat ook hier te zetten? Ik weet wel een manier om het binnen te krijgen met een tuit van een jerrycan, maar als de mond zo beschadigd is gaat dat niet werken. En het is handig om dat soort trucjes in je hoofd te hebben, je weet nooit wanneer ze eens van pas kunnen komen.