help mijn paard heeft taxus gegeten!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

Re: help mijn paard heeft taxus gegeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:21

Jolliegirl schreef:
Beaux schreef:
Joh TS verontschuldig je niet hoor tegenover zo'n bende hyena's! Ik geloof dat de warmte bij veel mensen omhoog gestegen is vandaag!!

By the way, er zitten nu geen besjes aan de taxus.

ohnee?
moet je hier eens komen kijken! Nagelbijten / Gniffelen

bij ons toch echt niet daar hebben we nog naar gekeken maar bij ons zitten er toch echt nog niet aan

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:21

ninz schreef:
ik snap het eerlijk gezegd ook niet hoor je wilt echt niet weten hoe ik hier zit.......

Je zit te bokken en je nalatigheid goed te praten. Dusse... met die bezorgdheid valt het duidelijk mee.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:22

ecyoj schreef:
Dan moet je niet eerst zeggen dat ie een hele hap heeft genomen. van zoveel cm.
en dan vervolgens een paar
enzenz
laat je moeder bellen en zet een grote mond op tegen die da

ik heb gezegd dat hebben we uit de bek gerukt en alles er uit gehaald zover we wisten maar lees goed voordat je ergens over oordeelt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:23

detour schreef:
Dat klopt, Sheran, die koop je voor vrij weinig, je mag bij ons ook wel wat paaltjes komen halen, hoor! Pling

Wij hebben 1 taxusboom op het erf nl en ze komen er niet eens in de buurt. Maar een flinke dot stroom op sterk draad, paar paaltjes en je bent er al, hoor!
Jij ook sterkte, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
De mijne zijn er ook ooit aan bloot gestelt en ben blij dat het net goed gegaan is.. Ach gut

Eey, schrikdraad! Pling Goed idee, detour! Dan duwen ze er ook niet tegenaan (dat was mijn probleem vooral). En ja, ik ben dan wel een student, maar ook blond en knap overwerkt.

Maar ook ik heb het beste met mijn paard voor hoor, en de TS vast ook.

Jolliegirl

lees jij maar eens goed wat je allemaal loopt te kletsen!

Anoniem

Ik geloof ook niet dat er een DA is gebeld......geen ENKELE dierenarts zou weigeren te komen bij zo'n extreem giftige plant...

Echt belachelijk dat je je paard/pony dit aandoet

als er teminste ook echt taxus is gegeten want ik begin steeds minder van het verhaal te geloven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:24

ninz schreef:
ik heb gezegd dat hebben we uit de bek gerukt en alles er uit gehaald zover we wisten maar lees goed voordat je ergens over oordeelt

Dat gaat niet zo goed als de TS constant haar verhaal veranderd...

Jolliegirl

bizzybijtje schreef:
Ik geloof ook niet dat er een DA is gebeld......geen ENKELE dierenarts zou weigeren te komen bij zo'n extreem giftige plant...

als er teminste ook echt taxus is gegeten want ik begin steeds minder van het verhaal te geloven

als dit hele verhaal bestaat....

Vala

Ongelooflijk @Quellian, dat je zo oordeelt over iemand die je niet kent....

Ik weet niet wie er wat zei over 5 naaldjes maar ik heb het net opgezocht:
De dodelijke dosis voor een paard wordt geschat op 0,5 tot 2 gram naalden per kg lichaamsgewicht.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:25

Quellian schreef:
[naam] schreef:
we hebben ook een andere da nu gebeld en deze heeft ons preies hetzelfe gezegd...

Geef me het nummer maar, staat ze binnen een kwartier op je stoep Ja

Of vind je het zelf onzin om er een DA bij te halen? Ik geloof je namelijk niet.

we hebben naar de dierenartesnpraktijk in Ell gebeld waar onze vaste dierenartsen zitten en die hebben allebei gezegd dat het niet nodig was om te komen nou dat lijkt me wel genoeg dan he

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:25

Miss_Montana schreef:
ninz schreef:

Zou me niets verbazen als het een fake-topic is om te kijken hoe mensen reageren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:25

zomervakantie he Haha!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:25

Miss_Montana schreef:
[naam] schreef:

ik verander mijn verhaal niet, lees eerst maar eens goed!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:26

Ik zie helemaal geen veranderingen in het verhaal.
Het is maar hoe je het leest.
Jammer dat het weer eens niet wordt gelooft terwijl het paard misschien hulp nodig heeft dat TS (weliswaar door leeftijd) niet kan bieden. Dat een DA niet wil komen geloof ik wel. Ik heb er zelf ook wel eens mee te maken gehad toen mijn paard nog leefde.

050206051012

ninz schreef:
we hebben naar de dierenartesnpraktijk in Ell gebeld waar onze vaste dierenartsen zitten en die hebben allebei gezegd dat het niet nodig was om te komen nou dat lijkt me wel genoeg dan he

Dan bel je toch een andere DA? Verward

Desnoods zet je hem op de trailer en rij je hem er zelf naartoe'. 'Jullie willen niet komen, dus kom ik naar jullie, ik wil dat mijn paard wordt nagekeken'.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:26

Beaux schreef:
Ongelooflijk @Quellian, dat je zo oordeelt over iemand die je niet kent....

Ik weet niet wie er wat zei over 5 naaldjes maar ik heb het net opgezocht:
De dodelijke dosis voor een paard wordt geschat op 0,5 tot 2 gram naalden per kg lichaamsgewicht.
]

de Da zei 100 gram en die zal er wel verstand van hebben lijkt me zo

Jolliegirl

100 gram.. laat me neit lachen!
weet jij wat 100 gram is? wete jij hoeveel muntdropjes dat zijn?
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 29-07-08 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:27

Sjonge jonge, waarom dit verhaal in twijfel trekken? Welke randdeb*el zou zoiets verzinnen?.. Boos!

Laten we er van uitgaan dat het waar is en dat TS om hulp vraagt en steun en in zak en as zit. Wat een heerlijk wantrouwend zootje is Bokt soms weer bij elkaar. Clown

En dat Monique heftig reageert lijkt me logisch. Zij is het dier daadwerkelijk kwijt geraakt aan 1 stom besje. Ach gut
Daarom wordt ze boos. Dat ze zich daar voor verontschuldigt vind ik echt al mega humaan. Bloos

moest het ff kwiet. Knipoog

Sheran, ja, schrikdraad is tof!! Cool

LiVetime

Vrouwelijke taxusplanten krijgen pas in de loop van de zomer besjes, dus het zou heel goed kunnen dat er nu al besjes aan zitten.

2misty2

Ik sta toch wel verbaasd hoe dit hier gaat!
Ik zou ten alle tijden eisen dat er een dierenarts komt!
Liever 1 keer teveel dan 1 keer te laat!
Sorry hoor het gaat misschien wel om het leven van je maatje!!!

050206051012

Cayenne schreef:
Ik zie helemaal geen veranderingen in het verhaal.
Het is maar hoe je het leest.
Jammer dat het weer eens niet wordt gelooft terwijl het paard misschien hulp nodig heeft dat TS (weliswaar door leeftijd) niet kan bieden. Dat een DA niet wil komen geloof ik wel. Ik heb er zelf ook wel eens mee te maken gehad toen mijn paard nog leefde.

Als je dat zo over je kant laat gaan in een dodelijk geval als dit, dan vind ik je extreem nalatig. Er zijn meer DA's, zoiets hoef je niet te accepteren en anders kun je altijd nog zelf naar de DA rijden.

En als je het topic helemaal doorleest, dan kom je de aanpassingen tegen (de ene keer weet ze niet hoeveel er gegeten is, het andere moment is er niets gegeten, dan zit haar moeder de wacht te houden, dan zijzelf ook met haar laptop in de stal, etc.).

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:27

bizzybijtje schreef:

dan geloof je het toch niet dat interesseert mij niet het enigste wat ik wil is het beste voor mijn paard.

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:28

Vind raar dat de DA niet wil komen als het echt om taxus gaat:O
Mijn dierenarts komt zelfs een klein sneetje bekijken of het eventueel gehecht moet worden ofzo.

Maar veel sterkte dan!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:28

Ach, je moet maar zo denken, als de eigenaar er zo makkelijk over denkt, misschien verdient ze dan geen paard..

Als mijn paard taxus binnen krijgt ga ik allereerst niet eerst op bokt en ik zou al helemaal geen rust in mijn bliksem hebben.

Ik ken het verhaal van Satour en Tjody maar al te goed, aangezien ik Vivian goed ken.

Heel hard gezegd, maar als mijn DA niet wil komen, dan gaat hij direct naar een kliniek, op de kar en wegwezen..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:29

Sheran schreef:
Wat voor prikplaatjes bedoel je? Draad heb ik wel.

@Sheran: ik snap wel dat jij je paardje wilde redden van de slacht, maar het financieel onhaalbaar is om hem zelf te houden en ergens neer te zetten... Dus je intentie vind ik super. Alleen, ik zou geen nachtrust meer hebben als ik een paardje bij taxus zou hebben lopen. Had ik een weitje gehad, dan had je haar/hem zo mogen brengen... Helaas heb ik door financiele redenen mijn paardje moeten verkopen, eind vorig jaar... Geld ook hier een issue dus.
Prikpaaltjes zouden super kunnen werken. Ruime vierkant eromheen afzetten, maar hoe krijg je stroom op de draad? Paddestoelen zijn ook duur... Probeer in ieder geval, als het mag van de eigenaren van het land, toch te zorgen dat je paard er niet bij kan, zelfs niet als ie wil... Succes.

@TS: ik kan me heel goed voorstellen hoe je erbij zit. Ik weet hoe ik er zelf bij zou zitten, maar ik las dat bij jou niet in je berichten terug. Ik hoop natuurlijk dat je paardje er niets aan over houdt. En dan er inderdaad voor zorgen dat het niet een tweede keer kan gebeuren. Ook jij succes.