Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RobvdPK schreef:maar het resultaat van de behandeling is belangrijk.
Citaat:Osteopatie is pure, onversneden kwak.
Miran schreef:RobvdPK schreef:maar het resultaat van de behandeling is belangrijk.
Is dat niet de reden waarom steeds meer mensen bij holistische dierenartsen terecht komen, juist om de goede resultaten?Citaat:Osteopatie is pure, onversneden kwak.
Misschien moet je mijn paard dan even uit komen leggen dat ze wetenschappelijk gezien helemaal niet veel ruimer en losser zou kunnen lopen na de behandeling, en dat ze helemaal niet voorwaarts-neerwaarts mag kunnen lopen (wat ze dus eerst niet kon) want osteopathie werkt niet? Paard bewijst toch het tegendeel, en ook mijn stalgenoten zien hoeveel fijner ze nu loopt. Aan de andere omstandigheden is niets veranderd...
Ik heb 2 paarden meegemaakt die door verschillende reguliere klinieken opgegeven waren, maar dankzij een bekend holistisch dierenarts weer vrolijk en probleemloos aan het werk zijn. Wat mij betreft mogen geneeswijzen best niet wetenschappelijk bewezen zijn, dat ze werken vind ik belangrijker.
Gelukkig heb ik zelf gezonde paarden, maar als ik ze kan genezen met een flesje "water, alcohol en glucose", doe ik ze tekort als ik daar niet voor kies.
Overigens zal ik in geval van nood altijd mijn eigen reguliere dierenarts bellen, omdat die dus wel met spoed komt, en waar ik ook erg tevreden over ben.
Overigens ken ik verschillende reguliere klinieken hier voor zowel paarden als kleine huisdieren die ook met homeopathische middelen werken...
Citaat:Maar als je niet wilt openstaan voor discussie, compleet overtuigd bent van jezelf, niks wilt aannmen, wat doe je hier dan?..
Citaat:Overigens ken ik verschillende reguliere klinieken hier voor zowel paarden als kleine huisdieren die ook met homeopathische middelen werken...
Miran schreef:Waarom wil je wetenschappelijk bewijs Rob? Als mensen zelf aan hun dieren (en zichzelf) zien dat het werkt, is het toch goed? Zo lang je maar goed blijft kijken en de hulp inroept die het dier (danwel mens) op dat moment nodig heeft, weet dat dier veel of het wetenschappelijk bewezen is? Die laat alleen zien of hij zich beter voelt of niet.
Wetenschappelijk bewijs is over het algemeen niet geheel onpartijdig overigens, meestal opgezet en gesponsord door belanghebbenden en het kan elkaar zelfs behoorlijk tegen spreken. Ik hecht er eerlijk gezegd weinig waarde aan. Zoals jezelf eerder gezegd heb, het is het resultaat dat telt!
Kawa schreef:Laat hem lekker...
Komt er nog wel een achter als hij het eens nodig heeft en het reguliere zegt...je leert er maar mee leven...
En wil hij het dan niet omdat hij zo overtuigt is van zijn gelijk en dan geen gezichtsverlies meer kan tonen door zijn geblèr hierover tegen iedereen, laat hem dan maar lekker onnodig lijden dan.
Wij pakken wel iets homeopatisch en lijden minder of zelfs niet...
Het is maar waar je perse achter wilt staan...toch Haha!
Alleen erg sneu voor zijn diertjes (als hij die heeft, dat weet ik namelijk niet)
Citaat:Laat hem lekker...
kaatje77 schreef:Hou toch eens een keer op allemaal.
We dwalen hier erg af.
De TS vraagt wat een holistisch DA precies is en wat die doet.
Het gaat hier niet over het wel of niet toedienen van watertjes en placebo's en wat voor andere hocusspokus termen er hier worden gebruikt die mijn pet te boven gaan.
Ja, sorry, ben maar een heel eenvoudige twentse boerin.
Zullen we het er maar bij houden dat je het eerst zelf mee moet hebben gemaakt, dan kun je er ook daadwerkelijk je conclusie over trekken.
Het gaat hier immers niet of het aangetoond is of niet, als je dat graag wilt weten, dan maak zelf maar een topic aan met de titel homeopathie niks anders dan water.... of zoiets dergelijks en dan die moeilijke woorden blijven gebruiken.
Uch.
RianneH schreef:Ik zit er al een tijdje mee. Lees vaak in berichten een verwijzing/ervaring met een holistische dierenarts en nu vroeg ik me af, wat is dat nu precies?
Wat doet zo'n iemand, hoe gaat die te werk enz.
Chiqa schreef:Zolang homeopathie vergoed wordt door de verzekering zal het wel meevallen met het wel of niet werken van homeopathie.
Tegenwoordig smijten ze dr van alles uit, maar erkende natuurartsen en homeopaten worden nog steeds vergoed