Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hopla schreef:Hoi Famke.
Ik heb in het huiskamertopic al eens aan @mando mijn twijfels geuit over hetgeen waar ze haar paard naar toe had gebracht.
Ik had er een beetje vreemd gevoel bij.
Ik heb uit respect voor haar er niet verder op door gedrongen maar is vind het een heel wazig gebeuren.
Sorry Mando, maar je weet dat ik twijfels had.
Mando schreef:Nee ik ook niet. Daarom reageer ik hierop.
Ik heb zijn naam genoemd omdat Mando daar in training heeft gestaan... en ik ben daar heel blij mee..
Maar waar het hier om gaat is wat een ostreopaat wel (of niet) vinden kan...
Iedereen is blij met de ostreopaat die ze kiezen en dat is alleen maar goed. Je heb veel kaf onder het koren zitten maar dat heb je toch met alles.
Je heb mensen die weglopen met een bepaalde DA terwijl een ander zegt .. die mag nog niet eens naar mijn paard kijken.
Dat is hetzelfde als met hoefsmeden...
Daarom is de ene niet wel goed en de andere niet... ligt aan de personen zelf.
Je kan alleen maar van jezelf uitgaan.. en dan zou ik zeggen.. volg je gevoel dan is het altijd goed.
hopla schreef:Helaas zijn er mensen die er op uit zijn geld aan je te verdienen op een niet eerlijke manier.
Ze spelen op je gevoel in.
Juist als je zelf onzeker bent en er niet echt een aanwijsbaar probleem is dan wil je dat je lieve paardje geholpen wordt.
Je bent dan zelf niet meer in staat logisch te denken want je bent al lang blij dat iemand jou probleem herkent.
Ik geloof wel in fysiotherapeuten maar niet in mensen die zich voordoen alsof zij het ei van columbus hebben uitgevonden.
En er zijn heel wat zogenoemde dokters, paardenfluisteraars etc. die alleen hun eigen portemonee vullen over de rug van paardenmensen.
Mensen zouden eerst eens een probleem bij henzelf moeten zoeken als de paarden zogenaamd scheef zijn of andere problemen heeft. Veel medische problemen zijn te wijten aan slecht rijden. En wees eerlijk, we zijn nu eenmaal niet allemaal een olympisch topper.
En dat geeft niet maar blijf altijd kritisch naar jezelf kijken en laat je niet door de wijs brengen door de verkeerde mensen. Maar wees eerlijk naar jezelf en naar je paard.
hopla schreef:Helaas zijn er mensen die er op uit zijn geld aan je te verdienen op een niet eerlijke manier.
Ze spelen op je gevoel in.
Juist als je zelf onzeker bent en er niet echt een aanwijsbaar probleem is dan wil je dat je lieve paardje geholpen wordt.
Je bent dan zelf niet meer in staat logisch te denken want je bent al lang blij dat iemand jou probleem herkent.
Ik geloof wel in fysiotherapeuten maar niet in mensen die zich voordoen alsof zij het ei van columbus hebben uitgevonden.
En er zijn heel wat zogenoemde dokters, paardenfluisteraars etc. die alleen hun eigen portemonee vullen over de rug van paardenmensen.
Mensen zouden eerst eens een probleem bij henzelf moeten zoeken als de paarden zogenaamd scheef zijn of andere problemen heeft. Veel medische problemen zijn te wijten aan slecht rijden. En wees eerlijk, we zijn nu eenmaal niet allemaal een olympisch topper.
En dat geeft niet maar blijf altijd kritisch naar jezelf kijken en laat je niet door de wijs brengen door de verkeerde mensen. Maar wees eerlijk naar jezelf en naar je paard.
femmefatale1 schreef:Maar waarom dan niet een osteopaat erbij halen waar geen slechte ervaringen over zijn???
Een echte met hart voor de dieren zeg maar...
hopla schreef:@mexxuna,
Wat ik schreef wat niet persoonlijk bedoeld maar gewoon in zijn algemeenheid.
Er is gewoon een enorm grote groep mensen die zich makkelijk in laten met de verkeerde mensen.
En Luna kan best iets mankeren. Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo is.
Alleen moet je er voor waken dat je niet te veel afglijd naar de mensen in het alternatieve circuit.
Een goede fysiotherapeut of dierenarts kan je in zo'n geval het beste helpen.
En natuurlijk ga je uiteindelijk alles proberen om je paardje gezond te krijgen.
Alleen zijn er 9 van de 10 niet erg betrouwbaar.
Je treft dus heel makkelijk een verkeerde 'genezer'.
Gelukkig beschilk jij wel over een dosis goed verstand.
Mexxuna schreef:Deze osteo behandelde al jaren mijn paarden, alleen kraken e.d.
altijd goede ervaringen mee gehad..
Ook de eigenaar van het paard wat ik op wedstrijden mee rij, loopt met deze man weg..
dus ik wist niet anders of het was een super goede man.
Ik heb steffi van de laarse er al eens bij gehad, en die is toen ook wel bezig geweest met accupuntuur.. misschien dat ik haar weer eens uit moet nodigen..
Mexxuna schreef:Welke Nathanja is dat, hoe heet ze verder?
hopla schreef:@mexxuna,
Wat ik schreef wat niet persoonlijk bedoeld maar gewoon in zijn algemeenheid.
Er is gewoon een enorm grote groep mensen die zich makkelijk in laten met de verkeerde mensen.
En Luna kan best iets mankeren. Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo is.
Alleen moet je er voor waken dat je niet te veel afglijd naar de mensen in het alternatieve circuit.
Een goede fysiotherapeut of dierenarts kan je in zo'n geval het beste helpen.
En natuurlijk ga je uiteindelijk alles proberen om je paardje gezond te krijgen.
Alleen zijn er 9 van de 10 niet erg betrouwbaar.
Je treft dus heel makkelijk een verkeerde 'genezer'.
Gelukkig beschilk jij wel over een dosis goed verstand.