Baarmoeder massage bij paard onzin??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Famke_93

Re: Wat een osteopaat wel niet kan vinden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:31

En oh ja, bij het geld van de clinic zit ook reisgeld bij voor Bastiaan de Recht!

Heb je bij elke clinic die bij jou op stal komt, en geen enkele clinic is gratis of goedkoop!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:34

Hoi Famke.

Ik heb in het huiskamertopic al eens aan @mando mijn twijfels geuit over hetgeen waar ze haar paard naar toe had gebracht.
Ik had er een beetje vreemd gevoel bij.
Ik heb uit respect voor haar er niet verder op door gedrongen maar is vind het een heel wazig gebeuren.
Sorry Mando, maar je weet dat ik twijfels had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:51

Dus eigenlijk gaat het over deze mensen?
http://www.equiscio.nl/html/wie_zijn_wij.html

Ze praten ook over een rectale osteopatische behandeling. Dan begin ik toch sterk te denken dat dat iets is wat van hun afkomstig is en dat je daardoor dit soort diagnoses krijgt en idd dan zal alleen Knoppen die behandeling gaan geven en zal Bastiaan ze ook aan Knoppen doorverwijzen.

Ik ken ze niet. Maar wel een indrukwekkende webpagina.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:03

Ik geloof dat er eea door elkaar gehaald wordt,
en voordat het uit de hand loopt wil ik hier graag op reageren.

De ostreopaat is heel iemand anders dan Bas of Amber laten we dat even voorop stellen.

Mando is in training geweest na een val over de kop en die liep dus al 6 maanden niet goed. Bokte me eraf zodra het zadel er op lag.
Hij is in training geweest bij Bas en ik kan nu gewoon weer rijden zonder problemen. Mando loopt weer super en bokt niet meer als hij het zadel erop heeft. Ja hij bokt wel af en toe als hij er geen zin in heeft na bv even stappen en dan weer aan het werk moet.
Dus laten we alles niet door elkaar halen want dan wordt het een beetje verwarrend.

Ik les ook idd 1x per maand bij Bas gewoon om voor mezelf weer de puntjes op de i te zetten.

Ik heb er zelf hele goede ervaringen mee want ze trainen de paarden echt goed.

Amber staat hier dus buiten... Bas traint.
Maar Bas verwijst niet door dat doet de ostreopaat.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:07

hopla schreef:
Hoi Famke.

Ik heb in het huiskamertopic al eens aan @mando mijn twijfels geuit over hetgeen waar ze haar paard naar toe had gebracht.
Ik had er een beetje vreemd gevoel bij.
Ik heb uit respect voor haar er niet verder op door gedrongen maar is vind het een heel wazig gebeuren.
Sorry Mando, maar je weet dat ik twijfels had.

Dat mag maar daar gaat het in dit topic niet over. Het gaat hier over de ostreopaat...

Maar je ziet Hopla, ik kan alles weer met Mando doen ipv dat ik nog steeds aan het wandelen ben wat ik na 6 maanden ook wel zat was.

Ik ben heel blij dat het allemaal zo is gelopen... en dat ik weer lekker kan rijden... dat is tenslotte je doel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:09

Dan snap ik de link die steeds weer terug komt naar Bastiaan niet.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:16

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:18

Nee ik ook niet. Daarom reageer ik hierop.

Ik heb zijn naam genoemd omdat Mando daar in training heeft gestaan... en ik ben daar heel blij mee..

Maar waar het hier om gaat is wat een ostreopaat wel (of niet) vinden kan...

Iedereen is blij met de ostreopaat die ze kiezen en dat is alleen maar goed. Je heb veel kaf onder het koren zitten maar dat heb je toch met alles.
Je heb mensen die weglopen met een bepaalde DA terwijl een ander zegt .. die mag nog niet eens naar mijn paard kijken.
Dat is hetzelfde als met hoefsmeden...

Daarom is de ene niet wel goed en de andere niet... ligt aan de personen zelf.

Je kan alleen maar van jezelf uitgaan.. en dan zou ik zeggen.. volg je gevoel dan is het altijd goed.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:38

Mando schreef:
Nee ik ook niet. Daarom reageer ik hierop.

Ik heb zijn naam genoemd omdat Mando daar in training heeft gestaan... en ik ben daar heel blij mee..

Maar waar het hier om gaat is wat een ostreopaat wel (of niet) vinden kan...

Iedereen is blij met de ostreopaat die ze kiezen en dat is alleen maar goed. Je heb veel kaf onder het koren zitten maar dat heb je toch met alles.
Je heb mensen die weglopen met een bepaalde DA terwijl een ander zegt .. die mag nog niet eens naar mijn paard kijken.
Dat is hetzelfde als met hoefsmeden...

Daarom is de ene niet wel goed en de andere niet... ligt aan de personen zelf.

Je kan alleen maar van jezelf uitgaan.. en dan zou ik zeggen.. volg je gevoel dan is het altijd goed.

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Haha! Whoosh! Afgod Afgod Afgod

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:41

Helaas zijn er mensen die er op uit zijn geld aan je te verdienen op een niet eerlijke manier.
Ze spelen op je gevoel in.
Juist als je zelf onzeker bent en er niet echt een aanwijsbaar probleem is dan wil je dat je lieve paardje geholpen wordt.
Je bent dan zelf niet meer in staat logisch te denken want je bent al lang blij dat iemand jou probleem herkent.
Ik geloof wel in fysiotherapeuten maar niet in mensen die zich voordoen alsof zij het ei van columbus hebben uitgevonden.
En er zijn heel wat zogenoemde dokters, paardenfluisteraars etc. die alleen hun eigen portemonee vullen over de rug van paardenmensen.
Mensen zouden eerst eens een probleem bij henzelf moeten zoeken als de paarden zogenaamd scheef zijn of andere problemen heeft. Veel medische problemen zijn te wijten aan slecht rijden. En wees eerlijk, we zijn nu eenmaal niet allemaal een olympisch topper.
En dat geeft niet maar blijf altijd kritisch naar jezelf kijken en laat je niet door de wijs brengen door de verkeerde mensen. Maar wees eerlijk naar jezelf en naar je paard.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:47

hopla schreef:
Helaas zijn er mensen die er op uit zijn geld aan je te verdienen op een niet eerlijke manier.
Juist als je zelf onzeker bent en er niet echt een aanwijsbaar probleem is dan wil je dat je lieve paardje geholpen wordt.
Je bent dan zelf niet meer in staat logisch te denken want je bent al lang blij dat iemand jou probleem herkent.
Ik geloof wel in fysiotherapeuten maar niet in mensen die zich voordoen alsof zij het ei van columbus hebben uitgevonden.
En er zijn heel wat zogenoemde dokters, paardenfluisteraars etc. die alleen hun eigen portemonee vullen over de rug van paardenmensen.
Mensen zouden eerst eens een probleem bij henzelf moeten zoeken als de paarden zogenaamd scheef zijn of andere problemen heeft. Veel medische problemen zijn te wijten aan slecht rijden. En wees eerlijk, we zijn nu eenmaal niet allemaal een olympisch topper.
En dat geeft niet maar blijf altijd kritisch naar jezelf kijken en laat je niet door de wijs brengen door de verkeerde mensen. Maar wees eerlijk naar jezelf en naar je paard.

Amen.... Haha!

Helemaal gelijk Hopla.. zo denk ik er ook over alleen heb je af en toe ergen hulp bij nodig en dan moet je daar naar zoeken en op je gevoel afgaan...

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:48

Kijk, ik heb de site bekeken. Ik moet zeggen, er staat van alles in, maar tegelijk ook helemaal niks. Ik zal niets zeggen over hun rijkunsten of over het trainen van de paarden in rechtrijden, losmaken en gymnasticeren van het paard. Maar ze hebben duidelijk het warm water niet uitgevonden! Duizenden mensen trainen paarden op deze manier en rijden probleem paarden zo terug goed. Ik heb persoonlijk zelf meerdere paarden op deze manier gereden, met geduld en tijd en veel pessoa. En al deze paarden worden uiteindelijk terug goed. En ik ben geen osteopaat. Duizenden trainers kunnen dit. En dat je paard hier baat bij heeft, dat zal ongetwijfeld zo zijn! Heb ook de filmpjes bekeken. Ik moet zeggen, het is niet slecht, maar vind ik het nu buitengewoon? Neen, ik vind dit gewone tot middelmatige ruiters. Niet dat ik hen dit nu direct nadoe, maar ik kan toch ook spanning en andere foutjes bespeuren. Menig boktruiter kan dit ook. Niks buitengewoons aan. Waar ik echter niet tegen kan, is het stukje over de merries, en de organen, die klem liggen, gedraaid liggen of verkleefd liggen. Er staat dan nog bij dat zij een grondige anatomische kennis hebben! Wat een onzin, want moesten ze deze bezitten, dan zouden ze moeten weten dat deze dingen niet verdraaien of verkleven of klem liggen. Ze spreken over afgeklemde toevoer door verdraaiingen, dit is echt onmogelijk. Moest dit echt zo zijn, dan is je paard dood en door ziek! Het orgaan sterft af, het paard heeft heftige koliek en paard gaat zonder chirurgische ingreep gewoonweg dood. Ongelooflijk dat deze onzin verkocht wordt en geloofd wordt!
Ik spreek me niet uit over trainingsmethodes, of spiermassages of dergelijke! Dit helpt, en is al jaren bewezen, dit is echt niks nieuws, maar het "baarmoeder" en organen verhaal is de grootste onzin ooit verteld. En dat wil ik duidelijk maken. Geen enkel paard is volgens mij genezen met puur deze "behandeling". Er is altijd een vervolgbehandeling met lessen en training. En het is dit laatste dat werkt, niet de behandeling van de organen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 22:17

hopla schreef:

Hopla, dan nodig ik je persoonlijk uit om een half uurtje bij mij aan de bak rand te staan..
volgens mij rij ik mijn Luna op een hele vriendelijke, zachtaardige manier los, en het werk wat ik met haar doe is nou ook niet bepaald boven haar niveau!
Luun heeft absoluut geen zwakke rug, en zit voor een pony redelijk in elkaar.
Tóch loopt ze dan weer maanden goed, en dan krijgt ze een dip.. een échte dip, een soort van verzuring.. onregelmatig, rillerig....
wat zou jij doen? Zou jij niet alle hulp aanpakken die je aangeboden krijgt?
Ik heb deze osteo via Linda aangeboden gekregen, je weet dat Linda zelf ook niet één van de makkelijkste is met mensen.. Linda laat al haar sportpaarden/fokmerries door hem behandelen.. maar deze osteo weet ook heel goed dat hij bij Linda niet met zulke onzin hoeft aan te komen.. !!
Hij heeft genoeg mensen kennis om te zien wie hij wel door het slik kan halen en wie niet..
en deze keer ben ik gewoon de pineut, en dat vind ik niet erg... maar wel dat mijn pony hier de dupe van wordt... Boos!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:27

Ik ben ook door schade en schande wijs geworden... dat doet iedereen.

Meis, ga op je gevoel af. Je kan dingen lezen en aannemen en wat je er mee doet dat is een keus die je zelf moet maken dat kunnen wij niet voor je doen.

Wat ik al eerder aangaf.. de ene loopt met die weg en de andere met die.. zo zal het altijd gaan in het leven.

Ik liet ook bijna mijn pony er de dupe van worden omdat ik ook niet meer wist wat ik er mee aan moest... tot mijn gevoel zei.. nee niet doen... en dat is de juiste beslissing geweest.

Het is zo jammer dat onze paarden niet kunnen praten dan zouden ze tenminste kunnen aangeven wat er niet goed is... nu moeten we altijd maar raden en gissen en dat maakt het zo moeilijk.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:29

Maar waarom dan niet een osteopaat erbij halen waar geen slechte ervaringen over zijn???
Een echte met hart voor de dieren zeg maar...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 22:31

femmefatale1 schreef:
Maar waarom dan niet een osteopaat erbij halen waar geen slechte ervaringen over zijn???
Een echte met hart voor de dieren zeg maar...

Deze osteo behandelde al jaren mijn paarden, alleen kraken e.d.
altijd goede ervaringen mee gehad..
Ook de eigenaar van het paard wat ik op wedstrijden mee rij, loopt met deze man weg..
dus ik wist niet anders of het was een super goede man.

Ik heb steffi van de laarse er al eens bij gehad, en die is toen ook wel bezig geweest met accupuntuur.. misschien dat ik haar weer eens uit moet nodigen..

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:42

@mexxuna,
Wat ik schreef wat niet persoonlijk bedoeld maar gewoon in zijn algemeenheid.
Er is gewoon een enorm grote groep mensen die zich makkelijk in laten met de verkeerde mensen.
En Luna kan best iets mankeren. Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo is.
Alleen moet je er voor waken dat je niet te veel afglijd naar de mensen in het alternatieve circuit.
Een goede fysiotherapeut of dierenarts kan je in zo'n geval het beste helpen.
En natuurlijk ga je uiteindelijk alles proberen om je paardje gezond te krijgen.
Alleen zijn er 9 van de 10 niet erg betrouwbaar.
Je treft dus heel makkelijk een verkeerde 'genezer'.
Gelukkig beschilk jij wel over een dosis goed verstand. Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 22:45

hopla schreef:
@mexxuna,
Er is gewoon een enorm grote groep mensen die zich makkelijk in laten met de verkeerde mensen.
Alleen moet je er voor waken dat je niet te veel afglijd naar de mensen in het alternatieve circuit.
En natuurlijk ga je uiteindelijk alles proberen om je paardje gezond te krijgen.

Nou je wilt niet weten hoe erg ik teleurgesteld ben in mezelf ... Verdrietig
Ik wil ook niet dat Linda dit weet... want die verklaard me absoluut voor gek.....! Dat ik mezelf weer gek laat maken door anderen enzo... Boos!

Ik wil echt maar 1 ding; en dat is Luna weer lekker aan het lopen krijgen... nu gaat het weer goed.. maar het is gewoon tevroeg om haar met pensioen te laten gaan, en pensioen is voor geen één paard goed....
Rust roest...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:47

Mexxuna schreef:
Deze osteo behandelde al jaren mijn paarden, alleen kraken e.d.
altijd goede ervaringen mee gehad..
Ook de eigenaar van het paard wat ik op wedstrijden mee rij, loopt met deze man weg..
dus ik wist niet anders of het was een super goede man.

Ik heb steffi van de laarse er al eens bij gehad, en die is toen ook wel bezig geweest met accupuntuur.. misschien dat ik haar weer eens uit moet nodigen..

Maar een osteopaat kraakt niet alleen, tenminste Nethanja niet.
Zij kijkt eigenlijk naar het hele plaatje, en de klachten.

A.s zaterdag komt ze bij die van mij in Steenbergen, en voor nog een paard.
Bij die andere weet ik wat er aan de hand is, maar bij die van mij is het echt afwachten..
..geen idee wat er loos is, maar hij is 2 en kan dus ook gewoon groeipijn hebben..

Ik zeg ook niet dat je het moet doen natuurlijk, maar je kan dan wel haar werkwijze zien, en evt dingen vragen...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 22:48

Welke Nathanja is dat, hoe heet ze verder?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:50

@mexxuna,
Je paard neemt het je echt niet kwalijk hoor.
Zolang die maar op tijd zijn natje en droogje krijgt zul je haar niet horen klagen.
Een paard kan nml. niet denken zoals wij mensen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:01

Mexxuna schreef:
Welke Nathanja is dat, hoe heet ze verder?

Nethanja Pruijssers uit Burgh Haamstede..
www.osteonet.nl

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 23:06

hopla schreef:
@mexxuna,

Visdonk kon mij ook niet verder helpen, zo ook p.Jacobs niet...
Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer....
het enige wat ik nog zou kunnen doen is Utrecht... maar dan moet ik dat doen als Luna weer "slecht" is.. want momenteel is ze goed.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:53

Met Utrecht heb ik zelf al een aantal keren hele slechte ervaringen gehad.
Dan kun je beter naar de Bosdreef in Moerbeke-Waas in Belgie afreizen.
Dat is net achter Antwerpen.

Anoniem

Re: Baarmoeder massage bij paard onzin??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 09:58

Carolina ik heb het ook gelezen, gaf ook de link omdat ik idd vind dat er meerdere van dit soort mensen in de paardenbranche zijn gaan werken en idd brood er in zien. Dan is het toch jammer dat Knoppen wel DA is en dan toch hier aan mee doet? Hoe commercieel kan je worden.

Ook weet ik zeker dat er hele goede ruiters en amazones zijn die ook nog eens weten hoe anatomisch een paard in elkaar zit, heel veel problemen door correct rijden kunnen oplossen. Daar hoeft geen fysio of osteo voor te komen.

Laat ik mijn paard als voorbeeld nemen. TS je hoeft niet teleurgesteld in je zelf te zijn hoor, ik heb ook klauwen geld uitgegeven aan dit soort types. Hij had wat en heeft nog wat, dat buiten kijf, dat voel ik. Ga ik morgen zo een paardenspecialist uitnodigen die altijd alles weer beter weet en ziet dat een DA, want ze zitten vol met kritiekverhalen over de DA's en klinieken, dan komt er een heel scala aan behandelingen en dan is alles over, fantastische verhalen allemaal, een emmer geld.....

Maar dat had ik al achter de rug en heb besloten om de zaak eerst eens heel nuchter aan te pakken. Ten eerste de voeten, is al sinds 8 maanden in de run en idd zichtbare verbetering, alles heeft tijd nodig en hij gaat steeds beter lopen, steeds meer door zijn lijf. Sinds 2 weken een compleet nieuw zadel, breder model, meer draagvlak, minder drukpunt, super zachte kussens en het paard knabbelt sinds jaren weer op het bit, een pracht van een schuimrandje met los teugeltje. Gisteren een heel stuk gedraafd in een heel relaxed tempo!! En hij voelde los. De galop doe ik kort buiten want hij doet rare sprongen er tussen door, hij kan nl nu wel zijn rug gebruiken, wordt losser en dat gaat hij uitproberen. Lig er niet graag naast en moet gaan zoeken naar mijn paard. Knipoog

Dus ik heb 2 problemen aangepakt.Nu pas kan ik zien hoe ontzettend belangrijk het is om je paard volledig en niet een beetje maar volledig correct op zijn voeten te hebben staan. Zo niet dan sluipt er in de jaren een addertje in je paard, idd gaan ze vast zitten op plekken door verkrampen en compenseren. Ook was mijn zadel hiervoor niet de juiste voor mijn paard, een goed duur zadel, maar gewoon niet geschikt voor zijn rug. Zadelpassers zijn ook niet allemaal kundig, pas daar mee op.

De 2 boosdoeners weggenomen, mijn paard is al een helft beter dan hij ooit wat, althans de laatste 3 jaar was. Idd pessoa doe ik vaak tussendoor.

Nu met mijn nieuwe zadel voel ik hoe scheef hij eigenlijk is en dat probeer ik onder het rijden rustig te corrigeren, veel buiten rijden en omdat hij zich nu beter kan bewegen onder zijn nieuwe zadel verwacht ik ook dat er veel vanzelf weer goed gaat komen, ook omdat ik regelmatig buitenritten maak, lekker recht toe recht aan in zijn eigen tempo.

TS ik weet zeker als je een heel ervaren ruiter zoekt die jouw paard een paar keer gaat rijden van alles voelt, je wellicht kan zeggen waar wat schort, wellicht voelt dat ze met lopen met het neerzetten van haar voeten net even niet goed gaat, wellicht juist uit de praktijk ergens iets voelt waardoor hij/zij weet dat het zadel ergens een drukpunt heeft waardoor ze niet kan ontspannen. Zij/hij het voor je er uit kan rijden en wellicht jouw er mee kan begeleiden of als je de knelpunten hebt opgelost met jouw losse paard weer aan de slag kan.

Ik persoonlijk vind dat je daar meer aan hebt.

Als ik die 2 punten niet had veranderd en had die osteo voor 1700 euro haar gang laten gaan, had ik volgend jaar weer met hetzelfde gestaan, dan was het tijdelijke verlichting geweest en alles eruit osteo-en had ze niet eens kunnen doen, immers zijn voeten waren nog bagger en het zadel paste alleen optisch goed.