Hij is moe en lusteloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hij is moe en lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:12

marleen_usar schreef:
Ik vind dit walgelijk sorry dat ik het zeg hoor, ik krijg net een rot bericht.Hij heeft op een kale wei gestaan en kreeg daar gewoon voer en hooi,niemand zegt dat hij geen voer kreeg.Woon jij soms naast die kale wei en weet je daar door ook wat hij te eten kreeg? zoals ik al eerder zei kreeg hij 3 dagen 1 plakje hooi, maar lezen blijft moeilijk he?

Marleen ik heb even andere topics gelezen en daar lees ik dat hij 2 handjes slobber voor oude paarden kreeg, vind je het dan gek dat hij dun is geworden? Zelf praat je over een kale wei. Iedereen ga je vragen wat je moet voeren, weet je dat nog niet?

Maar Marleen ik heb genoeg gelezen, het is iets in jouwzelf waardoor jij zo met jouw paardje omgaat, jij hebt hulp nodig en dat meen ik serieus. Ik ben klaar met jouw berichten. Ik ben een hele grote paardenliefhebber en ik vind het in en in zielig wat ik nu allemaal wijzer ben geworden. Je mag over mij temmen, OW heb ik voor jouw paardje over.

Ik hoop dat je je paard gaat verkopen, dat je inziet dat jij die verantwoording niet aan kan...

Dit is niet het eerste topic over je paard, alleen maar zulk soort berichten. Kwel hem niet, doe wat met jezelf zodat je lekker in je vel komt te zitten en gun het ook je paard. Je begint met berichten in april, we zitten nu eind november 8 Maanden verder!!! Boos! Je moet je schamen!!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:15

Ja , mager en lusteloos
vaak word er vergeten om ,net als bij de mens ,te prikken op pyrosplasmose en weet er niemand nog raad.
Ik heb het ook laten doen toen mijn PRE een vorm van vermagering en lusteloosheid had (achteraf kwam het door de stress van zijn manenexceem)
Het is een specifieke test en je moet het ook specifiek aan de dierenarts vragen
In spanje komt het al lang veel voor en hier in Nederland ook steeds vaker

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:16

Hij kreeg op de wei iedere dag hooi en 2 kilo slobber.Ze hebben alles getest en gaan tot donderdag door met testen.De enige klacht is vermoeid en mager.Hij kwam van de wei en toen was hij flink afgevallen maar de hoefsmit zei dat dat voor zijn hoeven erg goed was.Toen hij meer afviel op 2 kilo krachtvoer en 4 palkken hooi heb ik de veearts gebeld en die kon niks vinden.Toen hij later ook sloom werd heb ik weer gebeld, en toen werd gedacht aan een lintworm maar dat bleek het niet te zijn.Het is niet vaag, maar wel waarom hij zo dun is dat is vaag.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:18

Ik zit dit gewoon met een knoop in m'n maag te lezen. Scheve mond

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:18

Citaat:
Ze hebben alles getest en gaan tot donderdag door met testen

Heb je dat al gevraagd dan van die pyrosplasmose test?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:21

gaat wel lekker hier zeg...ik neem aan dat nu het paard op de kliniek staat er goed op hem gepast word en ze uitzoeken wat er mis is.
enige tijd geleden heeft een kennisje van me een topic geopend over haar paard die ook erg mager was..

[MD] weet me geen raad meer... wie helpt?

misschien kun je er tips uithalen?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:49

Zoals ik al zei, smoesje hier smoesje daar Clown
En je verhaal veranderd ook steeds weer, zo voer je 2 handjes sobbeler en dan ineens weer 2 kilo Verward
En als je man al moeilijk doet over een rekening, hoe zal hij dan reageren als hij de kosten ziet die je moet betalen voor de behandeling en stalling op de kliniek ? Vork

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:54

Marleen, ik weet niet of het een antwoord op mijn vraag was, maar volgens mij lees je eroverheen óf wil je ;m niet beantwoorden.
Ik lees hier dat je al vanaf april aan het klooien bent, dat vind ik echt erg voor je beestje.
Schrijf nou eens per periode vanaf april op wat zijn klachten waren, hóeveel eten en wat voor eten hij krijg en hoe lang je dat voerde etc.....

Alles blijft zo ontzettend vbaag

Ingriddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:57

Geen last van de overgang naar de herfst?
Bij ons op stal merk ik toch wel dat de paarden 'last' hebben, reageren, op weersveranderingen.

Paardje532

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:08

marleen_usar schreef:
Hij kreeg op de wei iedere dag hooi en 2 kilo slobber....

... tot die 3 weken dat je niets bracht en de aardige vrouw die je paard verzorgde een noodberoep deed op je jonge bijrijdster om dringend voer voor JOU paard te brengen omdat jij bleef maar niets brengen. Toch?

Je gaf zelf aan in een andere topic dat hij meerdere dagen lang geen ruwvoer heeft gehad omdat jij niet op stal kwam. Alleen "musley". Toch?

Jij vertelde de dierenarts wat jou paard "theoretisch" werd gevoerd, en misschien wat je zou willen dat hij werd gevoerd, maar de realiteit is anders. Toch?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:22

tja,als je je paard niet voert word hij mager,dat is logisch,hoefbevangen wil niet zeggen niet voeren maar anders voeren,zeker veel hooi,het liefst van 2 jaar oud en een vitamine preparaat,met pulp en zemelen.
Als mijn paard met zijn hoofd naar beneden staat bel ik echt de dierenarts,dan is hij gewoon ziek.
Meet ook eens of hij soms koorts heeft,sommige dingen hebben tijd nodig,maar als ik lees dat je al vanaf april bezig bent vind ik erg lang hoor......dat is 8 maanden!hij hoort op de kliniek te staan ben ik bang.....

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:01

mieske schreef:
Zoals ik al zei, smoesje hier smoesje daar Clown
En je verhaal veranderd ook steeds weer, zo voer je 2 handjes sobbeler en dan ineens weer 2 kilo Verward
En als je man al moeilijk doet over een rekening, hoe zal hij dan reageren als hij de kosten ziet die je moet betalen voor de behandeling en stalling op de kliniek ? Vork

Ik heb even snel dit topic gelezen, met veel afschuw!
Snap niet dat iemand zo kan zijn voor zijn/haar paard!
Het viel me inderdaad op dat het verhaal elke veranderd, en dat ze over dingen heen leest en dus geen antwoord geeft op bepaalde vragen!

Vind het heel vaag, en als dit allemaal waar is ben jij je paard niet waard!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:03

ik hoop iedergeval dat ze met de tips iets doet anders heeft het ook niet veel zin er een topic over te beginnen.......

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:16

Mijn paard is ook moe en lusteloos, hij is zo uit de opfok gekomen. Daar komt bij dat mijn paard een spier-probleem heeft, waarvoor binnenkort iemand komt om dit te behandelen..

Hij staat op vlas, maar krijgt elke dag: 2x voordroog-hooi en 3 plakken stro.. 3x daags 1/2 schep brok met extra vitamines, en tussendoor nog een keer 1 schep muesli.. en 1x in de week een flinke schep slobber. Mager is hij nooit geweest, maar hij heeft dit wat hij nu krijgt echt nodig.. Bovendien krijgt hij elke dag ruim voldoende aandacht, een lange poetsbeurt, en spelen met vriendjes..
Mijn paard knap dus zienderogen op, hij wordt fitter, kijkt helderder uit zijn ogen en krijgt meer praatjes..

Maar ik weet werkelijk niet, hoe jouw paardje (of pony) gezond moet worden en blijven als je niet weet wat je voert?? En of je paard pijn heeft..

Hoe zijn ze trouwens achter de straalbeentjes gekomen??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:21

aandacht en knuffelen kan inderdaad ook een hoop doen......

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:46

geerke schreef:

Uit de berichten van andere bokkers maak ik op dat dit paard niet veel meer heeft gehad dan misschien knuffels, daarom is ie ook zo mager !
enne Bokkers die TS persoonijk kennen ,
bel de dierenbescherming en maak foto's van het paard zodat er bewijs is,dan krijgt dit diertje tenminste waar het recht op heeft

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:55

als jullie haar kennen en ze zorgt er niet goed voor kun je beter actie ondernemen voor het te laat is...

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:07

paintedblack schreef:
geerke schreef:

Uit de berichten van andere bokkers maak ik op dat dit paard niet veel meer heeft gehad dan misschien knuffels, daarom is ie ook zo mager !
enne Bokkers die TS persoonijk kennen ,
bel de dierenbescherming en maak foto's van het paard zodat er bewijs is,dan krijgt dit diertje tenminste waar het recht op heeft

Ik snap zo ie zo niet dat als mensen zo'n paard zien, dat ze niet aan de bel trekken.. Ik vind dit echt vreselijk ! Boos!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:10

Dan vraag ik me toch steeds meer af wie die bewuste bokkers dan zijn,als zij weten dat hij geen voer kreeg toen hij op de wei stond waarom grepen ze dan niet in? Voor mij was het 65 km rijden en dat doe je niet iedere dag,en als ik kwam stond er altijd voer.Nu begrijp ik waarom hij zolang over 1 zak voer deed.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:13

Waarom zet je dan je paard 65 km verderop in een wei Verward
Gek he dat je lang doet met een zak voer als je niet elke dag gaat om hem te voeren Rolleyes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:15

Hij mag alleen op een kale wei en na een paar maanden zoeken kwam ik deze tegen.Overal zijn weilanden en daar staat te veel gras,en voor dat je oordeelt hij werd daar 2 keer per dag geveord door iemand.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:17

Althans daar ga ik vanuit, of zijn er hier mensen die weten dat dat niet zo was???????? Jullie denken tenminste alles te weten dus dan weten jullie dat vast ook wel.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:17

2 brokjes per keer ? Rolleyes

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:17

waarom heb je een paard als je er niet kunt of wil voor zorgen,een paard kost nou eenmaal tijd en geld,ik ben zelf z'on 1.5 uur bezig en dan heb ik ze nog bij huis staan en rij niet....
Ga gewoon eens per week ergens op een manege rijden ,is ook leuk,en veel minder verantwoordelijkheid.....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:19

Ik kan er wel voor zorgen , maar als hij in een wei 65 km verder staat ga ik er niet iedere dag heen.Leuk te horen dat sommige van jullie dat wel zouden doen of daar tijd voor zouden hebben.