hoi, heb je al iets gehoord? je moet gewoon bellen naar de kliniek. misschien hebben ze het erg druk en stellen het telefoontje aan jou uit daardoor. succes!
Leef met je mee: zit de hele dag te kijken of er al wat meer bekent is! Je kunt gewoon bellen hoe het is gegaan hoor! Of langs gaan op de uren dat je langs kan komen bij de kliniek!
Ik heb even gebeld alleen de DA was zelf niet aanwezig, dus ze kon me alleen zeggen wat ze hadden gedaan en nog geen uitslagen.
Ze hebben met een camera in zijn longen gekeken, met een echo zijn nieren bekeken. Bloed onderzoek gedaan en urine onderzoek, daarvan komt morgen de uitslag binnen. ze zijn een uur met em bezig geweest en hebben em helemaal binnenste buiten gekeerd zeg maar. Aan de hand van de uitslagen die ze morgen krijgen bepalen ze of hij nog in de kliniek moet blijven of naar huis mag voor verdere behandeling. Ook zullen ze zijn lever nog onderzoeken. vanavond rond 21.00 kan ik de DA zelf even bellen wat zijn bevindingen tot nu toe zijn..
Wel fijn dat ze hem inderdaad binnenstebuiten keren! Spannend om nu nog even te moeten wachten! Hopelijk komt er wat uit en kunnen jullie aan zijn herstel beginnen!!!! Succes met het wachten tot 21u!!
Ben ik weer... Net even gebeld, alleen hij had liever dat ik morgenochtend tussen half 9 en 9 ff belde tijdens spreekuur, dan zou hij alles even goed uitleggen.
Klein beetje verteld wat hij gedaan heeft:
Paard opgevoeld in buikgedeelte Echo voor nieren en mild gehad Bloedonderzoek Met camera'tje in de longen gekeken.
hierbij niks afwijkends kunnen vinden. maar ik moest morgenochtend maar bellen dan zou hij alles wat hij weet vertellen. Pas als hij bloedonderzoek binnenheeft kan hij meer lijnen trekken in wat hij heeft en evt hoe te behandelen.
Ik heb nog nagevraagd of hij ook aan grass sickness heeft gedacht. Dat sloot hij wel uit maar hij noemde een vergelijkbare ziekte.. geen emnd, maar iets anders, maar daar zouden we het morgenochtend over hebben.
Dus nog maar afwachten weer! Hij heeft iig wel een idee wat het is, maar dat hoor ik morgen uitvoerig.
oke dan! wel beetje iri voor je als eigenaar denk ik, dat hij misschien wel meer weet, maar pas morgen tijdens gezette uren erover wil uitwijden.. was de situatie verder stabiel gebleven? ivm dat hij gister ook nog eens opgezette ogen kreeg enzo..
Ja verder is zijn toestand niet verslechterd. Hij had gister wat last van ontstopping, maar dat heeft ie er zelf uitgemest. Hij krijgt ook nog geen medicatie verder tot de DA zeker weet wat hij moet behandelen. Ze houden hem goed in de gaten, maar hij doet het goed verder, hij staat lekker rustig en eet/drinkt wel goed.
ben benieuwd!! opzich snap ik da wel, dat hij de bloeduitslagen erbij wil hebben, voor het geval die wat anders uitwijzen dat dat hij aan je verteld. Hij wil dan eerst zelf de zekerheid hebben. Maar jeee, wat lijkt me dit vervelend voor jou! nog langer wachten! gelukkig is hij wel stabiel
Ik heb net het hele topic doorgelezen. Lastig dat je nu weer tot morgen moet wachten, maar gelukkig staat hij daar in goede handen.... Veel sterkte toegewenst!!
Hoi Ans, allereerst heel veel sterkte!! Ik snap jou dierenarts echt niet ..als dit paard er echt zo slecht aan toe is zou hij er ook gelijk alles aan moeten doen om uit te zoeken wat het paard mankeert!En natuurlijk vind ik het zeker ook zijn plicht om jou op te hoogte te houden over de gang van zaken en jou niet onnodig laten wachten op uitslagen. Mijn dierenarts Gert-jan den Heijer heeft alstijd tijd voor je en zorgt er altijd voor dat je met een gerust hard de nacht door kan. Hij is ook altijd bereikbaar om te vertellen wat de vorderingen zijn van het paard om jou daar gerust mee te stelllen.Neem eens een kijkje op de website!! Ik hoop echt dat alles goed komt met je paardje, heb vertrouwen! En zet de dierenarts aan het werk het gaat wel om jouw maatje!!Sterkte en succes Groetjes Monica