blijven hangen in gedateerde methodes.Je moet voor de leut,maar eens foto's laten maken hoe het hoefbeen nu in de hoef ligt,t.o.v van de stand van de voet.Het is geen hogere wiskunde,om te kunnen zien dat dit niet ten goede van het paard komt.Veel beter was het breakover ijzer van de Nassau's
geweest,hetzelfde positieve effect, zonder de nadelen.
Hopelijk een optie voor de volgende beslagronde,daar zonder ijzers schijnbaar geen optie is voor jou.
Wat betreft AdB,waarom krijgen deze mensen zo'n navolging als de methode niet op zijn minst voor een aantal paarden werkt.
Ik denk omdat veeartsen het paard onvoldoende kunnen onderzoeken om het achterliggende probleem te herkennen.
Dit zegt niets over de kunde van veeartsen,maar meer over het feit dat ze een kreupel paard aangeboden krijgen,een vaak vage symptoom omschrijving,(natuurlijk rijd niemand zijn paard scheef,
duhuh!)en worden alleen de symptomen bestreden.
Ik weet helaas uit ruim 30 jaar ervaring hoe vaak ze er hierdoor naast zitten. En de klachten onverkort terugkeren...
Ik ben persoonlijk meer van het eerst oplossen van mogelijke oorzaken van de symptomen dwz het pogen op te sporen hiervan,fysio/osteopaat/hoefsmid omdat het vakgebied van deze mensen
delen van het paard behandeld waartoe de opleiding v/d dierenarts niet reikt,uitzonderingen daargelaten.En ja, ik heb heel veel paarden die in het reguliere circuit niet geholpen konden worden hier veel baat bij zien hebben.
Veel artsen gaan hier niet in mee omdat beroepstrots ze hier van weerhoud.
De progessieveren onder hen zien de voordelen echter wel.En maken er in toenemende mate gebruik van.Er zit in Friesland zo'n dierenarts,ene Rodinde
die het hele pakket aanbied,0654312822 is haar nummer, en ze verricht wondertjes!
Wat je er mee doet moet je zelf weten,vind persoonlijk dat je mensen vaak onbeschoft bejegend die dingen aandragen die in jou visie niet nuttig zijn.
Ik weet eigenlijk ook niet zo goed waarom ik nog op dit topic reageer,waarschijnlijk uit liefde voor het paard.
Iemand die in dit stadium van een zeer eenvoudig op te lossen probleem,al
info inwint over zenuwsnedes is in mijn optiek
laat ook maar...