Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ravel schreef:
Als dat zo is, waarom heeft dan 1 paard bij mij eczeem en niet alle 3? Ze worden alle 3 onder dezelfde omstandigheden gehouden.
Als het antwoord echt zo simpel was dan had er m.i. al lang een oplossing voor het probleem geweest.
Wind schreef:Over IgE heeft hij het zeker weten niet gehad. Dat had ik absoluut onthouden. Hij praatte voornamelijk over resorcine-gehalten.
En als hij het nou voedingssupplement noemt in plaats van geneesmiddel, mag hij het dan wel op mensen testen?
Na het lezen van jouw reactie gaat bij mij het metertje toch steeds verder richting kwakzalver.
Wind schreef:Over IgE heeft hij het zeker weten niet gehad. Dat had ik absoluut onthouden. Hij praatte voornamelijk over resorcine-gehalten.
En als hij het nou voedingssupplement noemt in plaats van geneesmiddel, mag hij het dan wel op mensen testen?
Na het lezen van jouw reactie gaat bij mij het metertje toch steeds verder richting kwakzalver.
trisca schreef:Zijn er ook mensen waarbij bij het paard zomereczeem is geconstateerd voor het 2e levensjaar?
De verklaring in de literatuur is namelijk dat er geen IgE gemaakt kan worden voor het 2e levensjaar en dat daardoor dan pas zomereczeem kan ontstaan. Ik heb zo mijn eigen theorietje, maar dan moet dit wel kloppen![]()
Siggy schreef:
----- Original Message -----
From: Sigrid Dijkhuizen
To: ****
Sent: Monday, January 03, 2005 11:15 AM
Subject: meer info Eczit
Geachte heer Taal,
Waarom gebruikt u een laboratorium in Belgie ? WAAROM WOONT U IN NEDERLAND//?? OMDAT DIE SAMEN WERKT MET DE UNIVERSITEIT IN LEUVEN EN KASSEL BRD, WAAR IK AFSTUDEER. VERDER DE NEDERLANDSE UNIVERSITEIT o.a. WUR WAGENINGEN<WAREN BEZIG MET SUBSIDIES AAN TE VRAGEN VOOR HET STOMPZINNIGE MUGGEN ONDERZOEK.TN IK MET HET HET WETENSCHAPPELIJK BEWIJS HIERVOOR KWAM DAT HET NIET KON.. VERKEERD MOMENT DUS. MINISTER VEERMAN SPRAK HIER LATER ZIJN VERWONDERING OVER UIT> NEDERLANDSE UNIVERSITEITEN BEPERKEN ZICH TOT PUBLICATIE STUDIES EN GEEN WETENSCHAPPELIJK PRAKTIJK KLINISCH ONDERZOEK. NEDERLAND LOOPT WAT DAT BETREFT ACHTER DE FEITEN AAN.UTRECHT<HEEFT ZIJN GOEDE NAAM ALLANG VERLOREN IN DE WERELD EN BETEKEND NIETS MEER WAT BETREFT KWALITEIT!!!!.
Ik hoop dat u mijn vragen kunt beantwoorden. U zult vast begrijpen dat ik graag mijn paardje met (nog vrij lichte) zomerexzeem wil helpen,
maar niet zomaar van alles wil toedienen, zonder dat ik weet wat ik haar geef. Ik zal uw antwoorden dan ook zeker bespreken met
mijn dierenarts. MOET U ABSOLUUT DOEN. VERTEL HEM DAN OOK MAAR DAT MIJN ADVISUERS PROF T>BAARS en PROF DR HC DR F NEMETH ZIJN. IK BEN GEEN JOMANDA
MET VRIENDELIJKE GROET LEEN TAAL>
Met vriendelijke groeten,
Sigrid Dijkhuizen
ellepel schreef::D
wat een vaktermen en een hoop leters zeg!!
whehehe snap al bijna niet meer waar het om gaat.![]()
wat ik ervan begrijp van de laatste posten is dat dieren met eczeem verhoogde waardes hebben die een allergie aantonen...
zou het kunnen...........
dat die dieren allergisch zijn voor een grassoort?
ik weet niet hoor, maar vroeger had je bijna geen eczeem paarden of in elk geval meer dan de helft minder dan nu, en er zijn tegenwoordig zoveel grassoorten bij gekomen die zo'n beetje iedereen in de wei heeft staan dat ze daar allergisch voor zijn?
alle eczeem dieren eten namelijk wel gras, ( en anders in gedroogde vorm---hooi/kuil)je zou haast gaan moeten proberen om dat uit te zoeken, bepaalde soorten weglaten ofzo..
weetnie hoor, zomaar een theorietje van mij![]()
Wind schreef:Welke link moet je hebben Trisca? Ik kan vrijwel overal bij, ook als het niet werkt. Ben assistent webmaster geweest voor de RUG en heb mijn rechten nog.