Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Romeotje schreef:Mij haf heeft ook zomereczeem en ik had verleden jaar een middeltje wat super werkte, ik verkreeg het via een DA in Den Bosch geloof ik. het is een fles van een liter voor 45 euro ofzow, en je kunt er erg lang mee doen en het werkt echt super goed! mijn verzorgster en ik zijn het op een gegeven moment (werd betaald door iemand anders) ook op 2 manege pony's gaan gebruiken, deze 2 hadden echt heel erg eczeem en idd ook tot grote bloedende wonden aan toe schuren, en binnen 2 weken zag je al heel groot verschil en na een maand waren de wonden weg en schuurden ze niet meer. ik zal voor de liefhebbers eens uitzoeken welke DA het ookalweer was en hoe het spul ookal weer heette. het werkt namelijk echt supergoed en met die fles van een liter kun je echt de zomer doorkomen.
irmaz schreef:Ik heb goede ervaringen met notenmelk van het kruidvat, de notenolie daarin werkt ook nog als ongediertje afweer. Je kunt er tegen de muggen ook nog een flesje citronella-olie (ook kruidvat) doormengen, wel uitkijken met de ogen van je paard.
Met knoflook heb ik ook hele goede ervaringen mijn stalgenootje had de hele winter trouw knoflook gevoerd in de veronderstelling dat dat tegen de dazen zou werken, niet dus, de eerste beste keer dat wij 'szomers samen buiten gingen rijden zat zijn paard onder de dazen en was mijn paard voor het eerst in zijn leven eens daasvrij, terwijl hij normaal zwijmelsterk No 9 op lijkt te hebben voor dazen
Tegen jeuk van muggenbulten werkt met water verdunde azijn erg goed.
simongek schreef:Ook merk ik wel verschil na het overstappen van de luzerne en de meusli van hartog naar voer van Havens. Hij krijgt nu alleen nog granenmix, elektrolyten voer en hooi.
irmaz schreef:simongek schreef:Ook merk ik wel verschil na het overstappen van de luzerne en de meusli van hartog naar voer van Havens. Hij krijgt nu alleen nog granenmix, elektrolyten voer en hooi.
Wat was precies het verschil? Ik heb de switch andersom gedaan (Havens --> Hartog) en dat werkte bij mijn paarden erg goed.
Josefien schreef:Ik heb gebeld: het is een niet natuurlijk middel (dat wil ik natuurlijk altijd even weten ) en het kost 42 euro een HALVE liter en is het is een samenstelling die de dierenarts zelf maakt. Heet gewoon Lotion en is daar verkrijgbaar.
Romeotje schreef:kee dan
twente - best, das nogal een eindje
misschien kun je via haar vragen hoe het heet, zoals ik net al zei, ik heb op het moment niet echt makkelijk om te kijken hoe het heet
Ilsel schreef:
Ik denk dat er veel verschillen zijn bij paarden onderling, zoals vaak bij allergieën. Vaak is het toch zoeken naar een geschikt middel voor jou paard.
Groetjes, Ilse
vrijdag schreef:Hoi allemaal,
Ik lees net over lidocaine (de zalf) dat dit ook goed is tegen de jeuk, ik weet alleen niet hoe lang je dit kunt gebruiken.
Dit kun je natuurlijk even na vragen bij de veearts of denk ik ook huisarts.