Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
farrier schreef:kinke, waarom heb jij je paard in een wei. haal de omheining weg. da's toch veel natuurlijker?
farrier schreef:weet ik russel, maar weet kinke dat ook?
silvana schreef:Ik vind juist het onderschrift een heel wijze.
Als we alles heel natuurlijk willen moeten we van onze paarden afblijven .
Helaas lenen onze landen zich daar niet voor.
ik heb een vriendin met een wilde kudde in het zuiden van Spanje en dat is ook altijd niet prettig voor de dieren hoor.Breekt er één zijn been als hij van een rotswand af dondert.Ligt hij daar ook maar.Haar man is dan zo dapper om ze dood te durven schieten.
Ik heb het met haar over natuurlijk bekappen gehad. hun kappen dus eigenlijk praktisch niet dat doet de natuur daar zelf.Maar ze zegt ook je kan onze manier van rijden en leven niet vergelijk met nederland of belgie de omstandigheden zijn heel anders.hun doen daar wel lange ritten met hun paard maar zonder zadel en met paarden die zonder omheining leven.
Wat ze wel doen en daarbij ook ingrijpen in het natuurlijk leven is de paarden bij voeren.Ze gaan op een heuveltop staan fluiten en roepen en uit het niets komt de kudde aan, prachtig om te zien.
maar nu begin ik af te dwalen. sorry
farrier schreef:smeden slaan geen ijzer onder een hoefbevangen paard. zeker niet in de acute en chronische fase.
cornelie schreef:farrier schreef:smeden slaan geen ijzer onder een hoefbevangen paard. zeker niet in de acute en chronische fase.
Toen ik een paar jaar geleden mijn acuut hoefbevangen paard naar de kliniek in emmeloord bracht zijn er ijzers ondergeslagen.
farrier schreef:@cornelie nee hoor, het is inert. trouwens het slijt, en in nederland mag je geen giftige stoffen in het milieu brengen. in principe slijt het eraf, maar als je het zelf wilt verwijderen kun je het eraf snijden, knippen of vijlen.
jackie schreef:was even op de vettec site, en wat zie ik daar bij de foal extension: lage verzenen.................
Sugarmiss schreef:jackie schreef:was even op de vettec site, en wat zie ik daar bij de foal extension: lage verzenen.................
Ik vrees dat Farrier de point mist
farrier schreef:en kinke ff off topic. alleen in de wei kun je ook niet voor ieder paard stellen. Mijn wedstrijdpaard zou het niet overleven. teveel bloed zie je. ze wil trouwens ook niet. een uurtje buiten accepteert ze wel, daarna bleert ze de hele buurt bij elkaar.