Laag rode bloedcel gehalte... ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re: Laag rode bloedcel gehalte... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:52

Wat een ellendige zoektocht ook zo.
Je tast echt volledig in het duister dus vind dan maar eens uit wat je nu het beste kunt geven of doen of laten om haar zich weer beter te laten voelen.

Ik denk dat het sowieso verstandig is haar een middel te geven dat het lichaam reinigt van de chemische dingen die ze heeft gehad.
Iets homeopatisch misschien of Crab Apple van Bach Bloesem b.v.
Just my 2 cents.

Toch erg fijn te lezen dat de koorts nog steeds weg is. Ik zou helemaal gek worden als één van mijn paarden zoiets overkwam en je wist niet waar het weg kwam of wat je eraan moest doen.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:58

Hoi ,,, snik...

Wij hebben op het moment ook een zieke merrie staan , haar bloed is ook niet goed.De rode bloedcellen worden niet meer aangemaakt. Ze heeft ook nog een veulen op dit moment!!
De DA weet niet goed raad met haar, omdat we haar niet mogen vervoeren!!

pff Huilen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:54

Ach Utjelover, wat vreselijk zeg.
Kunnen ze bij haar ook niets vinden?
Heeft ze ook koorts net als Dot?

Veel sterkte.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:15

Ach gut Ja Francis, het zal best wel even duren voordat ze weer op stoom is; ga jezelf maar na als je een flinke koortsperiode hebt gehad - dan voel je je ook wel een tijdje als een oude, verfrommelde krant! Dat ze nog niet zoveel eet is niet zo erg - ken je het engelse spreekwoord niet:
Feed a cold, starve a fever..? ( Oftewel bij verkoudheid goed eten- vitamientjes en zo - en bij koorts 'vasten' maar wel veel drinken)

Het zal even tijd nodig hebben - geduld! Met het supplement werk je al aan het herstel van de darmflora - da's wel nodig na al die AB.

Gaat je DA het bloed nog eens verder bekijken?

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:48

Hoe is het nu met haar, Francis, nog altijd koorts- vrij??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:23

Ik zag haar vandaag in het weitje staan, ik hoop dat het betekent dat het beter gaat?? *duim*

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 00:18

Jaaaaaaaaaaa Francis, hoe gaat het nu met Dot??? Aan Cer haar reactie te zien aardig goed Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:34

Ben ook wel benieuwd! Al gaan we natuurlijk uit van "geen bericht is goed bericht"!!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:57

Francis ligt denk ik in katzwijm bij het weiland van Dot te genieten hoe goed het nu met haar gaat. Toch zou ik het ook graag van haar horen.
Francis waar zit je?

(waarom kan ik geen smilies toevoegen?)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 13:18

Oh sorry, ben even twee dagen weinig op internet geweest... was hier zo'n enórme bénde in huis enzo door al dat gedoe met Dot...
Dot is nog steeds koortsvrij. Ik vond haar de afgelopen week nog slecht eten, heb haar Synbiozyme gegeven door het te mengen met en lepel appelmoes en met een oude Quadrisolspuit direct in d'r mond te spuiten. Ze at enórm veel zand en hele happen zaagsel, dus ik ging er van uit dat ze vreselijk last van d'r maag had (lege maag > maagzuur > maagzweer...). Dierenarts heeft helaas m'n telefoontje nog niet beantwoord over wat nu verder te doen, ik neem aan dat hij er ook van uit gaat dat ze nu vanzelf op gaat knappen, ik zou alleen nog graag iets doen voor die nieren/lever/milt. Vanaf gisteren begon ze weer iets meer 'met graagte' te eten en eet ze weer zo'n beetje haar normale hoeveelheid voer. Nog niet helemaal in 1 keer d'r bak leeg, maar als ik kom om te voeren is d'r bak wel leeg. Sinds gisteravond kan ik de Synbiozyme ook gewoon over het voer doen en eet ze het op (dat was dus eerder nog rede om het voer te laten staan, terwijl het geen vies spul is ofzo, ze heeft het al eens eerder gehad). Dat spul lijkt dus z'n werk inmiddels te gaan doen.
Ze graast nog steeds bijna niet, staat veel in het hoekje op het zand waar ze de andere twee kan zien. (Cer, ik denk dat jij Lucky hebt gezien, Dot staat achter en kun je alleen zien als je precies langs die grote caravan kijkt en dan moet ze ook net in dat hoekje staan... Lucky staat samen met Wakkie in de voorpaddock).
Morgen wil ik zien dat ik nog ergens prikpalen kan lenen (heb er zelf te weinig, dus wie me hier in de buurt kan helpen aan een paar prikpalen, graag!) om het achterstuk in de lengte doormidden te doen. Normaal kan ik dat in de breedte doormidden doen, heb ik een klein grasweitje en een zandpaddock, nu wil ik het in de lengte doormidden doen, zodat Lucky en Wakkie een strook met half zand, half gras hebben, en Dot ook, die dan het stuk krijgt waar ze ook zelf de stal in en uit kan (heb maar 1 stal). Op die manier staan ze naast elkaar, zodat Dot iets meer gezelschap heeft en hopelijk ook meer gaat grazen. Bij elkaar zetten wil ik niet, Lucky is redelijk dominant en ze kennen elkaar nog niet. Dot kan zo'n strijd om leiderschap nog lang niet aan. Daarnaast eet Dot d'r eten nog niet in 1 keer op en zouden die andere twee dus Dot's eten constant opeten...
Hopelijk verkoop ik Lucky snel, zodat Wakkie gewoon lekker bij Dot in kan, dat zou beter zijn.
Bedankt voor jullie interesse... we gaan de goede kant op, maar er is nog een lange weg te gaan voor ze weer in d'r oude conditie is...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:23

Francis schreef:
(Cer, ik denk dat jij Lucky hebt gezien, Dot staat achter en kun je alleen zien als je precies langs die grote caravan kijkt en dan moet ze ook net in dat hoekje staan... Lucky staat samen met Wakkie in de voorpaddock).

Oh sorry!! Bloos! Ja ze staan best wel achter die heg verscholen, en ik hoopte een glimp van Dot op te vangen, maar om nu uitgebreid stil te gaan staan is ook weer zo wat....Ik zag een kleintje en een bonte, dus ik dacht "YES"....

Wel fijn om te horen dat het beter lijkt te gaan, iig die rotkoorts omlaag! Het hoeft niet snel te gaan, als ze maar helemaal beter wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:54

Blij te horen dat ze nog steeds koortsvrij is! En ach...ze wordt in elk geval wel weer de oude...al duurt t even! Gelukkig is die rot periode nu (bijna) achter jullie en kunnen jullie weer opbouwen!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:34

Ben blij dat het toch de goede kant weer op gaat. Zal nog wel even duren maar alle goede dingen komen langzaam.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:31

Ben ook geschrokken toen ik het las en ben blij dat het al iets beter gaat heel veel sterkte er mee

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:24

We zijn inmiddels al heel wat dagen verder....gaat het nog steeds goed met Dot????