tumor in hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: tumor in hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:38

Ik ben ook wel benieuwd hoe zo'n onderzoek nou in zijn werk gaat.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:25

ah bah! echt slecht nieuws..
hopelijk redt de merrie het nog even...
sterkte hiermee!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:15

Saga, hoe is het nu met de merrie? Houdt ze het vol? Ben wel benieuwd hoe het er nu mee gaat.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:46

Dat vindt ik een goeie vraag paars ik ben ook wel benieuwd hoe het nou met die merrie gaat

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:59

En nu maar duimen dat Saga's reactie deze keer niet zo lang op zich laat wachten......

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:51

Hoi saga,
Ik wil nog even zeggen dat jullie heus de goede beslissingen hebben genomen!
Wat goed dat het een natuurlijke geboorte was Gefeliciteerd! Ik hoop dat de merrie het nog een poosje vol houdt. En als het echt niet meer gaat weet ik zeker dat jullie weer de juiste beslissingen nemen!
Succes!
Groeten Sandra

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 14:56

Sorry voor late bericht geving. Maar het gaat nog steeds goed de merrie heeft geen bloedingen meer gehad maar ja we blijve haar natuurlijk in de gate houden. En ze loopt nu met al onze andere paarden rustig in de wei.

Heirbij ook een leuke foto van het veulentje (haar naar is Ammaretto omdat de naam van de moeder ook een drankmerk is)

[/img]http://pic18.picturetrail.com/VOL881/3980389/8252865/110297864.jpg[img]

Het is wel een beetje een vage foto maar al me andere foto's zijn mislukt
Maar zoals jullie zijn is het veulentje kei gezond toen was ze pas paar dage oud en hadde we haar net een halstertje om gedaan haha vandaar dat ze ook stijgert. Maar over het algemeen is het toch wel een heel vrolijk gek veulentje haha en ze is echt super lief!!

Hopelijk heb ik jullie nu weer een beetje op de hoogte gebracht en nogmaals sorry voor de late reactie. Maar ja de merrie loopt er nu ook best gezond bij (ookal word ze wat magerder maar ze heeft nu genoeg te eten) dus ik heb niet eens meer aan dit topic gedacht en we zijn natuurlijk heeeeeeellll erg blij met het veulentje

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:50

Afbeelding

Je had de img's verkeerd om
Wat heeft het veulie nou om de hals hangen?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:40

oeps, dat lijkt idd op een "iets" te groot halster....kan ie lelijk in vast komen te zitten zoals nu al bijna zo lijkt. Hij kan zijn neusbeen breken...of erger....
Gelukkig gaat het verder goed met moeder en kind!!! Super is dat!! Maar wel ff een passend halster kopen want dit is best erg gevaarlijk!

kasper_catje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:38

bij ons op de manege was er een manege paar dat paard had ook een tumor in haar hoofd!!maar er kwam geen bloed uit dr neus:S:Smaar ze viel alsmaar om..wij dacht ze is al oud ze is versleten en de dieren arts dacht dat ook.maar op het laast was ze afgemaakt en bleek dat ze een tumor in haar hoofd had. we hadden dit echt niet verwacht.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:47

Wat super zeg dat het goed gaat saga.
Ik hoop dat het zo blijft.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:39

fijn dat het zo goed gaat!!
hopelijk blijft het zo zeg!!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 09:26

Even over dat halster..... Het veulentje was toen 2 dage oud dus toen zat het halstertje nog een beetje los (en t was al t kleinste halstertje wat we konden krijgen want ik ben het speciaal gaan kopen voor haar.) Na een paar dage is zo een veule al zo hard gegroeit dat het gewoon past..... en we lette echt wel op hoor als ze een halstertje om heeft.
(sorry dat ik nu een beetje fel reageer maar vin t beetje banketstaaf als iemand meteen zo iets gaat zeggen .... kijk wij weten zelf ook wel hoe het zit met halsters enzo als een heel jong veulentje stijgert zakt het halstertje gewoon wat naar achter. Maar voor de rest zat het goed. We kunne nog wel een kleiner halster om doen met het gevolg dat het strak zit en binne 2 dage in gegroeit zit (geloof me dat gaat echt super snel). Halsters zijn gewoon moeilijk bij veulens maar er is er nog geen een die bij ons er echt probleme mee heeft gehad)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:00

saga schreef:
kijk wij weten zelf ook wel hoe het zit met halsters enzo als een heel jong veulentje stijgert zakt het halstertje gewoon wat naar achter. Maar voor de rest zat het goed.

Er zijn hier genoeg mensen die veulens hebben (gehad) hoor Saga, en een goed passend halster is voor zo'n klein ding heel belangrijk. En daar is niet moeilijk aan te komen, want die dingen zijn voor een habbekrats te koop.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:29

Oei, excuus Saga, ik vroeg mij alleen af wat het precies was wat ik op de foto zag, ik kon het niet goed zien namelijk.
Verder ga ik geheel met paars mee in deze, ik heb hier genoeg halsters liggen, gedragen door een Welsh A veulentje, je weet misschien wel hoe klein dat is? Maar goed, die halstertjes zijn overal te krijgen hoor, verder hou ik mijn mond wel weer.....

GwoonMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:41

Net dit hele topic met spanning gelezen, ben blij dat het nu goed gaat met het veulen! Jammer om te horen dat de merrie toch een tumor heeft Nog heel veel plezier van je veulentje en sterkte!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 08:54

Kijk weet je wat het is Iedereen denkt hier alles te weten van paarden enzo. En iedereen moet het beter weten en ze hoeven maar iets verkeerds te zien en jullie vallen meteen aan. Dat vind ik gewoon niet normaal kijk jullie hebben al eerder gemene opmerkinge gehad hier op het forum waardoor het zowat zou lijken dat ik een dierebeul was. Nou sorry dat pik ik gewoon niet als mensen van die banketstaaf dinge gaan zeggen klaar! Ik ben het gewoon beu dat iedereen het beter moet weten enzo en meteen in de aanval gaan. Er is nog nooit wat gebeurd met halstertjes bij ons dus wss is t niet gevaarlijk zoals het bij ons er aan toe gaat. (we hebben al een 20 tal veulens gehad dus)

Maar goed ik reageer nu gewoon helemaal niet meer hier want ik heb gewoon geen zin dat het weer het zelfde gaat als eerder al hetgeval was in dit topic.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:04

Ik weet dat iedereen het goed bedoeld.
Maar ikdnek dat TS het beste met haar paardje voor heeft.
Misschien kunnen we wat netter (beleeft reageren)
Als iemand heel hart tegen mij gaat schreeuwen doe ik ook het tegenovergestelde.
Als iemand beleefd mij advies geeft (opbouwende kritiek dus geen afkrakende kritiek)
Neem ik het goed tot me op en denk ik er serieus over na.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:54

Zo bot komt de reactie van paars bij mij nu ook weer niet over. Is meer bedoeld als advies lijkt me.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:07

ik heb het ook niet over Paarsa.
Maar over het algemeen.
Hoe dit topic loopt.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:19

Is ook zo. Sommige reacties zijn best scherp. Maar ik weet zeker dat iedereen het beste voor heeft met het paard van Saga en de meesten toch goedbedoelde reacties geven, hoewel dat soms idd betweterig over kan komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:35

dat bedoel ik.
Ze bedoelen allemaal vast alles goed.
Alleen komt het soms erg hart aan en kan me voorstellen als alles wat beleefder werd verteld en alle adviesen wat meer opbouwend geplaatst waren dat het een heel ander topic was geworden.

Rubb0e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:38

Mag ik vragen hoe de DA (telefonisch of niet) zo zeker deze diagnose kan stellen?? Bij ons staat er ook een paard die ongeveer de zelfde symtonen had (verschrikkelijke bloedneuzen /niet op willen staan /gewoon omvallen) na veel onderzoeken bleek dat hij "gewoon" grote poliepen in zijn neus en voorhoofdsholtes te hebben.......

Ik vind dat je dit eens moet informeren bij je dierenarts !! ookal zeggen ze dat het een tumor is, Ik vind het niet kloppen dit verhaal, Ik denk echt bij mezelf als ze nou gaat bevallen maakt ze zichzelf miss nog wel drukker dan dat ze in een trailer staat !!! Denk je ook niet ? Dan zal haar bloed ook meer opraken en heeft ze bloed nodig ? en dan wat wil je dan doen . . Dan kan je niks doen en gaat de merrie waarschijnlijk dood!! En het veulen dan ??

N0uja Groetjes Ruby ik wens je paard veel sterkte en geen pijn, En hoop dat het veulen in leven blijft en goed geboren zal worden.

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:57

Rubb0e schreef:
Mag ik vragen hoe de DA (telefonisch of niet) zo zeker deze diagnose kan stellen?? Bij ons staat er ook een paard die ongeveer de zelfde symtonen had (verschrikkelijke bloedneuzen /niet op willen staan /gewoon omvallen) na veel onderzoeken bleek dat hij "gewoon" grote poliepen in zijn neus en voorhoofdsholtes te hebben.......

Ik vind dat je dit eens moet informeren bij je dierenarts !! ookal zeggen ze dat het een tumor is, Ik vind het niet kloppen dit verhaal, Ik denk echt bij mezelf als ze nou gaat bevallen maakt ze zichzelf miss nog wel drukker dan dat ze in een trailer staat !!! Denk je ook niet ? Dan zal haar bloed ook meer opraken en heeft ze bloed nodig ? en dan wat wil je dan doen . . Dan kan je niks doen en gaat de merrie waarschijnlijk dood!! En het veulen dan ??

N0uja Groetjes Ruby ik wens je paard veel sterkte en geen pijn, En hoop dat het veulen in leven blijft en goed geboren zal worden.

lees eerst het topic eens door voor je reageert. het veulen is allang geboren en moeder en kind zijn in goede gezondheid.
zolang het goed gaat denk ik niet dat er een definitieve diagnose zal gesteld worden.
het lijkt me persoonlijk ook erg sterk dat het paard een hersentumor zou hebben, maar daar is al eerder discussie over geweest.

Rubb0e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:12

Oooohw GELUKKIG dat het veulen leeft en de moeder ook nog !! Heb ik net helemaal niet gezien !!

Nouja ben heel erg blij voor je Groetjes Ruby