viefdepief schreef:Nou als Sams mok door de zinkzalf ook niet echt snel helemaal over gaat, kan ik missschien ook nog wel aan deze shampoo!!
Ik hoop voor je dat hij er toch snel vanaf is. Mocht je de shampoo willen halen, die van is van het merk Leovet "Theeboomshampoo", maar er zijn natuurlijk ook andere merken van teatree...
QuijoSavan schreef:Aangezien dit centraal topic is:
De mok van mijn beestje is zo goed als weg, geen kortsen meer en haren al bijna terug, maar zodra ik stop met 1xp/d mokzalf heeft ze weer ineens paar korsten...
Wat nu? eeuwig smeren is natuurlijk geen optie!
Nee eeuwig smeren is idd geen optie. Wel fijn dat het nu zo goed als weg is, maar ow wat lastig dat het zo snel terug komt! Echt hardnekkig...
Misschien zou je eens kunnen kijken of je iets met de voeding kunt doen. Ik probeer de weerstand te verhogen met Echinaefors druppels door het voer, 1x p/dag 20 druppels ongeveer.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee dat het bijna weg is. Ben nog volop in de strijd om het weg te krijgen. Maar ik denk dat de shampoo die ik gebruik geen schade kan veroorzaken op de lange termijn. Misschien zou dat iets voor je zijn?
Of misschien rustig de mokzalf afbouwen en eerst om de dag smeren en dan telkens een extra dag er tussen, tot dat je op 1x p/w preventief zit ofzo...
Het zijn maar suggesties, misschien kun je er wat mee.
Ik hoop iig dat het toch een keer wegblijft bij je paardebeest.
Succes ermee en hou ons op de hoogte!
Iemand anders nog ideeen voor QuijoSavan?