Doorgezakte rug bij 3-jarige hengst

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:41

ik heb eventueel ook plaats voor hem met weidegenootjes...

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:44

Ik ben ook bereid om € 10,= te doneren, zolang et paard maar van de slacht gered wordt!!

Graag zou ik nader bericht hierover willen ontvangen, of moet ik iemand pb voor een rekeningnummer ofzo?

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:35

Idem hier.
Ik wil ook wel 10 euro doneren.
Paardje kan nog wel goed groeien volgens mij.
En wat is dan 10 euro?

Welke rekening kan ik het storten?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:45

Ik wil ook wel storten, het was immers mijn idee samen met ShamalArabs... Ik wil wel eerst weten wat nu de planning is.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:51

Ieieieieiiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het is zo stil.... Hij is er toch nog wel?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:50

Dat dacht ik ook al. Verward

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:17

ik heb vanacht erover gedroomd,, heel raar, liep ie met allemaal andere paarden in een hele grote wei...

nou ja, maar hopen dat t echt zo is..

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:23

ellepel schreef:
ik heb vanacht erover gedroomd,, heel raar, liep ie met allemaal andere paarden in een hele grote wei...

Gelukkig, ik ben dus niet de enige Tong uitsteken

Vind het wel erg lang stil nu...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:27

Waren het de eeuwige groene weiden? Schijnheilig
Persoonlijk denk ik wel dat dat de beste oplossing voor het dier is.
Hij moet al wel verschrikkelijk verbetern wil hij een redelijk rij- of tuigpaard worden.
En zeg nou eerlijk, het is ons sentiment dat wij het zielig vinden als een paard afgemaakt wordt.
Voor het dier houdt het gewoon op, die denkt niet: "Oh, die slechte mensen maken mij dood omdat ik zielig ben"

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:52

Ik heb gewoon een beetje moeite met het afmaken van ogenschijnlijk gezonde en pijnvrije dieren (want dat is deze hengst op dit moment, beestje is godbeterhet nog niet eens uitgegroeid!) alleen om ze de toekomst te besparen die de mens blijkbaar voor ze heeft klaarliggen.

Dit dier zou best een paardwaardig bestaan kunnen leiden, maar de wereld die wij hebben gecreerd dicteert dat de enige manier om toekomstig lijden te voorkomen de kogel is. Dit komt niet door de eigenschappen van dit dier sec., maar door het waardeoordeel dat de mens voor hem klaar heeft. (het "zo-werkt-de-wereld-nou-eenmaal" denken)

Ik heb mss gewoon de stille hoop dat er ergens net zo'n sukkel als ik rondloopt, maar dan met effe een wat grotere portemonnee, die het beestje zo mee zou nemen. Natuurlijk kun je ze niet allemaal redden, maar dat is geen argument om de handen principieel in de zakken te houden. (IMHO)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:07

Waar staat hij ook alweer misschien dat ik toch eens wil gaan kijken of het niet iets voor mij is Verward
Of voor ons op stal zodat hij in training kan voor de kar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:25

Hoe is het nou eigenlijk afgelopen met het beestje?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:59

Sammm schreef:
Hoe is het nou eigenlijk afgelopen met het beestje?

Dat is nog steeds niet echt duidelijk..We hebben nog niets meer gehoord van de stalhoudster die het paardje heeft staan bij haar.
Allemaal lijdzaam afwachten dus!;)

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:33

Ja en dat wachten duurt zo lang en ik ben zo benieuwd of er al een oplossing is gevonden... Verdrietig

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:45

Er worden zoveel gezonde en pijnvrije dieren afgemaakt...

Mijn vorige verzorgpony's, 7 en 9 jaar oud, staan ook binnen afzienbare tijd bij de slacht, zodra de eigenaar de vergunningen binnen heeft om die loods waar ze in staan te verbouwen... En die hebben dus echt helemaal niets, enkel achterstallig onderhoud.

Onze 20-jarige merrie is wsn afgemaakt, had enkel een peesklap waar ze geen last van had, ze liep buiten prima. Alleen de rijbak was te zwaar voor haar. Maar springen en dressuur kon ze in het bos als de beste.

Het verwaardloosde paardje dat ik van de slacht gered meende te hebben, dat ook in een groep paarden de wei in zou gaan, is zo goed als zeker afgemaakt. Had een vergroeiing in de rug/achterhand die mogelijk recht zou trekken, had geen pijn of niets. 5 jaar oud...

En dan heb ik het nog maar over 3 gezonde paarden in mijn paardrijverleden, ik wil niet weten wat er op de manege waar ik 6 jaar gereden heb is afgemaakt... Ben het met Billy eens dat het eerder sentiment is dan iets anders... Weet niet wie het zei, maar red dan een gezond, echt gezond, paard van de slacht.

Don't shoot me, vind het op zich goed dat jullie dit doen... Als ik het geld gehad had zou ik ook wel 10 euro gestort hebben (en ja, voor mij is 10 euro heel wat op dit moment).

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:50

jessy schreef:
Ik heb gewoon een beetje moeite met het afmaken van ogenschijnlijk gezonde en pijnvrije dieren (want dat is deze hengst op dit moment, beestje is godbeterhet nog niet eens uitgegroeid!) alleen om ze de toekomst te besparen die de mens blijkbaar voor ze heeft klaarliggen.

Dit dier zou best een paardwaardig bestaan kunnen leiden, maar de wereld die wij hebben gecreerd dicteert dat de enige manier om toekomstig lijden te voorkomen de kogel is. Dit komt niet door de eigenschappen van dit dier sec., maar door het waardeoordeel dat de mens voor hem klaar heeft. (het "zo-werkt-de-wereld-nou-eenmaal" denken)

Ik heb mss gewoon de stille hoop dat er ergens net zo'n sukkel als ik rondloopt, maar dan met effe een wat grotere portemonnee, die het beestje zo mee zou nemen. Natuurlijk kun je ze niet allemaal redden, maar dat is geen argument om de handen principieel in de zakken te houden. (IMHO)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:59

Ook op dit topic maar even...

Ik heb "overlegd" met Bart...het geld kan gestort worden op mijn rekening. Mocht het zo zijn dat we niet aan het bedrag komen om het paard op te kopen, dan zal het verzamelde bedrag gedoneerd worden aan Brooke Hospital.
Grotere bedragen kunnen op verzoek teruggestort worden.
Als we het bedrag wel bij elkaar krijgen, mag een lieve bokker een plaatsje maken in zijn / haar weide of stal maken. Natuurlijk willen we dan wel regelmatig foto's en leuke verhaaltjes op bokt tegenkomen Knipoog

Goed...het rekeningnr.

Giro 9396032 op naam van M.E. Visser, Hoge Hexel

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 00:53

Tis eigenlijk raar, dat slagers ook maar klakkeloos gaan slachten.
Wordt er uberhaubt nog wel eens gecontroleerd of een paard echt wel zo slecht is dat slachten de enige optie is?
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig maar meteen naar de slager rent als het paard niet meer aan het ideaal-beeld voldoet of aan de toekomst dromen van de eigenaar...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 08:38

zal eens kijken wat mijn bankrekening nog wil loslaten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:39

ik heb bij een handelaar gewerkt die ook paarden bij de slager vandaan haalde..
hij kreeg dan een telefoontje dat er weer eentje was en dan gingen we er samen heen om te kijken.

het betrof dan bijna altijd jonge paardjes die nog beleerd moesten worden, en waar eigenlijk niks aan mankeerde maar waar de eigenaar "van af" moest.. Verward

hij kocht ze dan voor een kleine bedrag boven de slachtwaarde en zo gingen ze met ons mee in de trailer naar huis...

dit gebeurt naar mijn weten veel vaker.
als de slager meer kan krijgen dan verkoopt hij dus zijn slachtvlees wel..

wel moeilijk, want heb vaak staan te zeuren bij mij baas , want dan zag ik andere paarden er staan...merries, veulens en zelfs wel echt mooie paarden...maar veel oudere paarden die niks meer konden presteren..

ik heb hem een keer zover gekregen.. was een ruintje,, een schimmeltje, heel dik en pluizig in het haar.. met een blind oog.
hij stond zo fier en zo stoer op zijn plekje daar te wachten...
normaal kon ik wel wegkijken, maar deze had mijn hart *LOL*

hij moest mee..heeft nog anderhalve maand bij de handelaar rondgelopen met kleine kinderen op zijn rug en toen lag ie dood in de wei... dat is pas nog es een eind....

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:06

pervinco schreef:
Er worden zoveel gezonde en pijnvrije dieren afgemaakt...

Dat is zeker waar, maar daarom deugt het nog niet Lachen Ik ken ook legio voorbeelden in mijn eigen omgeving, waaronder een gezond paard dat door een manege eigenaar naar de slager werd gestuurd met als reden "Het is toch een rotbok". Beestje was 5 jaar.

Voor alle mensen die geld bijleggen voor dit dier: OK dan!

Koetjespaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:19

Hoihoi,

Ik vind ook dat ie nog een kans verdiend! Als ik het zelf kon betalen, had ik hem gelijk genomen. Dat geld heb ik helaas niet, maar 10 euro kan ik nog wel doneren. Knipoog
Dus bij deze, ik doe ook mee, vind het een super actie!! OK dan!

Groetjes Koetjespaard Koe

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:40

Hallo allemaal
Iedereen heeft vakantie geld binnen dus stortten maar op de rek van westernfreak,is het niet voor dit paardje dan wel voor het goede doel brooke hospital. mijn 10 euro komt eraan. Weet iemand al iets meer?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:37

ik doe ook mee... ik ga vanaaf even een overschrijf briefje invullen
en geef het manneke maar een knuf van me Knipoog

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:42

Misschien kan het rekeningnummer nog even een keer duidelijk vermeld worden?? En natuurlijk een 'geldmeter' om te kijken hoe we ervoor staan en wat er nog opgehaald moet worden.

Is er trouwens al een definitieve plek voor hem of adopteert Lageveld hem?

Enne, wat is zijn naam? (anders moeten we hier even een naam verzinnen) Cool

hm ik voel mijn pennymeisjesgehalte toenemen Clown