Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 17:30

mirtje27 schreef:
Ik heb nu ook het nieuwe zakje 1 binnen. Geef het sóchtends en sávonds met een boterham.
Straks met de echte pillen wordt denk ik iets moeilijker. Mag je die ook niet met het voer geven?.

Mirjam

Als het je lukt om de korreltjes met een boterham te voeren, dan lukt het ook met de tabletten. Die van mij eet heel lastig tabletten, korrels en poeders, maar zowel met de tabletten van novabogom, als met de korrels nergens problemen mee gehad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:03

de kruiden die ik aan mijn pony gevoerd heb zijn: brandnetel, en paardebloem, dit kun je krijgen bij de drogist.
ik heb het eerst twee weken elke dag een handvol over zijn voer gedaan.
nu krijgt mijn pony dat niet meer.

wel krijgt hij elke dag biergist tabletten door het voer. deze zuiveren de huid en te zien aan mijn pony werkt het wel...

ik mseer om de paar dagen zijn manen in met azijn, en alle haren zitten er nog aan..

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 01:25

Is Louis al op vakantie nu ?
Ik zei dat iedereen al zijn zakje heeft ik heb nog altijd niets gehad..
Louis ?...

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:49

om de pilletjes gemakkelijk te geven snij ik een driehoekje uit een wortel. Dan komt er zo een driehoekje uit en in dat gat steek ik dan het pilletje met de korreltjes kan het hoedje er gewoon terug op en voila hij heeft zijn pilletje binnen voor hij het weet. Werkt goed hoor

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:44

Dat met die wortel is inderdaad ook wel een goed idee. Ik denk als ik het pilletje tussen een boterham doe dat ze het dan zo uitspuugt. De tabletten zijn wat groter en smaken denk ik ook smeriger dan die korrels.

Mirjam

samdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:04

@ellepel

hoelang heb je die kruiden gegeven tot je rezultaat zag ik heef nu reeds sinds vorige week donderdag zakje nr 1 en krijg voorlopig nog nçet echt rezultaat Huilen Huilen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:31

ik heb het 2 weken gevoerd.

de biergiste geef ik nog steeds, vier keer in de week, en moet zeggend at ie minder last heeft van de vliegen..
het is te proberen, maar in de novabogom tabletten zitten ook dezelfde kruiden, dus je kunt dan ook teveel voeren..

denk zelf dat het geen kwaad kan als je de biergist erbij gaan doen,

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:31

Ok heb ze ook gekregen...
Ik steek ze in een boterham en plet die samen in een bolletje.
Of je kan ze in een wortel of appel steken idd.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:51

iemand al reseultaat gezien? Mijn veearts is nu aan het onderzoeken. Ik heb hem het artikel gegeven, en hij wil het graag eens proberen. Dan als het goed spul is natuurlijk ook meteen verkopen, want daar is iedereen gebaat bij.

Elieve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:28

Wij zijn nu reeds 1 week de nieuwe pilletjes aan het geven bij ons 2 friezen en het resultaat blijft uit. Ons één paard welke de manen reeds afgeschuurd heeft is nu aan de staart begonnen, dus weer is het dikke bedriegerij.Ook bij ons waren de pilletjes in het plastiekzakje gedrukt door de verzending, Louis kan nu zeggen dat de kruiden aan het zakje kleven en zo heeft hij weerom gelijk. Wat onze 3 Belgische trekpaarden betreffen waar Louis ook de bloedstalen van gehad heeft en ook pilletjes heeft voor opgestuurd (betaald!!!!) tegen het schuren van de benen ook deze pilletjes helpen niet?!!? één van de paarden staat zelfs met dikke bobbels op de benen. Dus mensen welke nog geen pilletjes gekocht hebben van Louis niet doen , het helpt niet!!!!! Het kost verschrikkelijk veel geld het is een enorm werk om de paarden die pilletjes te geven buiten de maaltijden, niet aanraken enz......zo doen wij het en we worden er bijna zot van want ik ga nog voltijds werken en mijn man heeft een volledige boerderij te runnen met verschillende hoeve-dieren. Het is misdadig dat de mensen zo'n som moeten betalen voor een produkt dat de hemel is ingeprezen welke totaal niet werkt en dat al verschillende vervangingen ondergaan heeft met een uitleg welke totaal onlogisch en onwaar is. Dus Louis STOP ermee en houd op de mensen te bedriegen en te beliegen u zou er ons een heeeeeeeel groooooot plezier mee doen.
Lieve

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:09

wat kost het dan zoal om een flink paard van de exceem af te helpen met dat spul? er van uitgaanda dat alleen de novabogom nodig gaat zijn?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:00

120 euro meende ik

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:06

pff wat duur! terwijl alle kruiden die erin zitten in elke berm en weide groeien!

vanuit dat punt ben ik dus zelf de kruiden los gaan voeren..
beetje gokken met de hoeveelheid... sommige stonden bij ons in de wei dus heb ik niet gegeven..

krijg hier nu een ankelig vermoeden dat het bij niemand helpt..
zou louis echt op vakantie zijn?

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:25

Bij mij helpt het ook niet....

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:54

nog steeds geen geschuur bij die van mij

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:08

hehe dat is beter..
Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:43

missnynke schreef:
120 euro meende ik

nogal wat voor een paar kruiden! Kan me niet voorstellen dat het zo duur is om het te maken. Nee dan houd ik het wel bij het spuiten van de traumeel, tot nu toe werkt dat best heel goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:21

het maken is ook niet duur, maar het idee daar betaal je voor!

xmirjamx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:16

Hey hey,
Ik heb me net aangemeld hier, ik lees al een tijdje jullie 'belevenissen' met zomerexeem middelen want helaas heb ik ook een paardje (shetlander) met zomer exeem.
Maar ik heb nu iets bedacht wat lijkt te werken! en tis lang nie zo duur als die gekke brokkies die niet helpen. (of maar bij sommige)
Een mengsel van azijn, knoflook azijn, knoflookpasta en water, thats it!
Ik gebruik het nu 2 of 3 weken en ik merk echt al veel verschil. In de eerste 1,5 week was ze nog wel veel aant schuren omdat de plekken die ze al had nog jeukten denk ik, daarom smeerde ik daar nog 'anti jeuk zalf' op.
Nu spuit ik haar manen en staart (en de rest n klein beetje) twee keer per dag in met dat mengsel, echt veel, tot het helemaal nat is. Ze gaat er wel een beetje van stinken maar het helpt echt! De vliegjes vinden het ook stinken Lachen
Ik was haar manen en staart ook ongeveer 1x in de week met teershampoo (dat helpt tegen huidaandoeningen) om de restjes van mijn mengseltje eruit te spoelen en wee opnieuw te beginnen.

Bij mijn paardje werkt het echt, ze schuurt nu nog maar een heel klein beetje, het is niet meer zo dat iedere keer als ik kom er weer nieuwe schuurplekken bij zijn gekomen. Ik hoop dat het blijft werken, ik gebruik het natuurlijk nog niet zo lang, maar ik wilde het jullie toch ff vertellen!

Voor degene die het ook willen proberen:
voor 1 liter gebruik ik:
400cc azijn (natuur)
100cc knoflookazijn
500cc water
en echt een heel klein beetje knoflookpasta.
dat doe ik in een plantenspuit (met aan het begin van het 'opzuig rietje' een soort zeefje) anders raakt het soms verstopt door de knoflookpasta

en dan spuiten maar!
Al de ingredienten heb ik gewoon bij de supermarkt gekocht.

Het sinkt maar het helpt! Ik zal de vorderingen (of achteruitgangen) zo snel mogelijk vertellen!

Ik hoop dat het voor jullie ook gaat werken en blijft werken..........

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:15

mirjam, welkom op bokt
op zich een goed idee van je, maar als ik die van mij insmeer met azijn wordt hij helemaal gek. ik had die tip vorig jaar ook van iemand. geprobeerd en toen heb ik hem eerst met z-t shampoo gewassen en daarna azijn over zijn manen en staart gedaan, eenmaal in zijn box bleef hij maar schuren, veel erger dan normaal. toen heb ik het er maar snel afgewassen en er babyolie opgedaan, toen werd het beter.
dus niet alle paarden kunnen tegen azijn, vaak hebben ze kleine wondjes geschuurd en dan prikt azijn toch wel erg.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:17

sherwood schreef:
nogal wat voor een paar kruiden! Kan me niet voorstellen dat het zo duur is om het te maken. Nee dan houd ik het wel bij het spuiten van de traumeel, tot nu toe werkt dat best heel goed.

het is natuurlijk ook wel duur, maar het zou voor het leven moeten werken.
als jij elk jaar spuitbussen moet blijven kopen, ben je zo aan 110 euro

samdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:42

hier ben ik eens terug
heb dit weekend bij vriend van me geweest en hij is persoonlijk met een bloedstaal naar louis gereden in antwerpen en daar vastgesteld dat het een kwakzalver is. hij zou zo gezegd de bloedstalen onderzoeken, enige hij doet is met het boel staaltje in de en hand en een pendel in de andere hand voorbij enkele potjes met witte bolletjes vrijven en waar zijn hand stopt dat potje is het volgens hem. Verward Verward dan vroeg mijn vriend nog en hoelang zal het duren voor een verbetering? en louis haalde op nieuwzijn pendel uit en vroege het aan den pendel en deze stopte op 4 weken Verward
dus voor mij is hierbij alle geloof in novabogoom vantafel geveegd!!!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:33

samdem schreef:
hier ben ik eens terug
heb dit weekend bij vriend van me geweest en hij is persoonlijk met een bloedstaal naar louis gereden in antwerpen en daar vastgesteld dat het een kwakzalver is. hij zou zo gezegd de bloedstalen onderzoeken, enige hij doet is met het boel staaltje in de en hand en een pendel in de andere hand voorbij enkele potjes met witte bolletjes vrijven en waar zijn hand stopt dat potje is het volgens hem. Verward Verward dan vroeg mijn vriend nog en hoelang zal het duren voor een verbetering? en louis haalde op nieuwzijn pendel uit en vroege het aan den pendel en deze stopte op 4 weken Verward
dus voor mij is hierbij alle geloof in novabogoom vantafel geveegd!!!

jullie dachten toch niet dat hij dat bloed écht onderzocht? heb hier zoveel reakties terug al op gereageerd, dat je bloed 'zomaar niet eventjes onderzoekt' (tussen de soep en de patatten Knipoog ) als je daar noch de opleiding, noch het (gesofisticeerd uitgerust) laboratorium voor hebt....

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:31

euh nu ben ik wel even heel erg sprakeloos! Wat een kwakzalver zeg! En hoe denkt hij dot zo te kunnen verantwoorden? ons allemaal hoop geven en ondertussen met zo'n ding in de rondte zwaaien doen of hij jomanda in mansvorm is. hier kan ik zo boos om worden he! Laat die versuitgedraaide nieuwe jomanda die pendel ergens insteken waar die oorspronkelijk niet in hoort, en jullie je geld terug geven! Ik wil het ook persoonlijk wel veilig stellen dat die pendel dat gat niet meer uitkomt. Dicht naaien met hechtdraad doet wonderen! Dan even z'n bloed onderzoeken: taj ik vrees dat dat niet meer overgaat, probeer eens wonder olie Haha!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:11

...amaai...en bij mij sprak hij ook al van slechte aardstralen....daar begon ik mij al zware vragen te stellen...