Elisa2 schreef:nikkel schreef:Ik kan hem de juiste zorg, behandeling of operatie niet bieden, ik heb daar de financiële middelen niet voor. Ik heb andere dierenartsen en professionals geraadpleegd en de prognose is niet goed. Uit de openingspost door TS.
Dan houdt het toch op. Moet TS dan krom liggen, om een paard dat volgens mij gewoon pijn heeft in leven houden. Als het dier in de wei gaat, zal in normale omstandigheden de buikomvang toenemen en de spieren zullen wegvallen. Daarmee gaat ook de pijn toenemen. Juist in verband met dierenwelzijn is inslapen de meest humane oplossing.
Hoeft niet, ken ook een paard met KS die staat al 15 jaar als grasmaaier in de wei en heeft nergens last van. Het is gewoon niet zo zwart/ wit als sommige hier stellen. Toevoeging, die had alleen ohz last..voornamelijk als de rug weggedrukt werd met springen.
Ik heb er ook eentje met KS staan. Had ook last van ohz. Maar gaat nu wel ingeslapen worden, omdat hij met de jaren wel neurologische problemen kreeg agv KS waardoor hij nu heel slecht kan opstaan vanuit het liggen. Paard staat nu op pijnstillers, ik hoop hem nog een paar weken zon en gras te kunnen gunnen.