Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
quintusgl schreef:Zie dat je waarschijnlijk niks aan mijn verhaal.hebt, maar wellicht voor mensen die meelezen en niet weten wat ze moeten doen.
Mijn paard heeft 3 jaar geleden ook een behoorlijke scheur in de oppervlakkige buigpees gehad.De DA had er een hard hoofd in maar zei; zet hem een jaar stil en op t land en dan zien hoe t gaat. Af en toe op t harde stappen. En als je aan een laser kan komen, dan laseren.
Ik heb hem met 1 paard gezet
Eerst een paddock en later meer ruimte. Eerste weken dagelijks gelaserd met low power en na 5 maanden zat ik op 2x.pw (eerst uitleg gehad en had t geluk deze te mogen lenen)
5x pw klein stukje gestapt op asfalt. In t begin kon hij lastig opstaan en liep hij daarna even goed beroerd. Later.werd het steeds iets beter.
Na een jaar echo laten maken en tot ieders verbazing was de hele pees opgevuld.
Wel een jaar niks kunnen doen maar dat vond ik niet erg
Als t maar beter werd.
janderegelaa schreef:Maar zo lang jij niet zegt waar het paard staat kun je ook niet geholpen worden met laser. Misschien woon je wel bij mij om de hoek. Dan kom ik het zelf doen met blauwe laser en rode laser. Met een low level laser gaat vocht weg dus er gebeurd wel iets, dat is positief. De behandeltijd met High Power is 10 minuten per keer dus als je Low Level wilt gebruiken moet het een veelvoud van dat zijn voor peesherstel. En dan iedere dag. Dat zou ik met High Power ook doen in jouw geval en dan moet je in 2 weken wel echt een significant verschil hebben.
Bieden schreef:Ik ben wel benieuwd naar die brace en ook waarom dat zo duur moet zijn ?Wat verschilt die met een gewone brace ?