Verkoop paard kissing spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Re: Verkoop paard kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:31

Het komt vast wel heel bot over, maar echt niemand wil een rijpaard waar niet meer op gereden kan worden.

Ook al zoekt men puur en alleen een weidemaatje, draagmerrie oid. zijn er duizenden pijnvrije paarden die voor dat doel geschikt zijn en ook bijna niks kosten.

Een niet-gebruikspaard overnemen is iets wat mensen hooguit doen vanwege een bestaande emotionele band met het specifieke dier. Een wildvreemde heeft in ieder geval exact 0 aanleiding om jouw paard te willen hebben en er goed voor te willen zorgen.

Wil je dat dit paard een leuk huisje heeft, zou je er helaas zelf voor moeten betalen :o Zo is het nou eenmaal.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:43

Ik zat nog even je eerdere post over haar te lezen en het zal me niks verbazen als het paard wel pijn heeft. Je zegt dat ze andere paarden is gaan bijten, schrikkerig is, dat zijn vaak tekenen dat een paard pijn heeft. Gedragsverandering is voor mij altijd een teken dat het niet goed zit. Hoe poedersuiker ook...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:49

Aldoende leert men en als je weet hoeveel leed er rondom dit type paard is zou je ervoor moeten kiezen het dier de rust te geven die het verdient.

Laat ik het anders stellen.

Jij bent haar maatje en jij kent haar, maar jij kan haar niet meer helpen omdat je de handvaten niet hebt. Dat is niet erg het is namelijk een heleboel.

De kans dat dit paard het nog onder iemand gaat doen is klein. Wil je haar dat als einde geven?

Inslapen is niet altijd wreed en al helemaal niet als je haar daarmee een mogelijk scenario als miljoenen andere paarden bespaard.

Hoeveel mensen denken dat ze dit zouden kunnen, maar zelfs een goed paard volledig vast rijden.

Het medische probleem omtrent je paard is geen kleinigheidje en voor de vele dagelijkse ruiters veel te veel. De ruiter die dit zou kunnen zou dit paard niet nemen omdat ze weten dat ze een "kostepost" binnenhalen en de kans dat het wat wordt is nihil.

Dat wat jij voor jouw paard wilt is eigenlijk iets wat bijna nooit gebeurd en idd misschien tref je met een heleboel geluk de goede, maar de kans dat je de slechte pakt is naar mijn mening groter. Wil je haar dat aandoen?

Als je genoeg om der geeft en dit is geen leuke uitspraak van mij en keihard, dan zorg je of zelf voor der of je laat haar gaan om haar verder leed te besparen.

Een weidemaatje?
Kissing spines en weidemaatje?
De rug heeft bespiering nodig om de pijn op te vangen. Hoe pijnvrij denk je dat ze in werkelijkheid is? Ze zal last hebben en helemaal in deze gradatie. Ze leerde er alleen mee leven. Waarschijnlijk accepteert ze de pijn en is het voor haar "normaal" dit te voelen. Ondanks dat is het verre van normaal om er zo bij te staan.

Je wilde hier een antwoord en ik zie een heleboel antwoorden die inderdaad niet positief zijn, maar wel eerlijk naar het dier.

Ik heb zelf het idee dat vele de eerlijke keuze niet willen maken omdat er niks ergers is om ze te laten gaan. We vinden ze "te goed" om te gaan, maar wat is te goed om te gaan? Ja , dit is een aanname maar het is helaas vaak wat ik tegenkom. Eraan willen trekken en het idee hebben dat je je paard het leven ontneemt. Terwijl je ze eigenlijk de rust die ze verdienen teruggeeft. Wat is een leven met pijn? Wie doe je een plezier met een weiland als het lijf constant pijn Doet?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:35

Paarden die pijn hebben laten dat gewoon zo weinig zien. En daaruit spreek ik van ervaring, mijn warmbloed had ook kissing spines. Die heb ik laten inspuiten in de rug en was weer beter (was wel al met pensioen, ik heb 7 jaar voor een grasmaaier betaald en 20.000 euro armer, daar had ik wel 10 fjorden van kunnen kopen ;) ). Dus als je paard af en toe of nog vaak "vrolijk" is en "blij" is wil dat niet zeggen dat ze geen pijn heeft.

Ik hoop dat TS de juiste keuze maakt. Dit topic laat me niet los :(

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:39

Ook eens met bovenstaande. Klopt helemaal, ze laten nauwelijks iets zien. Logisch ook, want als prooidier wil je niet tonen dat je zwak bent. Maar dat maakt het voor ons vaak dubbel en moeilijk te beslissen wat het beste is.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:01

Precies, als ze al wat laten zien ben je eigenlijk al veel te laat..

Daarstraks had ik ook nog wat geschreven, maar is niet doorgekomen. Kort en bondig: wat doe je met een dierenarts die niet wil inslapen? Gewoon andere dierenarts zoeken die het wel wilt?
Sommige dierenartsen willen ook niet inslapen omdat er geen geld meer te rapen valt natuurlijk, anderen omdat ze nog potentieel zien. Maar opzich ligt die keuze toch echt bij jou als eigenaar?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:40

Afscheid nemen. Zelf je verantwoordelijkheid nemen en niet iemand anders hiermee opzadelen. Dus laten inslapen of slachten.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:07

Ik zie dat hij op mp staat, hopelijk neem je de juiste beslissing en behoed je jouw maatje voor een onzekere toekomst

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:09

De grenzen van het paard zijn dus opgezocht...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:14

boedjang schreef:
Ik zie dat hij op mp staat, hopelijk neem je de juiste beslissing en behoed je jouw maatje voor een onzekere toekomst

ik zie wel een 13 jarige ruin met hetzelfde leed ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:17

Daar gaat iemand op reageren met een heel enthousiast verhaal en heel betrokken en een gouden stalletje. Helemaal verliefd en super goed gevoel bij. En dan 2 maanden later is hij verkocht en in de handel beland en weten ze niet meer waar hij is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:19

Oh my.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:26

Jammer TS, je bent nog jong (en misschien nog wat naïef) maar probeert m.i. voor jezelf recht te praten wat krom is. Dat jij hem gratis weg doet maakt je echt geen haar beter. De beslissing had je blijkbaar al genomen bij het openen van het topic. Je hebt meerdere paarden, maar juist deze is te duur. Dat zegt toch ook al weer genoeg. Jammer dat je niets met alle ervaringen uit dit topic doet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:33

Ik doe er nog een schep boven op, ik gun dit soort mensen geen paard.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:41

Nou.. hoe ik het lees/ interpreteer is dat TS dit paard al niet meer zelf in beheer had maar dat het tehuis van het paard nu vervalt en ze er derhalve een nieuw adresje voor zoekt. Juist wel vanuit haar eigenaarschap dus een nieuwe constructie of wat dan ook, beetje out of the box idee.
En het paard gunt een nieuwe geschikte plek te krijgen voor zolang het nog goed met hem gaat.

Geen idee hoeveel haast er achter zit, ik kan me dan voorstellen dat de zoektijd is zolang het andere adresje nog beschikbaar is.

Weten de mensen waar hij nu stond misschien niet iets dan voor hem ts? De meeste kans maak je denk ik vanuit een gunfactor, dus bij iemand die het paard al kent en er iets mee heeft. Via via schiet dan vaak meer op dan zo random op mp.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:43

DuoPenotti schreef:
boedjang schreef:

Paard van ts is een merrie.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:50

De waarheid: een paard met KS zal ik nooit kopen. Sterker nog, zelfs met geld toe wil ik het dier niet van je overnemen.
Terwijl ik ècht van dieren houdt. Mijn eigen sportpaard liep ook KS op en staat hier nu al 10 jaren als grasmaaier. Duur genoeg, maar hij heeft zijn genadebrood bij mij zelf verdiend, hij heeft zijn goede jaren voor mij gewerkt dus ik ben hem verschuldigd een goede oude dag te geven. Die van jou ben ik niets verschuldigd en dus ga ik haar geen gebadebrood geven. Waarom zou ik? Jij bent haar wel wat verschuldigd, het is jouw paard.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zo allergisch reageert op "zelf houden of in laten slapen". Waarom ben je daar zo op tegen?

Als je euthanasie zelf te zwaar vindt om te regelen, is er san niet iemand die dat ritje voor je kan overnemen?
Laatst bijgewerkt door Dees op 22-09-25 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:52

Nou jongens/dames/bokkers/stille meelezers zonder bokt, hoe snel zullen we een topic tegenkomen met “Pas op dit paard is stuk en niet op rijden, tegen afspraak in doorverkocht”?

Ik stem binnen een maand.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:54

DuoPenotti schreef:
boedjang schreef:

anca schreef:
Paard van ts is een merrie.

Dat bedoel ik dus.

Dus ben benieuwd welke advertentie boedjang bedoelt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:55

Marigold schreef:
Nou.. hoe ik het lees/ interpreteer is dat TS dit paard al niet meer zelf in beheer had maar dat het tehuis van het paard nu vervalt en ze er derhalve een nieuw adresje voor zoekt. Juist wel vanuit haar eigenaarschap dus een nieuwe constructie of wat dan ook, beetje out of the box idee.
En het paard gunt een nieuwe geschikte plek te krijgen voor zolang het nog goed met hem gaat.

Geen idee hoeveel haast er achter zit, ik kan me dan voorstellen dat de zoektijd is zolang het andere adresje nog beschikbaar is.

Weten de mensen waar hij nu stond misschien niet iets dan voor hem ts? De meeste kans maak je denk ik vanuit een gunfactor, dus bij iemand die het paard al kent en er iets mee heeft. Via via schiet dan vaak meer op dan zo random op mp.

Dat is een advertentie van een ruin...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:56

Furst schreef:

Daarstraks had ik ook nog wat geschreven, maar is niet doorgekomen. Kort en bondig: wat doe je met een dierenarts die niet wil inslapen? Gewoon andere dierenarts zoeken die het wel wilt?
Sommige dierenartsen willen ook niet inslapen omdat er geen geld meer te rapen valt natuurlijk, anderen omdat ze nog potentieel zien. Maar opzich ligt die keuze toch echt bij jou als eigenaar?

Slachten denk ik? Dat kan volgens mij altijd wel? Weet ik eigenlijk niet, volgens mij willen ze een gezond paard (dus even niet over die van ts) altijd wel slachten voor consumptie toch? Mits die geen medicatie heeft gehad

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:00

Ik heb even terug gelezen en TS heeft het paard vanaf 2023 en hoewel alles bij aankoop goed ging, was dat na drie maanden stilstaan niet het geval meer. TS is verder gaan zoeken en KS is gevonden. Maar TS heeft niet de skills om het paard goed te revalideren.

Ik vraag mij af, hoe ernstig is de KS? En is de KS ook echt de reden van de problemen? Wat deed dit paard voor aankoop? Is het gereden/ in de sport uitgebracht? Wat zegt de DA over dit paard en de levenskwaliteit/ prognose?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:06

Kabayo schreef:
Furst schreef:

Slachten denk ik? Dat kan volgens mij altijd wel? Weet ik eigenlijk niet, volgens mij willen ze een gezond paard (dus even niet over die van ts) altijd wel slachten voor consumptie toch? Mits die geen medicatie heeft gehad

Ahja dat kan ook nog. Maar dat zou ik zelf niet willen. En er van uitgaande dat mijn paarden niet geslacht mogen worden bijvoorbeeld. Mijn inmiddels overleden ruin had bijvoorbeeld Butagran gekregen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:49

Lucy0507 schreef:
Als coachpaard is natuurlijk lastig, omdat ze zelf niet helemaal ok is.

Zie advertentie:
ben ik het liefst zoek naar een plek waar hij gebruikt zou kunnen worden voor coaching of therapie sessies.

Echt serieus TS? Je moest je kapot schamen...

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:50

Ah ik zie het, gos dat betekent dat nog meer mensen met paarden met ks bedenken dat zorgboerderijen het leed kunnen verzachten