Ik vind het niet vies! Als de dierenarts een anaalklier van een hond opendrukt en dat in de rondte splasht op je kleren ipv in het gaasje, dat is pas goor
Hopelijk vult het zich niet opnieuw, en een braaf paard heb jij.
Wat een gave filmpjes Daar ga ik echt heel goed op. Sorry want ik vind het eigenlijk ook heel sneu voor jou en je paard maar wat zal je paard blij zijn dat de druk eraf is!
Ik hoop dat het niet opnieuw volloopt, dat er geen gek iets als koorts bij komt maar dat het nu gewoon lekker vlot hersteld. Dat het vocht bij de buik ook snel weg trekt en dat het allemaal helemaal goed komt!
Ik snap echt niet dat jullie goed gaan op die filmpjes, bah.. ik klik ze niet aan maar ik kan me er een voorstelling bij maken. Blij voor je paard dat de druk en het gewicht eraf zijn. Hopelijk blijft het nu zo en geneest het goed.
Amado
Geplaatst: 12-08-25 17:25
Wat een zooi komt daar uit zeg! Dat zal vast opluchten
maralyn
Geplaatst: 12-08-25 17:25
Ts. Je doet t goed!!
En ik weet zeker dat dit goed gaat komen.
c_alsemgeest
Geplaatst: 12-08-25 17:26
Bizar hoe veel er uit komt
Little_Gift
Geplaatst: 12-08-25 17:29
Ik snap wel niet zo goed waarom er oedeem in de buik gevormd wordt? Als de bil zelf een hematoom is en vol bloed zit, waarom ontstaat er dan vocht in de buik? Want als er dan iets van de bil naar de buik had moeten lopen, dan zou dat toch ook bloed geweest zijn? Gezien in de bil bloed zat en geen vocht?
Bedankt voor het uitgebreide verslag! Het is een leerzaam topic om te volgen.
Ik herinner me een paard bij ons op stal met iets vergelijkbaars op de borst. Was na een crossongelukje met één van de kalkoenen in haar eigen borst blijven hangen geloof ik. Dat is ook open gesneden en moest een tijd worden gespoeld met een spuit en slangetje. Huid hing ook helemaal los zoals bij jouw merrie. Wel erg mooi genezen overigens, dus dat geeft moed. Beterschap!
Mars
Geplaatst: 12-08-25 17:52
Holy moly wat een berg komt er uit!! Ik geniet ook van dit soort filmpjes maar vind t ook wel heel interessant om te zien. Hopelijk is je paard snel de oude
Zo daar kwam echt een hoop bloed/vocht uit zeg! Heel tof zo die filmpjes, heb nog altijd spijt dat ik dat bij die van mij niet heb gedaan. Zo leerzaam en interessant voor anderen. Als je goed blijft spoelen de komende tijd en de vliegen er bij weg blijven hersteld het vrij snel verwacht ik. Je paard is je iig heel dankbaar denk ik zo!
Oedeem in de buik kan ook ontstaan zijn doordat de lymfe klieren in het been niet goed konden afvoeren door de druk van het hematoom en dan gaat het vocht wat je normaal simpel afvoert een andere route zoeken zoals nu via de buik.
Wat een ontzettend brave merrie heb jij daar staan!! Echt daar mag je trots op zijn!
Hopelijk geneest het goed en kun je weer lekker aan de slag met haar!
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 12-08-25 18:37
Maar waarom maakt een lichaam zoveel vocht aan? Iemand die dat weet.
Dit is toch niet meer functioneel zou je zeggen. Iets vocht wel, maar deze hoeveelheid. Of zou in de natuur minder snel zoveel vocht komen door het vele lopen? Of word zo'n paard wolven hapje?