[volg] arthrodese kroongewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [volg] arthrodese kroongewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 11:22

We stonden toch al stil, dit kon er ook nog wel bij. Hoewel wij 3 weken geleden maandag te horen kregen dat we mochten opbouwen, ik er woensdag avond voor het eerst weer op zou gaan en gaan draven en die ochtend werden we gebeld dat ze ziek was. _O- Daarom gaan we de afspraak dus ook verplaatsen haha.

Geniet nog even van dit weer met Olivia, wr komt weer rot weer aan!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:18

germie schreef:
De wond vind ik er inderdaad niet zo slecht uitzien, maar dat kroonbeen is nog wel heel dik, je ziet helemaal geen kogel meer. Dat lijkt wat dikker dan op een vorige foto. En het valt me op dat je de korst er telkens af poetst? Heeft dat een reden?

Maar wat ik me afvraag. Kunnen ze die pinnen er ook weer uithalen als het niet gaat? Dit omdat je toch wel heel vaak bij mensen hoor dat het ijzerwerk er beslist weer uit moet na een bepaalde periode omdat ze pijn blijven houden na feitelijk herstel. Ik hoop het niet voor je natuurlijk. Het zal nu waarschijnlijk nog wel te vroeg zijn, want het is nog niet volledig vastgegroeid, maar ik vraag me het zo af of dit dan hier ook wel eens gebeurt.

Ja dit kan zeker. Is bij die van mij ook gedaan in de hoop dat dat de oplossing gaf.
Helaas werkte het hier niet.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:27

Goh ik vind dat been toch wel erg dik. Nu snap ik dat dat ook vocht is maar zo dik heb ik niet eerder gezien bij volledig rust.

Ben benieuwd of dat beter wordt als je stappen mag.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 21:03

SansaS schreef:
Goh ik vind dat been toch wel erg dik. Nu snap ik dat dat ook vocht is maar zo dik heb ik niet eerder gezien bij volledig rust.

Ben benieuwd of dat beter wordt als je stappen mag.

Er is natuurlijk ook wel aardig gesleuteld in haar been. :=

Ze was vanavond iig weer tevreden.
Even lekker wat gras snacken.

Afbeelding

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 09:02

Ik heb wel wat voorbeelden ter vergelijking, enige is dat mijn paard de eerste 6 weken met gips heeft gestaan wat elke week vervangen en verschoond werd en absoluut niet mocht stappen buiten de box in die weken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste is 27 mei direct na de operatie, daarna 6 weken op stal gestaan met gips wissels. Na het verwijderen van het gips mee naar huis genomen en zag het er uit als op foto 3. Liep zeker nog niet goed hoor toen. Wel begonnen met aan de hand stappen.

Afbeelding
In november voor controle, zwelling was weg en stapte goed. Toen gaan opbouwen in aquatrainer met water van 4 graden (tegen zwellen) en 2 maanden gezwommen en laser therapie.
Afbeelding

Daarna groen licht gekregen voor alles, en gaat super. Revalidatie heeft dus wel een klein jaar geduurd, zwelling op operatie plek is nu minimaal. Ik zie het omdat ik het weet maar heeft zeker maanden geduurd voordat het minder werd. Die hele koude aquatrainer was daarbij zeer behulpzaam.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 09:20

In een eerder bericht in dit topic zei je dat je paard in 2018 geopereerd is.
We zijn inmiddels 6 jaar verder.
Mag ik vragen of je nu nog wat aan je paard merkt qua restgevolgen?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 10:51

Petpa schreef:

Ja zeker dat is hem. Gaat heel goed, we rijden buiten en de kinderen doen er thuis vanalles mee dat gaat prima. Mijn vriendin heeft hem laatst geleend voor haar Orun examen springen en kreeg veel complimenten over dat het zo’n fijn ervaren paard is, examinator zag er echt niks aan. Wel tussentijds een keer een tildren behandeling gedaan om het behandelde gebied rustig te houden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:26

DaphneR93 schreef:
Petpa schreef:

Ja zeker dat is hem. Gaat heel goed, we rijden buiten en de kinderen doen er thuis vanalles mee dat gaat prima. Mijn vriendin heeft hem laatst geleend voor haar Orun examen springen en kreeg veel complimenten over dat het zo’n fijn ervaren paard is, examinator zag er echt niks aan. Wel tussentijds een keer een tildren behandeling gedaan om het behandelde gebied rustig te houden.

Dit zijn mooie berichten!
En wellicht voor TS een houvast op de momenten dat het met Olivia even tegenzit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:45

Dat is idd een heel fijn bericht, ook qua zwelling. Maar wat fantastisch voor jullie ook dat je gewoon weer alles kan en doet.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:51

MyWishMax schreef:
Dat is idd een heel fijn bericht, ook qua zwelling. Maar wat fantastisch voor jullie ook dat je gewoon weer alles kan en doet.

Onwijs blij mee en nooit geen spijt van gehad. Ik heb er echt slapeloze nachten van gehad hoor, snap TS haar zorgen ook echt. Maar het kost gewoon echt tijd.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 22:38

DaphneR93 schreef:
MyWishMax schreef:

Onwijs blij mee en nooit geen spijt van gehad. Ik heb er echt slapeloze nachten van gehad hoor, snap TS haar zorgen ook echt. Maar het kost gewoon echt tijd.

Ik hoop dat ik dit over een jaar ook zo kan zeggen. :))
De handdoek gooien we zeker nog niet in de ring, en hopelijk krijgen we dadelijk gewoon heel veel ups en geen downs meer.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 22:40

Eigenlijk niet zoveel te melden. :=
Afgelopen weekend was er een trainingsweekend op stal. Zondag vond Olivia die drukte helemaal niks meer en ze stond 's middags dan ook bokkend in de stal. :=
Dat helpt nou niet echt mee qua revalidatie, maar ik ben ook wel blij dat ze zich goed genoeg voelt om even flink te bokken. :+
Stalgenootje heeft haar even laten grazen en er is op stal een maatje bij gezet, toen was het weer goed.

Vandaag ook weer lekker wezen grazen aan de hand.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen ochtend staat er weer een verbandwissel op het programma. :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 08:21

Je zegt dat je eigenlijk niet zoveel te melden hebt...

Dat zie je fout!!!!

Van achter mijn beeldscherm leef ik met Olivia en jou mee.

En als ik dan dat gelukkige hoofdje zie dan weet ik dat het goed gaat *\o/*

Succes vandaag met de verbandwissel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 08:31

Zo'n weekend is dan niet fijn,nee! Gelukkig denken stalgenootjes mee en de foto's zijn heerlijk.
Hier ook merrie die op 3 benen door de box heen ging het weekend toen de rest naar buiten ging en zij nog moest wachten. :+ Kon je ze maar uitleggen dat dat niet slim is haha.

En weinig te melden is goed, we willen het liefst een zo saai.mogelijke revalidatie

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 12:15

Super lief <3

Heel tevreden met de verbandwissel vandaag!
Het wondje is aanzienlijk kleiner geworden. *\o/*
Afbeelding

Vanaf morgen mogen we gaan stappen.
Zaterdag de volgende (en hopelijk laatste) verbandwissel.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:29

Het wondje gaat nu rap.
Het lijkt ook alsof er iets minder zwelling in het been zit, of vertekent de foto?
Gaan stappen is weer een stap vooruit!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 14:39

Dat idee hadden we zelf ook inderdaad!
Ben ook heel benieuwd of met het stappen de zwelling nog minder gaat worden. Het is nog maar 2x per dag 5 a 10 minuten stappen. Maar het is iig iets.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 12:29

Toch weer wat tegenslag. -O-
Ze wil linksachter weer niet graag belasten.
Was gisteravond al, maar hoopte dat het vanochtend beter zou gaan, maar helaas...
Nu weer wachten tot ik wat van de chirurgen hoor.
Ze staat nog steeds op 2x per dag buut. En krijgt ernaast inmiddels ook een maagbeschermer, gezien ze nu al zolang op de buut staat.

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:18

Ai dat is minder..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 07:45

We moeten nog even flink duimen. Als ze na het weekend nog niet goed loopt moet ik foto's laten maken.
Dan kunnen ze bekijken of er toch een infectie bij de implantaten of in het gewricht zit.
Als dat het geval is moet ze weer geopereerd worden om alles eruit te halen.
Het is iets wat eigenlijk niet heel vaak voor komt.
En mochten we voor die keus komen te staan wil ik ook eerst veel meer informatie krijgen. Als de slagingskans laag is gaan we het niet doen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:49

Wat een verontrustende update.
Ik ga duimen!!!

Misschien denk ik te hoopgevend, maar de wond die steeds kleiner wordt + de laatste foto die minder zwelling laat zien matchen niet met een ontsteking.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:53

Petpa schreef:
Ik ga duimen!!!

Misschien denk ik te hoopgevend, maar de wond die steeds kleiner wordt + de laatste foto die minder zwelling laat zien matchen niet met een ontsteking.

Dat is niet geheel waar hoor. Met die hondenbeet bij mij wilde de huid eigelijk prima prima dicht, maar dat mocht niet, want onderhuids zat er nog wat. En die troep moest er uit. Dus ik moest letterlijk elke dag de wond weer open maken met een katheter. Een wond die heelt zegt niet alles. Vergeet niet dat je de wond mooi schoon houdt, dan wil die wel dicht. Maar iets er onder kan nog wel broeien zeg maar.

Natuurlijk hoop ik ook dat het allemaal meevalt. Maar het lijkt mij ook dat als je wel die pinnen er uit moet halen (en bij mensen moet het ook heeeeeel vaak toch na herstel) dat het gewoon dan wel verder kan genezen omdat simpelweg die pinnen irriteren. Maar je zit wel weer aan hoge kosten vast, dus je moet wel weten hoe groot de kansen dan zijn.
Maar laten we hopen dat het allemaal niet nodig is.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:56

Jakkes wat een nare update. Hopelijk is het niet nodig.

Als alles eruit moet is het helaas zo, maar ik neem aan dat daarmee het proces van het vastgroeien van het gewricht ook weer stopt of niet?

Duimen maar dat het snel beter gaat. Y;(

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:01

germie schreef:
Petpa schreef:
Ik ga duimen!!!

Dat is niet geheel waar hoor. Met die hondenbeet bij mij wilde de huid eigelijk prima prima dicht, maar dat mocht niet, want onderhuids zat er nog wat. En die troep moest er uit. Dus ik moest letterlijk elke dag de wond weer open maken met een katheter. Een wond die heelt zegt niet alles. Vergeet niet dat je de wond mooi schoon houdt, dan wil die wel dicht. Maar iets er onder kan nog wel broeien zeg maar.

Natuurlijk hoop ik ook dat het allemaal meevalt. Maar het lijkt mij ook dat als je wel die pinnen er uit moet halen (en bij mensen moet het ook heeeeeel vaak toch na herstel) dat het gewoon dan wel verder kan genezen omdat simpelweg die pinnen irriteren. Maar je zit wel weer aan hoge kosten vast, dus je moet wel weten hoe groot de kansen dan zijn.
Maar laten we hopen dat het allemaal niet nodig is.

Maar dat zeg je toch correct Germie...
"De troep" moest er bij jou uit.

Indien er een ontsteking in Olivia haar been zou zitten dan verwacht je "troep" in de vorm van bijvoorbeeld een abces.
Waardoor er een zwelling ontstaat hetgeen de wondgenezing in negatieve zin beïnvloedt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:24

Bij mij ging de huid ook gewoon dicht als ik niets deed. Dus wondgenezing kan gewoon doorgaan terwijl het van binnen nog niet goed is. Dat is wat ik er mee wil zeggen. Dat een wond geneest wil niet zeggen dat er niets meer zit.