Den Hoek - Eric Laarakker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 16:56

MyWishMax schreef:
Mijn ervaring is juist anders. Regulier mag je DA's afmaken of iig veel negatieve dingen over zeggen, bij vage of niet bewezen diagnoses wordt zelfs aangeraden verder te kijken en het niet gewoon maar te accepteren. Alternatief mag je geen negatieve ervaringen over delen, dannkrijg je allerlei dingen naar je hoofd dat het vast aan jou lag, wordt gedaan alsof het nooit kwaad kan en wordt een negatieve ervaring niet geaccepteerd door een groot deel.

Amen

Kendra

Re: Den Hoek - Eric Laarakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:00

@Hieperdi: niet herkenbaar. Maar heeft misschien te maken met het 'circuit' waar je je in bevindt?

Wat ik wel bijzonder vind aan het verhaal van TS is dat Laarakker behandelt zonder het paard gezien te hebben. Dat vind ik vreemd. Het meten met de Lecher antenne (hoe vaag ook, ik stond de eerste keer ook te knipperen met mijn ogen) is in mijn beleving wel een onmisbaar onderdeel van de diagnose.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:18

Kendra schreef:
Wat ik wel bijzonder vind aan het verhaal van TS is dat Laarakker behandelt zonder het paard gezien te hebben. Dat vind ik vreemd. Het meten met de Lecher antenne (hoe vaag ook, ik stond de eerste keer ook te knipperen met mijn ogen) is in mijn beleving wel een onmisbaar onderdeel van de diagnose.

De TS had een mestbal opgestuurd. Uit mest valt best veel te halen.
In NL zien we bv o.b.v. rioolwater (dus onze uitwerpselen) onderzoek dat het COVID virus weer toeneemt. Ik vind het niet raar dat Lyme obv mestonderzoek te vinden is.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:31

Lyme zelf (infectie met borrelia bacterie) is niet op te sporen via ontlasting, want het infecteert het maag-darmkanaal niet. Het wordt normaal gesproken gediagnosticeerd door uitgebreid klinisch en serologisch (bloed of hersenvocht) onderzoek, en zelfs daarbij is het al lastig om een actieve infectie aan te tonen. Maar geen idee hoe Den Hoek dit dus wel ineens kan :D

@Babootje covid is veel makkelijker aan te tonen in de ontlasting, 50% van de mensen met covid scheiden de virusdeeltjes ook via de ontlasting uit. Bij borrelia (geen virus, maar bacterie) is dat niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:45

xLoki schreef:
Lyme zelf (infectie met borrelia bacterie) is niet op te sporen via ontlasting, want het infecteert het maag-darmkanaal niet. Het wordt normaal gesproken gediagnosticeerd door uitgebreid klinisch en serologisch (bloed of hersenvocht) onderzoek, en zelfs daarbij is het al lastig om een actieve infectie aan te tonen. Maar geen idee hoe Den Hoek dit dus wel ineens kan :D

@Babootje covid is veel makkelijker aan te tonen in de ontlasting, 50% van de mensen met covid scheiden de virusdeeltjes ook via de ontlasting uit. Bij borrelia (geen virus, maar bacterie) is dat niet.

Ik zou dat niet zo durven beweren Loki. Wellicht dat er door een Lyme infectie toch veranderingen optreden in de samenstelling van de darmbacterien en het zo van invloed is. Lyme heeft ook vaak effect op de darmwerking. Maar wellicht kun je het Laarakkers vragen hoe hij obv mest deze diagnose kan trekken.

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:10

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:38

RIVM neemt lyme bij mensen al totaal niet serieus! Er zijn een heleboel mensen met lyme in Nederland die bungelen omdat niemand ze kan helpen.

En pcr testen op lichaamsvocht worden dus wel gedaan dus dan is het wel degelijk ook uit de ontlasting te halen.

https://lymevereniging.nl/dossiers/lyme-diagnose/

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:45

Sorry hoor, maar waar baseer je dat op?
Het RIVM implementeert zijn beleid/richtlijnen gewoon op basis van de meest recente wetenschappelijke kennis, niet op wichelroedes en andere nonsens. Het RIVM neemt juist wel mensen serieus.

Wat betreft de PCR, wellicht even de link van het RIVM doornemen, daar staat duidelijk in dat dat niet klopt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:55

Het RIVM, laat me niet lachen. Toen Covid net in NL was wilde ik mn moeder 83 laten enten tegen een bacteriele longontsteking (de dubbelontsteking die vaak bij Covid voor sterfgevallen zorgde).
Mocht niet, want RIVM schreef het niet voor. Maar in DL gebeurde het al op grote schaal dat oudjes deze enting kregen. Kon hoog en laag springen, verpleeghuisarts hield zich aan de richtlijnen RIVM.
Later hebben ze het dus in navolging op DL ook gedaan en ik kon bij de HA ook zo die enting halen.
Maar toen was mn moeder al overleden. Soms loopt ook het RIVM gewoon achter...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:57

Nou bij de ziekte van pfeiffer en de gevolgen bagatelliseren ze het ook enorm en nemen dat weinig serieus.
Nu met long/post covid word het door de medici weer serieuzer genomen, maar door het RIVM allerminst.
Dus zal met zo iets als Lyme niet anders zijn

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:13

Ik verbaas mij toch altijd hoe het RIVM wordt weggezet als een instituut die dingen niet serieus neemt, terwijl ze alleen maar beleid proberen te maken op basis van onderbouwing en kennis om zo min mogelijk te schaden. Dat kan je van Laarakker en consorten niet zeggen.
RIVM doet goed werk, naar eer en geweten, en ik heb tot nu toe geen enkel bewijs gezien of gehoord (ook buiten bokt uiteraard) wat maakt dat ik daar anders over ga denken. Als het ooit dat punt bereikt dan kan je wel zeggen dat de gezondheidszorg doomed is, en dan kan ik beter een andere baan zoeken. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:13

Bij Equitom testen ze een paard op lyme door gewrichts vloeistof of vloeistof uit de rug te onderzoeken.
Lijkt mij dat als het zo makkelijk uit een keutel te halen is al die fratsen niet gedaan worden!?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:25

Ghazella schreef:
Ik verbaas mij toch altijd hoe het RIVM wordt weggezet als een instituut die dingen niet serieus neemt, terwijl ze alleen maar beleid proberen te maken op basis van onderbouwing en kennis om zo min mogelijk te schaden. Dat kan je van Laarakker en consorten niet zeggen.
RIVM doet goed werk, naar eer en geweten, en ik heb tot nu toe geen enkel bewijs gezien of gehoord (ook buiten bokt uiteraard) wat maakt dat ik daar anders over ga denken. Als het ooit dat punt bereikt dan kan je wel zeggen dat de gezondheidszorg doomed is, en dan kan ik beter een andere baan zoeken. -O-

Nou, dat is nogal een uitspraak. Onbekend maakt onbemind he. Dus in plaats van iets afwijzen dat je gewoon niet snapt zou je ook eens kunnen gaan vragen bij Laarakkers hoe hij zijn diagnostiek opbouwt.
Blijkbaar genoeg dierenartsen die er lopen die daar wel van overtuigd zijn, ook geen domme mensen lijkt me.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:49

Elisa2 schreef:
RIVM neemt lyme bij mensen al totaal niet serieus! Er zijn een heleboel mensen met lyme in Nederland die bungelen omdat niemand ze kan helpen.

En pcr testen op lichaamsvocht worden dus wel gedaan dus dan is het wel degelijk ook uit de ontlasting te halen.

Lichaamsvocht is een heel breed begrip, in de richtlijn van RIVM staat precies uitgelegd in welke soorten lichaamsvocht (ruggenmerg, hersenvocht, gewrichtsvloeistof, huidbiopt en bloed) borrelia kan worden aangetoond (en hoe sensitief de testen zijn), dus niet ontlasting.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:25

Heeft Laarakker trouwens "positief gesteld dat" de Borellia bacterie in de mest zit...?

Het fijne van 'al zijn gezwaai' weet ik ook niet (die antenne en nog zo'n ander ding),
maar er is een verschil tussen
'het zit in de mest'
en 'somehow kan je van alles doormeten via de mest'....

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:36

Janneke2 _O- ... er is echt meer tussen hemel en aarde en dat gezwaai heeft bij ons bijzondere resultaten opgeleverd. De Lecher antenne slaat uit bij de nieren, Charlotte Willekens zoekt nog wat dingen uit en geeft paard iets om de nieren weer op orde te krijgen - en binnen een paar weken had ik een ander paard.

Charlotte vraagt ook om mestballen op te sturen, maar altijd nadat ze het paard heeft gezien en gemeten. Ik weet niet hoe dat precies werkt, maar tot nu toe gaat het aardig en het scheelt wel een hele reis naar Emst.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:56

Dus kennelijk kan Laarakker iets testen wat het RIVM niet kan en zouden ze beter eens hun licht daar kunnen gaan opsteken..

Wat triest voor je moeder Babootje :-( zeker als het voorkomen had kunnen worden!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:57

xLoki schreef:
Elisa2 schreef:

Lichaamsvocht is een heel breed begrip, in de richtlijn van RIVM staat precies uitgelegd in welke soorten lichaamsvocht (ruggenmerg, hersenvocht, gewrichtsvloeistof, huidbiopt en bloed) borrelia kan worden aangetoond (en hoe sensitief de testen zijn), dus niet ontlasting.

Hun testen ja..zegt niks over andere testmethodes.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:58

Ghazella schreef:
Het RIVM implementeert zijn beleid/richtlijnen gewoon op basis van de meest recente wetenschappelijke kennis, niet op wichelroedes en andere nonsens. Het RIVM neemt juist wel mensen serieus.

Wat betreft de PCR, wellicht even de link van het RIVM doornemen, daar staat duidelijk in dat dat niet klopt.

Dus dan spreekt de RVIM ook de website van de lymedeskundigen tegen?

Dan bevestig je toch het hele punt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 21:36

Elisa2 schreef:
Dus kennelijk kan Laarakker iets testen wat het RIVM niet kan en zouden ze beter eens hun licht daar kunnen gaan opsteken..

Wat triest voor je moeder Babootje :-( zeker als het voorkomen had kunnen worden!

Dank je wel. Was in 2019, dus al even geleden. En ik weet niet of ze het anders overleefd zou hebben hoor, maar het was frustrerend dat je niet alles kon doen door het rigide vasthouden aan het RIVM terwijl het in Duitsland wel gewoon gebeurde. Ja zeiden ze, inenten helpt niet bij oude mensen omdat ze te weinig antistoffen aanmaken. Maar even later werden de oudjes het eerste geënt. Heb me nog nooit zo machteloos gevoeld.
RIVM die voorop loopt, nou dacht t niet dus. Die hebben bij de Covid-aanpak ook zoveel steken laten vallen, kan ik me herinneren.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:17

Elisa2 schreef:

Waar ik er één van ben. Zo klaar met dat RIVM. Soms heb ik het gevoel dat ze alles behalve onafhankelijk zijn. Dat er teveel “ belangen “ op de achtergrond meedraaien.

Ik was gelukkig eigenwijs genoeg om me niet te laten afschepen en me in het buitenland heb laten testen…

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:25

Ik snap de machteloosheid helemaal Babootje..

En dat gevoel heb ik ook weleens Padoertje, ben het ookal zo vaak tegen gekomen. Verstandig dat je naar DLD bent gegaan. Die zijn op dat gebied een stuk beter.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 06:48

Elisa2 schreef:
Ghazella schreef:

Dus dan spreekt de RVIM ook de website van de lymedeskundigen tegen?

Dan bevestig je toch het hele punt?

De lymevereniging is een patiëntenvereniging, niet een website van deskundigen...
En zie voor de term 'lichaamsvocht' mijn vorige bericht, dat kan vanalles zijn, op de site van de patiëntenvereniging wordt nergens specifiek ontlasting genoemd

Maar ik ga weer terug onder de meeleessteen, vind het onderwerp reuze interessant, maar als dit nu een topic wordt waarin het wantrouwen tegenover de overheid met n=1 voorbeelden alleen nog maar naar voren komt geef ik het op. Dat is vechten tegen de bierkaai en daar heb ik geen behoefte aan. :n

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 07:16

Pareltjes schreef:
Waar ik er één van ben. Zo klaar met dat RIVM. Soms heb ik het gevoel dat ze alles behalve onafhankelijk zijn. Dat er teveel “ belangen “ op de achtergrond meedraaien.

Ik was gelukkig eigenwijs genoeg om me niet te laten afschepen en me in het buitenland heb laten testen…

Het RIVM is rijksoverheid. Dus de regering bepaalt waar het RIVM geld voor krijgt, wat ze mogen (of moeten) onderzoeken en welke onderwerpen ze moeten laten liggen. Zeggen dat het RIVM niet onafhankelijk is, is net zo onzinnig als zeggen dat het ministerie van VRO of van Financiën niet onafhankelijk is. Kwestie van stemmen op de juiste partij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:54

En patienten die ziek zijn, zijn geen deskundigen?

Want geloof me, dat moeten ze wel worden hier in NL om vooruit te komen.

Maar goed, het wordt zo inderdaad een beetje een non discussie. Ik zeg in ieder geval het het heel wijs is om zelf onderzoek te doen en niet blind te varen op een organisatie waarvan je verwacht dat ze het allemaal wel zouden moeten weten.